Hoi Even een vraag, hoop dat iemand kan helpen. Ben net bij het cb geweest en deze vraag vergeten te stellen.....dom dom Vince is 6,5 maand. Krijgt sinds 3 weken nog maar 3 borstvoedingen per dag. De laatste dagen drinkt hij bij bijna alle 3 de voedingen nog maar 1 borst leeg, van de andere drinkt hij een paar slokjes. Eerder dronk hij beide borsten leeg. Nu vraag ik mij af of ik na moet kolven....Voor de stuwing hoef ik het niet te doen. MIsschien om de productie op peil te houden? Of hoeft dat niet meer na zon lange tijd? Volgens het cb krijgt hij voldoende, dus hoef me verder geen zorgen te maken over zn drinkpatroon denk ik.
Ik neem aan dat je met bijvoeden ook gestart bent? Dan gaat hij als het goed is toch steeds een beetje minder drinken en zal je productie dus ook langzaam gaan dalen, naar wat hij vraagt. Ik merk het hier ook, en heb dan zelfs regelmatig last van stuwing, maar kolf niet na, (een heel enkele keer als het niet te harden is, maar daar heb jij geen last van, schrijf je). Als ik de hele dag met Thirza thuis ben, krijgt ze zat genoeg,
Ik zou het ook gewoon even afwachten. Dat de productie na 6 maanden wat minder wordt is normaal. Waarschijnlijk drinkt hij op dit moment maar aan 1 borst omdat je nog meer melk hebt dan nodig is, zodra de productie zich aanpast aan de vraag zal dat veranderen. Als je nou merkt dat je opeens echt te weinig melk hebt, kun je altijd nog gaan kolven om de productie weer op te schroeven. Maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn. Wat een leuke naam trouwens!