Hoi meiden, ik zit te dubben over de vakantie. Ik kan maar niet vinden wat ik zoek. We zijn nu een paar keer naar griekenland geweest: Zakynthos (2x) Lefkas Corfu Lesbos (vonden we geen mooi eiland, vergeleken met de andere 3) Dit jaar willen we dus wat anders. Mallorca leek me wel wat, maar eigenlijk vind ik dat weer véél te groot.. Ik wil een eiland eigenlijk toch wel voor een groot deel kunnen bezichtigen (eventueel met een auto voor 2 dagen) of in elk geval het gevoel hebben dat je op een eiland zit. En Mallorca is volgens mij héél groot. Malta daar gaan m'n ouders in september heen en aangezien die nu ook mee gaan, valt dat af (te klein voor 2x heb ik begrepen). En verder hebben we niet zo'n geweldig budget: Voor 1500 euro (logies) , 10 dagen, wil ik toch wel een eind klaar zijn in juni. Dus het liefst naar een knus, wat groen eiland, lekker veel laagbouw, in de buurt van de zee, liefst een strand wat rustig in zee loopt... maar het typisch griekse (alles héél simpel, beetje oude zooi qua inrichting) wil ik eigenlijk ook niet. Iemand nog dé tip? ik kom er niet meer uit.. Weet eigenlijk niet eens wat ik nu leuk vind .
Het hangt er een beetje van af hoe je er wil komen. Ik ben zelf helemaal wég van Elba in Italie. Het is al wel weer een tijd geleden dat ik er geweest ben, maar vroeger waren de verbindingen knudde, en was het eigenlijk alleen met de auto haalbaar. Het is echter zeker een aanrader, en ook allerlei soorten accommodatie beschikbaar. Wij gingen meestal kamperen in Marina di Campo. Je kunt natuurlijk ook een mobile home huren, dan ga je het met jouw budget best redden...
Als eens gedacht aan Istrie, Kroatie? Kroatië.nl | Istrië & Kvarner | alle informatie Kroatië Istrië & Kvarner
Ja, maar het zit in het Eurocamp aanbod. Dat betekent dat je er in etappes naartoe kan gaan met de auto. En ook de overnachtingscampings zijn over het algemeen leuk...
Wauw Papaver, dat is mooi daar zeg. Zei al tegen mijn man volgend jaar is de bestemming Elba in Intalie
ik ga hem zeker onthouden voor als we niet meer gaan vliegen - maar voor nu gaat het niet, m'n vader kan momenteel geen autorijden en m'n moeder doet het érg goed op dit moment wat dat betreft, maar dit is dan nét even te veel gevraagd
Ah, ja dan wordt het inderdaad lastig. Anders Sardinie misschien? Ook in de Italiaanse sfeer en wél met het vliegtuig bereikbaar... Ik zeg er wél eerlijk bij dat ik er nooit geweest ben, dus ik weet niet hoe het er verder is, maar het zal ongetwijfeld ook erg mooi zijn... Edit: waarschijnlijk te groot, ik lees net je OP nog eens over...
Ja, het is er heel mooi. Als je echt heel veel bezienswaardigheden wil kun je beter ergens anders heen gaan, want behalve Napoleon's villa (Napoleon was verbannen naar Elba, de mazzelaar ) is er niet veel te bezichtigen, Maar voor een relaxte natuur/strand/lekker eten vakantie is het er echt heel erg gaaf.