Zegt je man wel eens dat je wel wat mag afvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Mijn vriend geeft me echt het gevoel dat ik de mooiste vrouw van de wereld ben, ondanks dat ik wat kilootjes extra heb. Als ik zeg dat het tijd word om wat af te vallen, zegt hij meteen dat dat echt niet nodig is, en het liefst verbied hij het omdat hij bang is dat ik mijn rondingen kwijt raak;). En eerlijk gezegd vind ik het heel fijn dat hij zo denkt en reageert, dat zorgt ervoor dat ik me zeker en mooi bij hem voel.

Maar hoe zit dat bij jullie? Zegt je man het eerlijk als hij vindt dat je wel wat kilootjes kwijt mag? En hoe voelen jullie je daar dan bij?

Ik zou het persoonlijk echt niet fijn vinden als mijn vriend dat zou zeggen, ook al heeft hij gelijk. Andersom zou ik het ook niet tegen hem zeggen als hij wat zwaarder zou zijn. Ik zou bang zijn om hem te kwetsen, en eerlijk gezegd zou het me weinig kunnen schelen hoeveel hij weegt.

Hoe denken jullie hier over?

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Mijn vriend geeft mij ook altijd het gevoel dat ik de mooiste ben, slijmbal :p
    Maar voel me erdoor wel goed.

Mijn ex zij het dus wel regelmatig en dat vond ik nooit zo leuk,
    maar had voor hem in een moeilijke periode gezeten en was veel afgevallen.
    Bij hem kwam ik weer aan.. ergens jammer maar ook weer positief, het ging iig beter met me ;)

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn man zegt ook dat hij het niet nodig vind en van me houd zoals ik ben.

Ik zou het ook écht niet op prijs stellen als hij zou zeggen joh zou je niet eens 5 kilo kwijt gaan raken..
    En zou dat bij hem ook niet doen idd omdat ik hem dan misschien wel kwets en andersom dus ook.

En ik hou van hem zoals hij is of hij nou 70 weegt of 120..
    Ik ben gevallen op zijn persoonlijkheid en die veranderd niet door gewicht..

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mijn man heeft wel eens voorzichtig geprobeerd het goed te brengen. niet omdat het hem iets uitmaakt of omdat hij zo minder van mi houd maar omdat hij ziet hoe ongelukkig en onzeker ik over mezelf ben geworden. soms vraag ik ook aan hem of hij zich schaamt als hij naast mij loopt maar dan wordt hij boos want dat is gelukkig niet het geval. ik ga trouwens voor een maagverkleining omdat ik zo niet wil leven en mijn man staat volledig achter mij.

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee nooit. ondanks dat er gerust 15 kilo af zou moeten haha. als ik weleens een poging tot lijnen doe zucht ie hard en vind me saai dat ik niet gewoon mee eet. hij zegt altijd: je bent geen 16 meer en 3 kinderen verder.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn ex die bleef zeuren dat ik moest afvallen, ik was ook 30 kg bijgekomen nadat ik ziek werd en niet meer zo actief kon zijn als vroeger, ik was tevreden met mijn uiterlijk dus deed er niks mee. Ten slotte was mijn ex ook behoorlijk te zwaar en was hij dat ook al toen ik hem leerde kennen, dus dat gooide ik hem dan ook voor de voeten als hij weer zeurde.

Mijn huidige vriend die zegt dat nooit, toen ik 1,5 jaar geleden besloot te gaan diëten vond hij dat totaal niet nodig maar heb het toch gedaan en zit nu weer op mijn 'oude' gewicht van vroeger (weeg weer hetzelfde als 15 jaar geleden).
    Hij heeft zegt altijd dat hij me mooi vindt zoals ik ben en dat lijnen echt niet nodig was maar toen ik besloot het te doen stond hij wel achter me en heeft zijn eetpatroon toen ook omgegooid om mij te steunen.

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hij zegt altijd;
    Als je jezelf niet prettig voelt in je lijf dan moet je er wat aan doen.
    Hij zou nooit uit zichzelf zeggen dat ik af moet vallen hoor.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee, mijn man zou dat nooit zeggen.
    Ik zou het ook niet tegen hem zeggen, behalve als ik me zorgen zou maken om zijn gezondheid. (Denk aan obese kandidaten)

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nee nooit. Hij staat wel altijd achter me als ik weer een periode extra oplet, maar hij zal nooit uit zich zelf zeggen dat er wat wat af mag. Hij zegt altijd dat hij me altijd de mooiste vindt, of dat nou met of zonder die extra kilo's is.
    Ik geloof hem, ook al zie ik mezelf niet zo. Als ik het andersom beredeneer en voor mezelf opmerk dat hij een buikje heeft gekregen dan denk ik alleen maar: lekker boeiend. Ik hou zo ontzettend veel van hem, hij is veel meer dan alleen dat buikje, ik let daar totaal niet op.

10. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

Nou hier is het juist andersom..... Ik ben inmiddels 26 kg kwijt (vanaf december 2012) en mijn man vindt het wel genoeg zo.... Hij houdt van wat meer vlees op de botjes zegt ie... :D Hij weet wel dat ik zo beter in mijn vel zit, dus hij heeft er vrede mee... ;)

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Nee ik hoef van mijn man niet af te vallen, maar hij wil liever niet dat ik nog zwaarder wordt. En dan niet voor hem, maar voor mezelf.

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nee hoor. Andersom zeg ik wel dat hij soms een beetje op moet letten (als hij loopt te zeuren over zijn buik en dan diezelfde avond weer een zak chips/nootjes opentrekt bijvoorbeeld..). Maar dat is meer omdat ik bezorgd ben over zijn gezondheid dan. Als het andersom zou zijn dan mag hij dat op een normale manier aangeven. Maar ik zal het zelf al niet zo snel zo ver laten komen. Voel me namelijk absoluut niet prettig dan.

13. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Aah! Allemaal lieve mannen dus!
    Een vriendin van mij (maatje 36, goed figuur) vertelde me laatst dat haar vriend had gezegd dat het tijd werd om wat aan haar lovehandles te doen. Nouuuu.. Mijn kaak viel op de grond van verbazing! Lovehandles zijn bij haar in geen velden of wegen te bekennen, en ook al had ze ze wel dan nog vind ik het erg bot! Ik zou echt not amused zijn.. :(

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

:$:$

Nou juist dan snap ik niet wat die mannen te zeuren hebben! Maatje 36 jemig en dan je vrouw te dik vinden:$

15. Pixel2011

Dat deed mijn ex dus ook. Was er zelf 1 die superstrak in zijn vel zat....:cool: Die ging zelfs voor of achter mij staan en pakte dan mijn "vetrolletjes" vast om aan te tonen wat eraf moest...:x bah ben zoooo blij dat ik nu mijn huidige man heb.

16. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Daar word je toch dood ongelukkig van? Echt ik zou het niet lang met zo'n vent kunnen uithouden.. :(

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Precies zo.

Van maat 34 naar maat 42 gegaan, en hij vond me beide mooi zoals ik was. Nu voor mezelf omdat ik niet lekker in mn vel zit (omdat ik altijd zo slank ben geweest) weer van 42 naar 34/36 teruggegaan, maar van hem hoeft dat allemaal niet zo en heeft het er eigenlijk ook nooit over, en als ik vraag wat hij mooier vind zegt hij ook " maat 36 of 42, ik vind je toch wel mooi". Hij neemt me zoals ik ben en ik hem ook.

Krijg ook de kriebels van mannen die hun vrouw zowat opdragen om af te vallen zoals in een ander topic deze week, zou iemand bij mij niet hoeven te proberen brrr

18. Pixel2011

i

Klopt helemaal, dat heeft ook heel veel met mijn zelfbeeld gedaan helaas.....:(

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn man zal nooit zeggen dat ik moet afvallen. Omdat hij weet hoe slecht ik mij erbij voel.

Medisch is er nog 1 oplossing en dat kan nog niet. Ik ben mij ervan bewust dat ik niet mooi ben simpel.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja hoor, dat zegt hij wel tegen mij. Vind ik ook niet erg zolang het niet verwijtend of gemeen is maar oprecht en eerlijk.

Ik zie niets mis met dat. Ik zeg ook gerust dat hij wat af moet vallen, of dat hij echt dringend naar de kapper moet om het matje eraf te halen. Of dat ie uit z'n straatje stinkt. ;)

Zolang dat gewoon met respect gezegd wordt, is dat voor mij (ons) geen probleem om te zeggen. Daarbij houdt hij van zoals ik ben, schaamt hij zich niet, voelt geen afkeer of anderszins.

Deel Deze Pagina