Kindje draaien bij de gyn

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by wendysunny, Mar 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    Hallo,

Ons kindje ligt al een hele tijd in stuit.

Morgen bij 36 weken gaat de gyn proberen het kindje te draaien. Ze proberen het 1x en dan niet meer.... het kindje word nu boven de 8 pond geschat.

Ik vind dit wel spannend, maar het liever een natuurlijke bevalling dan een keizersnede.

Als het draaien niet lukt zal de baby bij 39 wkn via ks gehaald worden (stuit raad de vk af ivm moeizame 1e bavelling)

Iemand ervaring met het draaien van een kindje?

Ik weet dat het bij een 1e kindje bij 40 procent lukt en bij de 2e bij 60 procent..... afwachten dus!!!

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hey meis, ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel veel succes wensen! en het komt vast wel goed! !

3. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    dank je wel..... enne... gelukkig heb je er geen ervaring mee!

4. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik heb het gehad bij ozne 2de ook ivm stuiligging.Hier hebben ze het 3x geprobeerd maar de kleine dame wilde met geen mm bewegen. Is dus een geplande ks geworden, heel erg jammer omdat ik een hele goede 1ste bevalling had gehad, maar een risico wilde ik absoluut niet nemen voor onze dochter! Ik vond de draaipoging trouwens in het geheel niet traumatisch oid Is niet heel fijn gevoel maar als je goed ontspant en op je ademhaling let is het goed te doen. Daarna nog even aan de ctg om te zien of de baby niet in de stress is geraakt, maar onze dochter was totaal niet onder de indruk hahahaha nog steeds niet trouwens hahahaha

5. Prulleke

Prulleke Bekend lid

Jun 16, 2009
    719
    0
    0
    mijn 2e lag ook in een stuit. draaipoging was niet gelukt, dus ook een geplande ks.

succes

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties.....

krijg je na de draaipoging een echo om te kijken hoe het met de baby is?

7. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ja echo en ctg. Ook trouwens vóór de draaipoging om te zien of je aan alle voorwaarden voldoet voor een draaipoging (genoeg vruchtwater, geen navelstreng om de nek ed). Als de baby na de poging in de stess is en/of de weeen beginnen krijg je meteen een spoedkeizersnee, maar dat gebeurt gelukkig maar heel erg weinig. Ze zullen dat allemaal wel uitleggen voor de draaipoging.

8. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    hier draaipoging mislukt drie dagen later begonnen de weeen spontaan meteen kz gehad

9. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    Hier ook een mislukte draaipoging. Voor en na de poging een ctg en echo gehad. Ik vond het een pijnlijke kwestie maar niet ondoenlijk en (ook achteraf) zeker de moeite waard. Ons zoontje is met een geplande keizersnee geboren. Dit is me overigens helemaal niet tegengevallen!

succes morgen!

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Ik heb met 36 weken ook een draaipoging gehad. Ons kind lag al vanaf 28 weken in stuit zonder ook maar 1x te draaien.
    De gyn heeft het 3x ge. probeerd.
    Ik kreeg een middel (enkele pillen die ik om het kwartier moest nemen) om mijn baarmoeder te ontspannen. Je wordt aan de hartstlagmeter voor de baby gelegd en je eventuele weeenactiviteit wordt gemeten.

De draaipoging was bij mij ook zeker niet traumatisch. Het is geen heel prettig gevoel, maar ja, je moet er wat voor over hebben. De gyn heeft het dus 3x geprobeerd met steeds een kwartier ertussen om mij even bij te laten komen. Helaas is het niet gelukt, 'er zit geen millimeter beweging in', zei ze.
    Daarna moet je nog een uur aan de hartslagmeter liggen en meten ze nog je weeenactiviteit. Ik had last van harde buiken maar dit gingen na verloop van tijd weer weg.
    's AVonds nog een uurtje aan de hartslagmeter en alles was in orde.

We hebben uiteindelijk een geplande keizersnede gehad omdat ik het een doodeng idee vond om natuurlijk te bevallen van een stuitertje, zowel voor mezelf als voor het kind. Daarbij mondt sowieso 50% van de natuurlijke stuitbevallingen uit in een spoedkeizersnede, en in mijn optiek heb je dan dubbel ellende.
    Wij kozen ervoor om de geplande keizersnede op de uitgerekende datum plaats te laten vinden, zodat het kindje helemaal mooi voldragen zo zijn. Zou hij zich eerder aandienen, dan zou gewoon dan de ks uitgevoerd worden.
    Hij is gelukkig blijven zitten tot die dag en we hebben een gezonde zoon gekregen.

Hoewel het herstel van de ks me op dat moment erg tegenviel, kan ik nu, 7 weken later, zeggen dat ik het zo weer zou doen als de omstandigheden dezelfde waren.

Veel succes!!

Mocht je vragen hebben over eventueel een geplande ks dan mag je me altijd pb'en.

11. Imoan

Imoan Actief lid

Feb 11, 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb ook een draaipoging gehad, onze dochter lag al minstens 10 weken in stuit. Is helaas mislukt, voordien echo en ctg gehad. De draaipoging zelf vond ik geen pretje, maar niet zo erg dat ik er mee wilde stoppen, overigens heeft de gyn het maar één keer geprobeerd omdat ze helemaal niet in beweging te krijgen was, hihi! Ze was al met haar billen ingedaald. Daarna aan het ctg en direct de datum gepland voor de ks.

Veel succes!

12. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    meiden bedankt voor jullie reacties......

ik zal morgen laten weten hoe het gegaan is....

en bij zo'n eventuele datum plannen... heb je dan wat zeggenschap?

ben wel benieuwd

gr wendy

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    hier ook draaipoging gehad , en mislukt ..daarna een geplande keizersnede omdat ik geen stuitbevalling wilde doen ....

succes morgen !!

14. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    ik zie dat het bij veel meiden niet gelukt is... was het dan bij jullie 1e of 2e kindje?

15. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Bij mij het 2de kindje. Ik had overigens wel zeggenschap over de datum maar ben niet in NL bevallen.

16. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    Eerste kindje! Billetjes waren ook al teveel ingedaald.

Over de datum hadden we zeker wat zeggenschap. De gynaecoloog wilde dat de keizersnee zo'n 7 dagen voor de uitgerekende datum zou plaatsvinden. Omdat dit in het weekend was en ik het geen prettig idee vond dat de bevalling zich alsnog spontaan zou aandienen, is het 10 dagen van te voren geworden. We konden, afhankelijk van de aanwezigheid van de gynaecoloog uit zo'n 3 dagen kiezen....Behoorlijk bizar! Maar ook leuk!!

17. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    bij mij 2e kindje

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    bij mij 1e kindje

19. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    En, hoe is het gegaan?

Bij ons is het het eerste kindje.
    Wij hadden ook zeggenschap in de datum. Ik was uitgerekend op 20-01-2010 en dat vonden we zo'n mooie datum dat we die hebben aangehouden.

20. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ook hier een mislukte draaipoging bij de eerste. Vond het ook een hele nare ervaring. En KS was gepland, gewoon langs intake, datum prikken en klaar... haha

Share This Page