Eigen risico zorgverzekering :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door Paarse80, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik ga dit jaar toch mijn eigen risico wel opmaken ivm medicijnen voor mijn chronische ziekte. Jammer dat ze het zo enorm verhoogd hebben.. gelukkig kan ik het gespreid betalen.
    Heb ook maar geen aanvullende verzekering genomen (alleen extra tandarts), want dat heeft toch geen zin.. kun je het beter zelf betalen.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is inderdaad het punt. Mijn schoonouders hebben de laatste jaren redelijk veel zorgkosten gehad. (Zij o.a. weken op de IC en maanden in een revalidatiecentrum. Hij meerdere keren opgenomen in het ziekenhuis met hartklachten, één keer gedotterd. Beiden een flinke cocktail aan medicijnen, zij wekelijks fysio etc.) Voor hun heeft de zorgverzekering echt z'n geld wel opgeleverd. Ook die jaren dat ze als gezonde mensen 'te veel' betaalden zullen zich onderhand wel terugverdiend hebben. Nou ja, misschien niet helemaal. Maar ze zijn nu in de 50, dus als ze gewoon een gemiddelde leeftijd halen dan redden ze dat ook nog wel.

Ik vind het prima dat het zo is We delen de lasten samen. Het enige bezwaar vind ik mensen die voor een bloedneus nog in blinde paniek naar de huisartsenpost gaan. Omdat die mensen "daar nu eenmaal voor zitten." Daar vind ik het eigen risico echt een goed middel voor. Dan denken mensen toch meer na voordat ze iets doen.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Meiden het gaat me er niet om dát ik eigen risico moet betalen, maar dat het me gewoon verbaasd dat een echo onder eigen risico valt. Niks meer en niks minder.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Pffff.... ik ben ontzettend blij met het stelsel zoals het in NL is geregeld hoor. Mn partner en ik hebben in 2012 samen denk ik zo ongeveer alle betaalde premie van de afgelopen jaren opgesouperd... en ook voor de komende jaren wel.... :(

Hartinfarct met dotter/stent operatie, 2 dagen IC, vijf ritjes met ambulance incl steeds een week opname, drie weken revalidatiecentrum, verloskundige zorg, vruchtwaterpunctie, zelf week opgenomen geweest ivm ingeleide bevalling, nazorg... en dan nog alle medicatie die mn partner slikt.
    En dan betalen we "met alle liefde" het eigen risico.

Deel Deze Pagina