Eigen schuld maar toch verdrietig

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Bibi82, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noah04

    Noah04 Actief lid

    9 mei 2014
    354
    0
    0
    Rosaro, in dit geval sta ik misschien aan de zijlijn, maar waarom denk je dat ik op deze pijler meelees. Genoeg ervaring met flapdrollen hoor.
    Het klinkt misschien wat hard, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
    En ik vind dus dat mijn mening in deze ook gehoord mag worden. Ik vind de vriend van de topicstarter gewoon een idioot zonder ruggengraat. En haarzelf nogal passief.
     
  2. Bibi82

    Bibi82 Bekend lid

    30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben gisteravond een hele tijd goed gepraat.
    Ik ga niet op mijn strepen staan, hij echter ook niet.
    We gaan een afspraak maken met het Fiom. Eerst daar in gesprek alvorens de definitieve beslissing.
    Jullie hebben allemaal recht op je mening, wat je ook van me vind, het maakt mij niet uit. Ik moet straks met mezelf door, wat de beslissing ook is. Er is ook nog zoiets als de aard van het beestje. Dat veranderd niet zomaar.
    In ieder geval weer bedankt voor jullie reacties.
     
  3. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Heel goed dat je in gesprek gaat bij het Fiom. Misschien hebben jullie er iets aan.
     
  4. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Maar meid hoe langer je wacht op een beslissing hoe groter je kindje word. Hartje klopt al afspraak fiom kan goed nog 2 weken duren. Dadelijk ben je 9 weken voor je pas een beslissing neemt.

    je moet het nu doen. En zelf doen zonder de mening van je man. Je bent nog altijd baas over eigen lichaam.
    Jeetje ik wist niet dat er nog zo'n zwakke vrouwen waren tegenwoordig

    ik zal ook de hele dag buigen met mijn hoofd voor mijn vriend denk dat ik er alleen maar ongelukkig van zou worden.
    kom op zeg vecht voor jezelf je man zoekt het maar uit met zijn mamm
     
  5. Bibi82

    Bibi82 Bekend lid

    30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry babyhope, ik snap dat je er zo tegenaan kijkt, en je mag vinden van me wat je wilt, maar om me nu zwak te noemen vind ik niet nodig. Ik heb in mijn leven voor andere hete vuren gestaan en ben daar goed uitgekomen. Deze situatie heeft niet alleen betrekking op mij maar op mijn hele gezin en de gevolgen dragen we straks allemaal.
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Eerlijk gezegd vind ik jouw reactie nu juist een teken van sterk zijn! Sterk zijn betekent niet altijd dat je luidkeels schreeuwend je mening verkondigd of overal dwars tegen in gaat.
     
  7. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind een abortus overwegen voor een ander niet sterk.
    Ik ben het eens met Noah al is het wel wat hard gezegd, ik ga dan ook absoluut niet mee in dat ze zegt dat dit kind zulke ouders bespaard moet blijven want dat vind ik echt te ver gaan maar ik vind wel dat TS wat sterker mag zijn en wat meer voor zichzelf op mag komen. Je overweegt toch potverdorie geen abortus voor een vent, voor geen enkele man... al was hij de liefde van mijn leven, hij kon wat mij betreft de pot op.
    En ik praat hier helaas wel degelijk uit ervaring, ik weet heel goed hoe het is als een man een kind niet wil en uiteindelijk er vandoor gaat, maar terugkijkend kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik voor zo'n loser geen leven heb beëindigd ;)
     
  8. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Bibi zoals je nu tegen mij reageert moet je juist tegen je man doen.
    Zeg tegen hem wie hij verdomme denkt te zijn om jou te verplichten tot abortus.
    hij is er toch zelf bij geweest. Het is iets van jullie samen wat gemaakt is ui (liefde) iets unieks van jullie samen

    denk je nu echt dat als je de abortus doorzet dat je nog bij hem kunt blijven?
    Lijkt mij niet.

    jij wil het niet dan is het klaar dan hoef je niet meer met iemand anders tw gaan praten zoals familie of vrienden. Jij wil dw baby een kans geven dan doe dat ook
     
  9. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij het Fiom. Ze kunnen jullie vast helpen om samen tot een besluit te komen.

    Hoop echt voor je dat de relatie tussen jou en je man verbeterd wat uiteindelijk de beslissing ook is.

    Overigens is een afspraak bij het Fiom best snel mogelijk bij mij binnen een paar dagen al.

    Heel veel sterkte en hou je taai zou ik zeggen :)
     
  10. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik snap je redenatie, maar dat geldt andersom toch net zo goed? De man in kwestie zal er toch ook mee moeten leven als hij een derde kind heeft. Kan hij wel elke nacht naast de vrouw liggen die hem heeft gedwongen tot nog een kind terwijl hij daar echt niet aan toe was? Als hij het écht niet wil, dan zijn beide keuzes echt heel echt verrot, je loopt het risico aan beide kanten om wrok voor de ander te gaan koesteren en de relatie zuur te maken.

    Ik zou toch zeggen, blijven praten blijven praten... zijn verhaal is duidelijk, maar hij moet zich ook wel heel erg bewust zijn van wat de gevolgen zijn van een abortus voor jou en voor jullie relatie. En andersom moet jij je heel goed beseffen wat de gevolgen zijn voor hem en voor jullie relatie.

    In principe lijkt me dat je allebei de ander geen pijn en moeilijke gevoelens aan wil doen. Als ik naar mijn eigen relatie kijk - als het puntje bij het paaltje komt, en ik weet dat iets mijn man heel erg kwetst en hem heel veel moeilijkheden geeft (mentaal), dan ben ik bereid om een stap naar hem toe te doen. Andersom geldt dat ook. In een geval als deze zouden we gaan vergelijken wie het met welke situatie te moeilijk zou hebben. Als ik dat zou zijn, dan zou er geen abortus komen. En als hij dat zou zijn, dan wel. Maar daarvoor moet je dus wel echt goed praten en echt het beste met elkaar voor hebben.
     
  11. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Oh sorry mega-late reactie alleen op eerste pagina, had niet gezien hoeveel pagina's dit al had.
     
  12. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    @leraje ja dat klopt dat hij met de consequenties moet leven. Punt is dat ze bewust onveilig hebben gevreeën en dan heb je risico op een zwangerschap. Het is dus vrij cru van meneer de TS behandeld op de manier waarop aangezien zij dit derde kindje wel wil maar bang is nu haar man zo reageerd op de zwangerschap dat ze haar gezin uit elkaar drijft.
    Een abortus waar je zelf achter staat is te verwerken een abortus waartoe je gedwongen wordt een stuk minder.
    Als deze 3de er nooit had mogen komen had meneer ook andere maatregelen kunnen nemen omdat hij wist dat z'n vriendin geen anti conceptie middelen gebruikte.

    Om die reden staan er inmiddels al 18 pagina's
     
  13. mamaworde

    mamaworde Lid

    3 okt 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh mijn God nee doe het niet !!!

    Wanneer het volmaakt is, en het roept mama ik hou van jou en het zal jou verzorgen wanneer je iets niet kunt of helpen waar nodig... dan zul je beseffen war je hebt..

    Ik heb geen( overbodige) luxe gekend in mijn leven.. en heb 4 zusjes en 1 zus
    maar wat heb ik een top jeugd gehad.. eentje waar vele slechts van kunnen dromen..

    ik had en heb de beste vriendinnen..we sliepen met zijn drieeen in een kamer en het enige wat je gelukkig maakt is liefde en geen matriaal..

    jij en je man en vooral je man moet zich realiseren dat wanneer je liefde geeft en krijgt je Tot de rijkste behoort..

    Daarnaast je kind is iets dat altijd van jou blijft en altijd van je zal blijven houden. .
    en mannen tja als het nu niet zo is dan zal het over 10 20 30 jaar wel zijn dat hij wellicht of jij de benen neemt..

    deze tijd is namelijk niet zoals grootmoeders tijd..

    ik weet niet of je nog een beetje gelovig bent of niet. .
    Zo ja vergeet niet dat er beproevingen bestaan.. en dit absoluut geen goeie reden is om een leven te beëindigen.. doe je het dan wel dan zul je zeker op de blaren moeten zitten.. enige wie over leven en dood gaat is God..

    ben je niet gelovig? Vergeet dan niet karma is een bitch.
    En als je iets doet in het leven wat slecht is .. zul je er zelf nooit maar dan ook nooit beter van voelen.. nooitt!!
     
  14. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik snap het niet. Hij steekt zijn lul er toch in dan weet hij wat de consequenties kunnen zijn. Hoe oud Is die 16? Tijd om volwassenen te worden. En verantwoordelijkheid te nemen
     
  15. MH1113

    MH1113 Bekend lid

    8 jun 2009
    774
    0
    0
    Inderdaad, ik vraag me ook af hoe oud ze zijn, mijn vriend en ik waren ( en zijn ) ook jong toen we aan kinderen begonnen. Ik was 18 toen ik zwanger werd en mijn vriend 21.
    Maar zelfs toen hadden we nog meer verstand.

    Beetje jammer dat het nu al te laat is, wees dan ook zo volwassen om de consequenties onder ogen te zien maar helaas, bij sommige mensen ontbreken de verantwoordelijkheden.
    Mag hopen dat ze er later met hun eigen kinderen er niet zo makkelijk over denken, waarom zouden die dan aan de anticonceptie gaan, als je zwanger bent haal je het toch gewoon weg? Wat moet je anders met een kind als je het niet wil.. :x ( die instelling krijgen ze wel mee van hun ouders)
     
  16. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Er zijn genoeg situaties waarin een abortus ook je verantwoordelijkheid nemen is. Er staat ook nergens dat TS hier licht over denkt oid.
     
  17. MH1113

    MH1113 Bekend lid

    8 jun 2009
    774
    0
    0
    Niet in deze situatie. De redenen die zij geeft is voor mij ( en blijkbaar voor bijna iedereen die hier reageert ) geen goede reden voor een abortus.

    En dit hadden ze kunnen voorkomen als ze logisch na hadden gedacht, waarom is hij niet gesteriliseerd? Of waarom heeft zij geen spiraaltje/pil/prikpil etc en dan ook nog geen condoom, nou sorry hoor, maar dan vraag je er ook zelf om!

    Als hij echt absoluut geen 3de kind wilde dan had ie zich maar moeten helpen. Als je niet zwanger wilt worden gebeurt dat ook niet, tenzij je de juiste voorbehoedsmiddelen gebruikt.
    En dat hebben ze niet omdat ze daar gewoonweg geen zin in hadden, dus ja dan moet je maar met de consequenties leven, gaat hier om een leven niet om iets simpels.
     
  18. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Ik heb eens een keer een verhaaltje gehoord.

    Kwam een vrouw bij de dokter, Ik ben zwanger en ik wil het weg laten halen.
    Het komt niet uit, ik heb er al 1 en anders gaat mijn man bij me weg.
    Zegt de dokter, waarom laat je dan dit kindje weghalen.
    Maak dan het kind wat al is geboren dood, dan heb je er ook maar 1..... zegt de vrouw, maar dokter ik kan mijn kind toch niet vermoorden!!
    Zegt de dokter, wat denk je wat er in je buik zit.

    Ik ben niet per definitie tegen abortus, elke omstandigheid is anders. Maar als je al zolang samen bent. Je weet van elkaar dat er geen AC word gebruikt, dan ben je verplicht je verantwoordelijkheid te nemen.
     
  19. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Tjah, je kunt natuurlijk niet in andermans hoofd kijken.

    Maar inderdaad, voor mij zouden dit ook echt geen redenen zijn voor een abortus.

    Ik ben heel benieuwd wat jullie gaan doen. Ik denk dat ik ergens toch wel teleurgesteld zou zijn als het toch uitloopt op een abortus, al ken ik jullie niet.
     
  20. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Het zou er voor mensen op dit forum toch niet toe moeten doen of ze een eventuele abortus doorzet. We leven allemaal mee maar kom op het is echt niet aan ons om te bepalen wat een goede reden voor een abortus is. Ik hoop alleen dat ze het niet doorzet als ze het kindje wel wil houden want dan wordt de verwerkingsbestand hiervan geen simpele klus. Hoop wel dat meneer in kwestie dat in gaat zien.
     

Deel Deze Pagina