Ik ga vanmiddag naar de huisarts voor m'n prikpil, heb vanmorgen m'n bloeddruk gemeten en suiker laten prikken. Suiker nuchter was 6,2 dus netjes. Bloeddruk is altijd 122/78 bij mij maar vanmorgen 140/82. Nu heb ik regelmatig dat ik sterretjes zie, zwart voor m'n ogen en pijn op m'n borst. Allemaal symptomen van een te hoge bloeddruk. Het advies is: volkoren producten (dat kan ik nog verbeteren) maar ook meer bewegen. Nu is het zo dat ik 330km in de maand fiets voor m'n werk gemiddeld dus dat zit wel snor.. Wat zou ik nog kunnen doen om het te verbeteren? Ik eet bijna geen zout, maar lust wel graag eens per week een vet visje.
Ik vind je suiker nuchter aan de hoge kant hoor. Lijkt mij té hoog. Mag maar tot 6 volgens mij? Je bovendruk is iets verhoogd, maar je onderdruk is prima. Succes bij de dokter.
Bloeddruk is echt niet zo hoog hoor. Onderdruk is prima. Daar kan je echt geen klachten van hebben. Zeker geen pijn op de borst, wat zegt de huisarts ervan? Ze noemen hoge bloeddruk een sluipmoordenaar omdat je bijna nooit klachten hebt.
Hebben ze de bloeddruk net gemeten na binnenkomst en heb je ervoor bijvoorbeeld gefietst? Dan kan de bloeddruk ook verhoogd zijn.
vind je bloeddruk eigenlijk wel netjes? als je denkt dat je symptomen daardoor komen, nog een keer meten op een ander moment...wel altijd in rust (5min zitten en dan pas meten)...
Hmmm.. na een bezoekje was m'n bloeddruk 135/80 dus echt netjes. Bij de diabetesvpk zit ik op de grens maar ze vindt me te jong voor diabetes
Suiker valt wel mee die mag tussen 5 en 8 zitten nuchter Bloeddruk kam na inspanning of door beetje zenuwen bij ha wat hoger zijn maar al met al valt wel mee vind ik
Als je 8 hebt nuchter, dan heb je dikke diabetes hoor! Zie hier, onder de 6,1 is goed nuchter. https://www.diabetesfonds.nl/over-diabetes/heb-ik-diabetes/wat-zijn-normale-bloedsuikerwaarden En TS, wat een onzin! Diabetes kun je op iedere leeftijd krijgen! Zou er zeker achteraan gaan, want diabetes sloopt al je organen. Is een echte sluipmoordenaar.
Ik heb de assistente beloofd om het nog even aan te kijken. Blijf ik het houden wil ze mij terugzien.
Maar waarom loop je eigenlijk bij een diabetesverpleegkundige? En meet je zelf dan? Wat moet je aankijken?
Bij een persoon die niet is gediagnosticeerd met diabetes ligt de nuchter bloedsuikerwaarde tussen de 4.0 - 6.0 mmol/l. Wanneer bij een persoon die niet bekend is met diabetes de bloedsuikerwaarde nuchter 7.0 mmol/l of hoger is, spreek je van diabetes. Hoewel je nuchtere bloedsuikerwaarde wat aan de hoge kant is, kan ik me voorstellen dat en nog niet direct actie onderneemt, wel denk ik dat het zeker een punt van aandacht moet zijn. Dat je te jong zou zijn om diabetes te krijgen is natuurlijk onzin. W.b. je bloeddruk; wat de anderen ook al zeggen je onderdruk is prima, de bovendruk van 140 is wat aan de hoge kant, maar kan idd worden veroorzaakt door (in)spanning van dat moment. Je kan o.b.v. 1 gemeten bloeddruk niet vaststellen of er sprake is van een hoge bloeddruk, hier voor is het gemiddelde van meerdere metingen nodig. Weet niet of dat gebeurd is?
Van 1 x meten weet je niet zoveel. Laat over een week nog eens meten. Ik raad je dit boek aan, staat veel in over wat nu echt gezond is en veel over glucose en bloeddruk. Hoe word je 100 van William Cortvriendt
Ik loop niet bij een diabetesvpk, ik wandelde binnen naar aanleiding van de meting. Toen zei ze dus dat ik te jong was... Maar dat ik wel op de grens lig. Ik heb zelf geen apparaat oid. Op m'n werk heb ik een bloeddrukmeter liggen. Heb altijd RR's gehad van 110 en 120 dus ik denk dat 135/140 bovendruk ook gewoon echt hoog is voor mij. De klachten moet ik aankijken zoals het zien van sterretjes, zwart voor m'n ogen ed.
Te jong voor diabetes?? Mijn neefje was 5 toen de diagnose werd gesteld (zijn waarde was toen 47!!!), maar had al geruime tijd symptomen voordat ze besloten op diabetes te testen..