misschien dat ik het wel verkeerd heb begrepen hoor, maar ik dacht dat alles wat met je zwangerschap te maken had niet van je eigen risico af ging. Alleen nu heb ik een rekening gekregen van mijn eigen risico voor bloedprikken (zwangerschaps gerelateerd). Heb ik het dan nu verkeerd begrepen of hoort dat inderdaad niet van het eigen risico af te gaan?
Ik heb hier ook een rekening voor gekregen. Navraag gedaan en idd valt dit helaas wel onder het eigen risico, ookal is het zwangerschapsgerelateerd. Alleen als je je eigen risico al hebt opgebruikt of het via je aanvullende pakket vergoed wordt ontvang je geen rekening. Gelukkig is het veelal geen hoge rekening
bloedonderzoek moet je zelf betalen. Maar bij mij is er al tig keer bloed afgenomen voor zw-diabetes en ijzer-gehalte en ik hoef slechts 1 euro nog wat per afname zelf te betalen.
Hier niet hoor. Aanvullend verzekerd bij fbto en na een mailtje met deze vraag heb ik het afgeschreven eigen risico keurig teruggestort gekregen, met een excuusbelletje erbij.
Module gezinsplanning heet het geloof ik. Weet trouwens niet of het daardoor komt dat het wel vergoedt werd hoor! Misschien is fbto gewoon heel coulant als je er even achteraan belt of mailt. Succes!
Ik heb niks hoeven te betalen en heb nu 4 bloedonderzoeken gehad ivm zwangerschap. Er is 2 keer extra bloed afgenomen ivm 5e ziekte op het werk en een keer extra suiker nagekeken. Waarschijnlijk komt dit dan door ons pakket. We zitten bij izz en hebben pakket 2 bovenop de normale verzekering. Gelukkig is bijvoorbeeld het geboortehuis bij ons ook inbegrepen en dit is ook niet overal. Ligt echt aan je verzekering zoals hierboven al gezegd is. Kraampakket krijgt ook niet iedereen gratis :s
Ja hoor , hier laatst een rekening v 300 euro gehad voor bezoek poli.. Nog gebeld maar klopte echt. Ondanks uitgebreid pakket en eerdere poli bezoeken wel vergoedt werden
Ik heb in 2012, 2013, 2014, 2015 diverse bloedonderzoeken gedaan waaronder: eerste, waterpokken, nega resus, vele voor eiwit en urine ook, alles vergoed gekregen nooit eigen risico betaald Zilveren kruis basis heb ik niet aanvullend. Maar bij mij werd ook 3x combitest vergoed omdat ik via ziekenhuis loop met zwangerschappen. Maar eerst in 2012-2013 was gewoon via vk in begin en geen rekening moeten betalen. Eigenlijk combitest zou ik wel moeten betalen maar dat is blijkbaar zh dir dat zo factureerd naar verzekering dat je "medisch" bent of zo ik weet het ook niet waarom bij mij is vergoed, mijn gyn zei ook dat het zal niet vergoed worden elk keer maar toch wel
Die laatste is bij mij dan wel weer vergoed.. Het is volgens mij maar net hoe ze declareren.. Bij mij ging het om poli bij verminderde vruchtbaarheid. Denk daarom dat ik de eigen risico moest betalen
FBTO gezinsmodule vergoedt bloedprikken tijdens de zwangerschap Heb tijdens de 1e zwangerschap een keer of 20 bloed moeten prikken dus bij deze zwangerschap opzoek gegaan naar de verzekering die dit oa wouw vergoeden. Hun doen daar gelukkig niet moeilijk over Destijds bij CZ kon ik zelf mijn eigen risico op maken
Oke, daar heb ik me dus echt in vergist dan. Wel raar dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap nooit rekeningen heb gehad voor zoiets dan. Balen!
Ja begreep ook dat helaas niet vergoed wordt. Mijn ziekenhuis is altijd lekker laat met rekeningen insturen. (6mnd na dato is heel normaal!?) naja we declareren het volgend jaar bij de belasting wel onder medische kosten.
Hier fbto met gezinsplanning module en mijn kosten voor de zwangerschapsdiabetes komen echt voor eigen rekening. Gaat gewoon van mijn eigen risico af. Sterker nog, alles wat daarbuiten valt weigeren ze te vergoeden dus zoek het maar lekker uit met je zwangerschap, betaal alles zelf maar om te kunnen meten 7X per dag.... wat een baggerverzekeraar! Zoveel spijt dat ik ben overgestapt.
Hier verzekerd bij Ditzo, en bij zowel vorige als deze zwangerschap nooit ergens een rekening van gezien.. Niet van bloedprikken, niet van combinatietest (ook al val ik niet in een risico-groep).. Verschilt misschien dus ook per verzekeraar?
Ik zit ook al een paar jaar bij Ditzo. Bij de eerste ook geen rekening van gehad. Ben benieuwd dit keer. Heb wel een rekening gehad van de GUO.
6 maanden is nog redelijk snel Wettelijk mag er tot 3 jaar na behandeldatum gedeclareerd worden, ziekenhuizen werken met een behandeltraject. Dit traject, DBC genoemd, loopt tussen de 3 en 12 maanden afhankelijk van de diagnose. Pas daarna kan een ziekenhuis de rekening indienen bij de zorgverzekering. Daarom duurt dit even Dit geldt overig niet voor het bloedprikken, on topic; bloedprikken voor wat voor reden ook, dus ook zwangerschap, wordt verrekend met het eigen risico tenzij dit in een aanvullende verzekering is opgenomen. Bezoek bij gynaecoloog in verband met zwangerschap wordt niet verrekend met het eigen risico, de verzekering ziet dit aan de declaratiecode van het ziekenhuis, hierin zit een V verwerkt. Zit deze V niet in de code betreft het geen zorg direct omtrent een zwangerschap en wordt dan wel verrekend met het eigen risico.