Eigen webwinkel

Discussie in 'De lounge' gestart door Beepje, 29 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hallo allemaal,

Graag heb ik altijd al iets voor mezelf willen beginnen, maar helaas nooit de tijd en lef voor gehad.
    Nu ben ik een beetje aan het stoeien met het idee om een eigen webwinkel te starten.
    Klein detail: Ik heb geen enkel idee waarin!!
    Er zijn er namelijk al zoveel....wat krijg je tegenwoordig nog niet op het web?!

Misschien dat jullie me kunnen helpen met ideeen op te doen en wellicht wat tips en tricks kunnen geven.
    Ik ben zelf erg creatief dus ik zou ook het een en ander kunnen maken. Maar het moet natuurlijk wel rendabel zijn. Ik wil graag gewoon even brainstormen en hoop zo een klein stapje dichterbij te komen.

2. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Besef dat er al heel heel heel veel webshops in Nederland bestaan (tientallen of zelfs meer per inwoner).
    Tegen de grote shops valt sowieso niet te concurreren en veel kleinere webshops blijven zitten met spullen of verkopen helemaal niet omdat ze nauwelijks bezoekers hebben.
    Als je creatief bent, kan je beginnen op Etsy bijvoorbeeld en kijken hoe het loopt.. Voor een eigen shop ben je eigenlijk te laat.

3. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Ik denk dat het heel erg aan het type webshop ligt dat je wil, maar ik denk nooit dat het te laat is om iets te beginnen, puur omdat iedereen het weer anders doet.
    Als jij en je buurvrouw exact hetzelfde bedrijf hebben, zal je altijd allebei je eigen klanten hebben, omdat je allebei andere klanten aantrekt. Je benadert je klanten anders, je schrijfstijl is anders (verdiep je ook eens in copywriting, dat maakt al een immens verschil tussen jou en 'de buurvrouw'), je hebt andere voorwaarden etc.

Hoe een vriendin van mij heeft gedaan is eerst een blog starten (maar die had wel een specifieke niche die er nog maar heel weinig is in NL) en heeft dmv bloggen al een band opgebouwd met potentieel toekomstige klanten. Toen ze dat eenmaal voor elkaar had is ze haar webshop gestart en inmiddels heeft ze een stenen winkel en loopt het storm.

Heb je ook al eens gekeken naar dropshipping of affiliatemarketing? Succes!

Beepje vindt dit leuk.
  4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Dank jullie wel!
    Ik ken een heel leuk kado/sieraden webshop en iets in die trant lijkt mij wel interessant.
    Maar wie weet wordt het wel heel iets anders :D

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Mag ik vragen wat die vriendin voor (web)shop heeft?

6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wat ga je doen met verzendkosten en retourkosten? Denk er aan dat veel mensen zijn die vanalles bestellen en 90% weer terugsturen.

Popidepi vindt dit leuk.
  7. tweelingmamaJasmijn

26 okt 2018
    82
    33
    18
    Vrouw
    Misschien kijken waar je goed in ben, hobbymatig en dat doorzetten naar een blog en later een webshop. Met een blog kan je kijken of klanten trekt om een webshop te beginnen.

Bijvoorbeeld, iemand haakt knuffels en maakt er blogs over. Later willen bezoekers van haar blog een gehaakte knuffel en begint ze een kleine webshop.

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik ken er ook een aantal die zijn begonnen met verkoop via fb. Bijv op t gebied van fotoprops, handgemaakt. Wat dan begint op fb is bij hun uitgelopen tot goedlopende webshops met niet alleen op order gemaakte spullen maar met een voorraad(je) ook.

Ik zou dus eerst zorgen dat je een idee hebt wat je wilt doen. En ga jezelf dan verkopen op fb (ga bijv in gerichte groepen adverteren of via de market place oid, lokale verkoopgroepen etc).
    Als je denkt t gaat aardig lopen of beter nog het loopt al een hele tijd aardig stabiel dan kun je de volgende stap zetten naar een webshop.

Mij lijkt het ook leuk :) maar heb t nu nog veel te druk met andere dingen haha

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zou eerst goed bedenken wat je wilt verkopen en daar moet je ook voor 100% achterstaan. Als het handgemaakt is is etsy idd een perfecte platform, je bereikt gelijk de hele wereld hiermee.

Let wel, als je het echt als je inkomen wilt is het veel en keihard werken en vaak weinig vakantie, vandaar dat ik adviseer dat het een produkt moet zijn waar je voor 100% achterstaat, want dan heb je er plezier in en kun je het makkelijker volhouden :)

10. Helemaal niet vervelend bedoeld maar het is wel een beetje de omgekeerde wereld toch?

Een webshop willen starten met nog geen concreet plan.

Zou misschien als ik een goed en origineel idee had eerst starten met een fb of insta pagina en bij veel volgers en interesse uitbreiden naar een webshop.

Succes!

Jessi79 vindt dit leuk.
  11. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Precies wat ik al tijden denk! Ik wil iets voor mezelf maar wat en hoe?
    Zolang ik geen perfect plan of idee heb kan ik er niet mee verder maar het zit wel ergens in mn hoofd ;)

Kan je dus niet helpen maar weet precies wat je bedoeld en hoe je je voelt.

Beepje vindt dit leuk.
  12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Kies iets wat je passie is, waar jij zelf helemaal vol van bent. Je zal ookminder leuke dingen tegen gaan komen en als je zelf niet 100% overtuigd van je product bent ga je daar over struikelen.....
    Mensen gaan dingen terugsturen, klagen, zeggen dat pakketjes zijn kwijtgeraakt, dat je product stuk is gegaan na 2 weken terwijl ze het zelf mishandeld hebben... leveranciers die niet over de brug komen met boze klanten tot gevolg.

Een goede vriendin had een webwinkel in draagdoeken. Maar haar eigen kinderen werden groter, ze had ze zelf niet meer nodig. En ze kon zich niet meer inleven in de klanten die bezig bleven over huilen/krampjes/reflux en babies die niet in een doek wilden, mensen die hun geld terug wilden omdat de baby er niet in wou, of omdat het toch te ingewikkeld bleek voor ze.
    Kies dus iets waar je langere tijd helemaal voor wilt gaan! :)

13. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

1. Heb een product of onderwerp waar je fan van bent en langere tijd heel veel tijd in wilt steken.
    2. Zoek een goede webbouwer zodat je een website krijgt die aan al je wensen en eisen kan voldoen.
    3. Zoek iemand met verstand van SEO en die Google shopping en Google ad expert is voor je failliet gaat op kosten.
    4. Reserveer veel tijd voor je winkel. Realiseer je dat een webwinkel net zo veel tijd zal kosten als een echte winkel. In het begin investeer je om hem goed te laten lopen, later investeer je omdat hij zo goed loopt.

Mijn schoonouders hebben een winkel met webwinkel en werken bijna 80 uur per week. Het is gewoon nooit af. Pas na 5 jaar en vele verkeerde keuzes begint de webwinkel winst op te leveren.

Succes!

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Inderdaad zelf dingen maken en op Etsy zetten. Afwachten hoe dat gaat lopen.
    Zelf ben ik het ook van plan, om het daar eens te proberen. Nu hoef ik er geen echte webwinkel van te maken, het is voor mij meer voor de hobby erbij, maar om het te proberen lijkt het me echt leuk.

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Een webwinkel opzetten is niet zo lastig.
    Je hebt van die kant en klare programma’s.
    Je moet dan enkel invullen en bijhouden.
    Bijv shoppagina.nl

Het probleem zit het in het vinden van klanten.
    Hoe trek je klanten naar je webwinkel?

En wat ga je verkopen?
    Kleding, sieraden dat soort dingen zal ik niet zo snel doen, daar zijn er genoeg van.
    En je blijft zitten met de overgebleven maten.

Geen idee, wat de gat in de markt kan zijn?

Beepje vindt dit leuk.
  16. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Klopt ik zag die programma's ook al langskomen.

Inderdaad wat is nu het gat in de markt!

Iemand die ik ken heeft een soort van training/cursus gedaan om daar achter te komen en te kijken waar haar passie ligt. Zo is bij haar het idee ontstaan voor haar formule.

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hahaha vandaar mijn post, ik zoek hulp!

18. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Dit bedoelde ik idd (mijn vorige bericht was aan de korte kant).
    Mijn vriend zit in de wereld van webwinkels, is zelf verantwoordelijk voor een grote shop en er komt gewoon heel erg veel bij kijken.
    Google is ook onbetaalbaar aan het worden, maar is onmisbaar!
    Ik ken via mijn vriend mensen die (bekende) online shops hebben, maar nauwelijks of geen winst maken. Mensen die in de problemen komen omdat er zoveel retour wordt gedaan etc etc.

Besef ook dat klanten online heel veel rechten hebben, veel meer dan in fysieke winkels en dat je ook echt aan die rechten moet voldoen.

Site's als Etsy helpen je met dat soort dingen, vandaar dat ik die site eerder heb genoemd en zei ik dat het te laat is voor een nieuwe webshop.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Op het gebied van producten is het lastig concurreren, er is immers al zoveel. Maar je kan op meer gebieden concurreren. Bol.com bv wint het voor mij van bijna alle winkels vanwege hun voor 23.00 uur besteld, morgen in huis. Nu zal dat voor een eenmanszaak best lastig zijn, maar toch is dat een grote pre in een tijd waarin iedereen het druk heeft. Misschien is: voor 16.00 uur besteld,morgen in huis haalbaar?

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Leuk dat je een webwinkel wil starten maar houd wel in het achterhoofd dat dat echte werken aan je daadwerkelijke product misschien 25% is van wat je daadwerkelijk moet doen om de winkel draaiend te houden. Of je moet een erg specifiek iets hebben waar mensen al jaren op zitten te wachten ...

Ik wil je niet ontmoedigen maar als je niet weet wat dan heb je nog wel een beetje weg te bewandelen. Desalnietemin heel veel succes met de weg er naartoe!

Deel Deze Pagina