Eigen speelgoed mee naar school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnebloem92, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zojuist kreeg ik via het ouder portaal door dat de kinderen morgen hun eigen nieuwe speelgoed, wat zij voor sinterklaas hebben gekregen, mee kunnen nemen naar school om hier lekker mee te spelen.
    Nu ben ik daar eigenlijk niet zo'n fan van, ben ontzettend bang dat het stuk gaat of kwijt raakt.
    Nu speelt het ook mee dat, in die paar maanden dat hij op school zit, er al eens zijn broodtrommel kwijt was, hij dagen lang niets dronk op school, er niets gecommuniceerd wordt en wij een gymschoen kwijt zijn terwijl de meester aangaf het in zijn gymtas te doen.
    Ik heb dus weinig vertrouwen in de oplettendheid van de meester, daar komt bij dat mijn zoon totaal niet mondig is en snel dingen laat afpakken.

Misschien dat ik hem iets ouds meegeef of iets wat niet kapot kan, wat zouden jullie doen?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    is toch niet verplicht? je kunt iets mee geven dat volgens jou wel kan.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    #3 Adje, 5 dec 2017
    Laatst bewerkt: 5 dec 2017
    Verantwoordelijkheid voor eigen spullen ligt ook nooit bij de leerkracht, dus ik gaf altijd dingen mee waar geen kleine onderdelen van kwijt konden, wat niet zo makkelijk kapot kon, niet zo duur was en ik besprak ook met mijn kind dat ze er zelf heel goed op moest letten. Als dat vaak fout was gegaan had ik het waarschijnlijk ook niet meer gedaan.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hier geven we ook altijd "hufterproof" speelgoed mee. De oudste nam altijd een pop mee met een groepje meiden. En de jongste tot nu toe paw patrol auto's ofzo.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Ik kijk ook bewust goed naar wat de kids meenemen naar school. Liefst zo stevig mogelijk en met zo min mogelijk kleine stukjes.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Zou inderdaad geen duur speelgoed of iets mee laten nemen met klein spul.
    Heeft hij niks gekregen wat simpel is?

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik gaf/geef altijd dingen zonder kleine stukjes mee en inderdaad geen kwetsbare dingen. Ik vond het juist wel goed dat mijn kind ook verantwoordelijkheid leerde dragen voor spullen, voor zo ver ze dat al niet deden dan. Een juf of meester kan onmogelijk op de spullen van 30 kinderen letten. Heb liever dat ze op hun fysieke en emotionele veiligheid letten.

8. beccie

beccie Niet meer actief

hier mogen de kleuters elke week iets mee nemen . mijn dochter neemt vaak iets mee wat maar uit 1 onderdeel bestaat, bv een pop, knuffel of little pony ofzo,
    mijn zoon nam vaak een autootje ofzo mee.
    doosjes lego of andere dingen met veel onderdelen blijven thuis.
    hier mogen ze het aan het begin van de dag laten zien. daarna gaat het in een meeneem-bak die in de hoek van het lokaal staat, en smiddags pakt ieder zijn eigen spul er weer uit. dat is nog nooit mis gegaan hier.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier gelukkig niet maar als hij iets moet meenemen dan iets kleins. Zijb vergrootglas ofzo, is ie keitrots op.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter mag vandaag ook iets meenemen. Ze wilde eerst haar nieuwe lego meenemen maar dat mag natuurlijk niet, veel teveel kleine onderdelen! Ze kon van mij kiezen uit haar fingerlingsaapje, cupcakeprinses of verkleedjurk. Ze koos voor het laatste want dat Was lekker groot :p

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier mogen ze niks meenemen voor Sint, maar wel op de dag voor de vakanties. Dan krijgen ze iets mee met zo weinig mogelijk stukjes, echt hufterproof spul het liefst :D
    De oudste moet nu spelletjes mee op zo'n dag, dus dan liefst iets wat ouders, en zonder teveel pionetjes, als durf ik iets meer met kinderen van 9-12 jaar.

Zelfs als juf erbovenop zit, dan is met 30 speelgoedjes een blokje lego zo verdwenen.

12. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Met speelgoeddag gaat hier ook iets ouders mee. Of met weinig (kleine) onderdelen.
    Na Sint hebben ze niets mee naar school genomen.
    Met hun verjaardag mogen ze wel hun cadeau op school laten zien. Maar is dat iets duurs of kwetsbaars doe ik dan ook niet. Dan geef ik de lege doos mee of ik neem het mee als ik de traktatie breng. Kunnen ze ze het even laten zien en neem ik het ook weer mee terug naar huis.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Gewoon iets simpels meegeven wat niet snel kapot kan of kwijt raakt en anders niets.
    Overigens zijn ze hier ook wel vaker dingen kwijt geweest als drinkbekers, zelfs een jas (ander kind dacht dat het haar jas was), een knuffel enz. Op 1 ding na is alles weer boven water gekomen.
    Volgens mij is het heel normaal dat kinderen wel eens wat kwijtraken. Vaak ligt het wel in de gevonden voorwerpenbak of zoiets.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Hier ook elke week speelgoeddag. Van mij mocht het wel wat minder vaak, maar ok.
    Sommige dingen mogen gewoon niet mee van mij. Bepaalde dingen heb ik liever niet, maar goed ze moeten ook leren zelf op hun spullen te passen en inschatten of ze het bijvoorbeeld leuk vinden dat ook andere kinderen ermee spelen want dat is dan ook wel een beetje de bedoeling, dat ze er samen mee spelen. Dan spreek ik wel duidelijk met haar af dat ze er echt goed op moet passen. Knuffels mag ze ook niet mee naar buiten nemen. (haar lievelingsknuffel heeft een keer een paar uren op de rand van de zandbak gebivakkeerd). Meestal als ik dat zo met haar afspraak komt ze 's middags uit school en is het eerste wat ze zegt: kijk mam ik heb het nog!
    En er is ook wel een iets kwijtgeraakt ja. Maar dat kwam dan een dag later wel weer boven drijven. Wanten zijn ook van die dingen. Maar ook dat moeten ze leren. Op je eigen spullen letten!

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    hier ook vandaag ivm sinterklaas anders 1x per maand
    ik geef iets mee wat niet snel stuk kan gaan hij heeft vandaag zijn dinotrux mee

16. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Bij ons mag elke week iets mee. Vandaag wilde ze dr nieuwe fingerling aapjes mee. Heb wel 20 keer gezegd dat ze voorzichtig moet doen enzo. Volgende week iets anders. Dochter is wel mondig genoeg om tegen anderen ook te zeggen dat ze voorzichtig moeten doen. Ze mogen er geloof ik een uurtje mee spelen, daarna gaat het in de 'mee-naar-huis-bak'.

17. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Mijn dochter heeft er, na mijn uitleg over kwijtraken van onderdelen, voor gekozen om niks mee te nemen.
    Had haar gezegd dat ze wel een pop mee kon nemen, maar dat was niet goed genoeg, die had ze niet van Sinterklaas gekregen :roflmao:.

18. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Hier een doos lego mee... Leeg! Gewoon het plaatje was al voldoende voor zoon om trots op te zijn en helemaal enthousiast over te vertellen.

19. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik druk haar hier ook op het hart goed op te letten en als ze het kwijt is dat ik daar dan niets aan kan doen. Tot nu toe wilde ze niets mee. Hier waren ze vrij vandaag en morgen mogen ze iets meenemen. Ben benieuwd wat ze doet.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm maar hier is het ook de bedoeling dat ze ermee spelen hoor. Dat mag dan ipv werken. Dat is met een lege doos toch minder leuk denk ik;)

Deel Deze Pagina