Ik weet dat er verschillende topic mbt cadeautjes etc. zijn, maar wil graag even alles bij elkaar. Is voor ons nog wat vroeg, maar ivm afstand wil ik er toch vast over nadenken.. Wie nodig je uit voor de eerste verjaardag? Moet er ook iets van een kinderfeestje zijn? Wat is lekker met eten? Wat is leuk om uit te delen op kdv? Van hoe laat tot hoe laat vieren? En ook tips voor kleine cadeautjes zijn welkom, in de cadeautopics vind ik met name dure cadeaus..
-uitnodigingen maken/laten maken -springkussen geregeld voor de kids -kaasjes en worstjes, nootjes en chipjes voor op tafel -snoepjes en spekjes voor de kindjes -wij hebben het geviert vanaf 1 uur en meestal zijn dan rond 5 a 6 uur de mensen wel weer weg. -partytent opzetten, versieren en zorgen voor genoeg stoelen (wij deden het buiten) -zorgen voor muziek -leuk setje kleding voor de jarige job -gebak (hema foto taart) en natuurlijk een taart voor de jarige job zelf. (aldi taart kost 3,99 en is lekker groot voor de kleine om helemaal te slopen) kleine kadotjes spullen voor de zandbak (zo rond 5 euro) blokken of eigen merk lego (max 10 euro) littlepeople autotje met popje (7,50) rugzakje voor kdv
Wij hebben het net achter de rug; Uitnodigingen via vistaprint gemaakt opa`s en oma`s ooms en tantes nichtjes en neefjes 2 stellen waar we heel goed mee bevriend zijn met hun kids. Toen zaten we aan 28 pers en dat vond ik genoeg. Om de verjaardag heen kwamen andere vriendinnen wel op de koffie een kadootje brengen. Ik had een taart van limburgia met tekst. Gewone hapjes en knabbels. zakjes chips en spekkies voor de kids. Alles versierd incl. bekers etc. van jip en janneke. Mijn zoon had nieuwe kleertjes aan. Van mijn schoonfamilie samen heeft hij een glijbaan gehad, groot succes, nu al! Verder kleertjes, auto`s, puzzels etc. op de zondag er voor gevierd van 14.30 tot 18.00. Op de dag zelf zijn we met z`n drietjes naar de dierentuin geweest.
ik zit er altijd zo mee dat je dan allemaal mensen op de verjaardag krijgt die je normaal nooit ziet en ze daarvoor nieteens wisten hoeveel maand ze nou eigenlijk was... ik ga dat dus heel anders doen dit jaar.... iedereen die we geregeld zien en interesse toont in onze kinderen die komen uiteraard wel uit zichzelf... mensen die ik weinig tot nooit zie mogen lekker thuisblijven... en voor de rest nodig ik mijn vriendinnen met de kids uit en kindjes waar mijn dochters het leuk mee hebben... het gaat immers om het kind die jarig is en zij moet een leuke dag hebben en niet allemaal volk in de tuin die zich volvreten en domme opmerkingen maken en weer weggaan... heeft een kind niks aan toch....
wij hebben zondag levi zijn eerste verjaardag gevierd. ik heb 4 weken van tevoren uitnodigingen verstuurd en heb alleen familie en een paar vrienden uitgenodigt. een week vooraf heb ik de taart besteld en slingers enz. gekocht. de avond vooraf hebben we de slingers enz. opgehangen. wij hebben het vanaf 14.30 gedaan zodat hij niet meer hoefde te slapen, iedereen kon blijven eten. soep, stokbrood, mini pizza, gehaktballetjes, kleine kipsate in saus en salades.
Wie nodig je uit voor de eerste verjaardag? wij nodigen de opas en om's uit en vrienden van ons. dat is druk zat. Geen ooms en tantes hier (die zien we niet zo vaak) Moet er ook iets van een kinderfeestje zijn? wij doen niet apart iets aan een kinderfeestje. we zorgen dat er wat lekkers is en drinken en ze vermaken zich prima met Emma haar speelgoed (vorige keer op mijn verjaardag wel gemerkt ze hebben zich prima vermaakt) Wat is lekker met eten? emma heeft nog nooit pannenkoeken gegeten dus op haar verjaardag gaan we pannenkoeken eten Wat is leuk om uit te delen op kdv? Emma zit niet op een kdv maar ik hoor de tip van die uitdeelboekjes vaak Van hoe laat tot hoe laat vieren? wij nodigen de mensen uit vanaf half 3 tot half 6 En ook tips voor kleine cadeautjes zijn welkom, in de cadeautopics vind ik met name dure cadeaus.. emma heeft duurdere en goedkopere dingen op haar lijstje staan. de goedkopere dingen zijn: een xylofoon, een kralenbaan (van hout), kleine autootjes van Little people, een zand/watermolen van Nijntje, een voorleesboek van Winnie de poeh we hebben de uitnodigingen laten maken bij wijfotoservice. En we laten ene taart maken van Nijntje. We hebben een beetje het thema Nijntje (slingers enzo gehaald van nijntje)
Ik wou idd ook nijntje als thema, zo leuk! Die uitdeelboekjes zijn idd leuk, alleen kan ik ze hier niet krijgen en de kindjes zijn nl allemaal spaans en er staat nederlandse tekst in..
Voor wascokrijtjes zijn ze nog wat klein lijkt me.... Ik doe voor Julie een schepje/harkje en een zandvormpje in cellofaan, daarbij een Nijntje koekje. Daaraan vast een kartonnen kaartje met een fotootje van Juul (bij een paddestoel in de Efteling, super schattig, staat ook op de uitnodiging voor haar verjaardag) met erbij de tekst " Julie 1 jaar". De leidsters krijgen wat lekkers.