Eigen risico zorgverzekeraar

Discussie in 'De lounge' gestart door ProudMum, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja en dan hoor je aan het einde van het jaar idd dat er zoveel meer winst is gemaakt. Hoe zou dat nou komen? Ik ben echt niet minder premie gaan betalen hoor.

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

oei, ik moet Joey nog aanvullend verzekeren!

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wij zijn zelf niet eens aanvullend verzekerd. We hebben toch eigenlijk nooit wat. En de dingen zoals ziekenhuis opname zitten toch in de basisverzekering. De tandartsverzekering kost per jaar meer dan ik kwijt ben aan kosten. Dus die hebben we ook de deur uitgedaan.

Wij zijn samen € 172,-- per maand kwijt. En dan 1x € 150,-- eigen risico, denk ik.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Loeki, bij het VGZ zijn de kinderen gratis meeverzekerd, dus ook in het aanvullend pakket.

Als ik overigens hetzelfde pakket had gehouden dan was ik idd minder gaan betalen dan vorig jaar. Maar heb gekozen voor een iets duurder pakket. En betaal nu 2 euro per maand meer.
    Hier dus de 150 euro ook al kwijt.

Maar ook leuk ahum, kreeg vorige maand ineens nog een rekening voor de no claim van vorig jaar. mocht nog 95 betalen. En voor de 150 eigen risico kwamen de rekeningen wel gespreid, maar er zat maar 2 weken tussen.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is balen Dahpne.

Ja wij zouden ook minde premie gaan betalen, maar dan werd er ook minder verzekerd. OM een gelijke verzekering te houden moest ik mijn man en dochtertje in een ander pakket verzekeren, de verhoging van mijn eigen aanvullende verzekering was van 45 euro pm naar 95 euro pm, dat heb ik dus niet gedaan, dus ik betaal voor mezelf iets minder en ben dus ook veeeeeel minder aanvullend verzekerd dan vorig jaar. Alles bijelkaar zijn we 5 euro duurder uit per maand, maar onze brillen en zo worden nu maar tot 300 euro vergoed en ik ben daar ieder jaar meer dan 500 aan kwijt, dus ook nog eens 200 euro die ik niet meer vergoed krijg.

6. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Maar Loeki, als ik het zo lees, is het dan niet handiger om je extra te verzekeren? Volgens mij ben je dan toch voordeliger uit, op jaarbasis. Ik weet niet of dat zomaar kan, maar ik heb juist gekozen voor een heel uitgebreid pakket. Juist omdat ik liever maandelijks wat meer betaal dan dat ik steeds van die hoge rekeningen voorgeschoteld krijg.

Hier is Nova trouwens ook gratis aanvullend meeverzekerd.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als ik mij nog meer wil bijverzekeren kost ons dat nog eens 150 euro per maand, dat kan niet uit. We zitten nu al in een van de meest uitgebreide pakketten van Nederland.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    haha oja? vekrlaar jij me rekening van 138 euro eens dan, die ik pas in april krijg?

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb 3 vk controles zelf moeten betalen, of wil je zeggen dat bloedprikken 138 euro kost?

Ik ben volledig verzekerd en aanvullend.

10. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Het is gewoon te belachelijk voor woorden!

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Volgens mij krijg je gewoon een rekening van een maand en als je in die maand voor meer dan 150 euro verbruikt moet je dus gewoon 150 euro dokken.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja maar waarom hoor je er verder niemand over klagen? Ben ik nou zo'n zeur? :oops:

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Dan zou ik toch maar even bellen want controles m.b.t. zwangerschap vallen gewoon in de basisverzekering en hoef jij niets zelf van te betalen.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

controles bij de vk mogen ze niet van het e.r. afhalen dat is wettelijk vast gesteld een gemiddeld bloed onderzoek kost hier 55 euro bij het lab.ik weet niet wat ze bij jou allemaal getst hebben dus daar kan ik niet over oordelen.

ik krijg ook echt alles vergoed zelfs mijn bloed onderzoeken.

15. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nee je bent helemaal geen zeur! Ik heb het hier laatst nopg met mijn beste vriendin over gehad.. We moeten gewoon bijna meer gaan werken omdat je anders geen geld overhoud!

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

je bent echt geen zeur hoor.het gaat allemaal steeds moeilijker in dit land

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ze hebben alleen met 14 weken bloed afgenomen, voorderest is er niets getest?

18. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik kreeg vorige maand een rekening van 150 euro of ik deze even binnen 2 weken wilde betalen :confused: . Ik heb gewoon 75 euro over gemaakt binnen 2 weken en over 2 weken maak ik wel weer 75 euro over. Ze zeiden bij de verzekering toen ik een paar maanden geleden belde dat dit in gedeeltes betaald zou moeten worden maar toen ik die brief zag moest ik 150 euro in een keer betalen. Ik weer gebeld met de verzekering ja mijn excuses dit hebben we toen ook gezegt maar helaas is het niet mogelijk om een regeling te treffen :confused: . Ik ben collectief verzekerd via een tussenpersoon bij vgz, mijn vriend krijgt netjes elke maand een rekening en is gewoon bij vgz verzekerd.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    er staat zelfs dit op me afschrift:

OWM AGIS ZORGVERZEKERINGEN U - AGIS ZORGVERZEKERINGEN NUMMER VERZAMELBLAD ********* PERIODE 200807 EIGEN RISICO AF € 162,95

Ik ben nooit ziek en heb alleen bloed laten prikken.

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Blusvrouw, ik dacht ook dat ik alles vergoed had gekregen van de zwangerschap, maar nu is dat dus alsnog op de no claim van vorig jaar ingehouden. Dus meer dan een half jaar na de onderzoeken werden ze gedeclareerd (of misschien omdat het einde zwangerschap was en dat ze toen de hele meut hebben doorgestuurd)

En Loekie, ik zou graag willen klagen. Maar betwijfel of het echt zin heeft:(
    En de kosten die de VGZ de afgelopen 2 jaar voor mij heeft gedekt.. had het niet zelf willen betalen, dan zou ik over 10 jaar nog aan het betalen zijn.

Deel Deze Pagina