Grr sta ik net een tijdje geparkeerd op een parkeerplaats want moest wachten. En echt in 40 min tijd zijn er 2 mensen geweest die bij uitstappen toch de deur even tegen die van mij aantikte en 1 die met haar rugzak even flink tegen mijn spiegel aan ramde . Alle keren toch even uitgestapt en diegene aangesproken . Alle 3 vonden ze het maar onzin en zagen ze volgens mij het probleem niet. Gelukkig zo te zien geen zichtbare schade. Maar ging mij meer om de totale onverschilligheid die ze toonde. En heb het echt netjes gezegd hoor. Uitgestapt en gezegd goh neneer en mevrouw u zat daarnet tegen mijn auto aan. Alle keren werd er amper of niet gereageerd . Ik let zelf altijd goed op als ik de auto parkeer en nee het is absoluut geen nieuwe auto maar ben er wel zuinig op. Toen we hem kochten zat er werkelijk geen krasje op en nu een jaar later helaas al flink wat putjes door waarschijnlijk deuren . Waarom zijn sommige zo makkelijk als het niet om hun eigen spullen gaat . Zo ff geklaagd haha
Ja heel irritant. Had net mn nieuwe auto en gewoon binnen een maand 3 x schade eraan door anderen. Ik word daar echt zo boos van.
Ja jammer hè. Ik verdenk de buurvrouw ook van wat putjes in mijn auto. Ik hou zelf altijd de deur vast zodat mijn hand er tussen zit zeg maar. Mijn man zag haar laatst gewoon de deur open gooien tegen zijn auto. Ik vertrouw anderen totaal niet.
Ik snap dat ook niet. Ik let altijd goed op en zeg ook tegen de kinderen op te passen Onze vorige auto ook flink wat krasjes etc van mensen die er langs af lopen en deuren die er tegenaan komen. Mijn man is ook heel zuinig op zn auto. Is ook net nieuw. Dus parkeer deze meestal ook gewoon wat verder weg. En dan op een plek waar ik hem niet naast een andere auto zet
Yup herkenning. Heeeeel irritant. Mensen snappen gewoon niet dat zulke dure spullen niet bij iedereen op hun rug groeien.
Ow hier ook gehad, bij onze vorige auto. Flinke "deuk" en krassen. Op hun deur zag je aan de zijkant ook een beschadiging. Dus precies op de hoogte van onze deuk. Buurvrouw aangesproken en ze ontkende gewoon. Wij hebben nu een hekwerk geplaatst op de oprit geen zin in allemaal krassen van haar jas en van de deur open gooien etc
Ik ben altijd voorzichtig met in en uitstappen en ik ga ook echt niet met mijn tas of spullen tegen andermans auto aan lopen. ik leer mijn kinderen ook om dat niet te doen. en voorzichtig te zijn met andermans spullen. maar soms zijn de parkeer plekken zo smal dat je je kinderen er bijna niet in of uit kan halen zonder de deur tegen de andere auto aan te doen. uiteraard doe ik dit dan rustig en zorg ik dat ik geen schade maak. het is lomp dat mensen zo met ander mans spullen omgaan. Ik moet wel zeggen dat het me voor onze autos niet zo heel veel uit maakt. Een auto is voor mij een gebruiksvoorwerp. En die kunnen beschadigen.
Herkenbaar helaas. Snap niet dat mensen zo onverschillig kunnen zijn. Vanochtend zag ik nog dat de buurvrouw haar autodeur tegen de lantaarnpaal opengooide. En ze schrok er niet eens van. Laat staan kijken of er schade is. Al rijdt die sowieso continue schade.
Oh ben dus gelukkig niet de enigste die zich daaraan ergert. Die ondanks dat zoon 8 is nog steeds de deur voor hem open. Het is idd vooral die onverschilligheid die ze tonen als je ze erop wijst. Het interesseert ze werkelijk totaal niets .
Herkenbaar, wij hebben zelf geen spik splinter nieuwe auto maar na ons huis is het toch de duurste aanschaf en wij zijn er erg zuinig op. Komen zelf ook nooit tegen andermans auto aan omdat we weten dat anderen er ook gewoon zuinig op zijn (als het goed is) Maar helaas.. die van ons heeft ook plekjes door anderen.
Kennen jullie die tijd nog, dat wanneer iemand tegen een stilstaande auto aanreed ze een briefje onder de ruitenwisser deden met naam en telefoonnummer? Iedereen was gewoon verzekerd en het werd zo netjes met elkaar geregeld. Wat verlang ik toch terug naar die tijd waarin fatsoen nog heel normaal was.
Herkenbaar. Ik heb mijn nieuwe auto pas 2 dagen, ben benieuwd hoelang het duurt voordat er schade op zit.
Ja helaas is dat er niet meer. Wij hebben zelf 2 keer flinke schade aan onze achterkant gehad. Mijn man zijn eerste auto en hij was er super zuinig op. Mijn schoonmoeder haar spiegel is er afgereden en een dikke deuk aan de zijkant. Nooit wat van die mensen gehoord.
Dat fatsoen is helaas ver te zoeken tegenwoordig. Ik denk dat de mensen die hier reageren nog wel dat fatsoen zouden hebben om een briefje achter te laten, maar ongetwijfeld zijn er ook genoeg dames die dit topic nu lezen en denken "ja, dus?" Gelukkig is er nog wel een groep mensen die hun kinderen opvoedt om voorzichtig om te gaan met andermans spullen. Misschien komt het dan met de toekomstige generaties toch nog goed?
Haha trut Ik parkeer dus altijd al op gezinsplekken (waar je in de breedte niet eens naast staat..) Of op een hoek zodat er maar 1 kant is waar een auto staat. En tóch.. Kneuze mensen...
Ik probeer doorgaans ook wel voorzichtig te doen met de deur bij andere auto's. Tenzij iemand de auto dusdanig aso parkeert dat ik mijn eigen auto bijna niet meer in kan komen, en ik me echt met pijn en moeite tussen de auto en de deur door moet wringen. Dan geef ik de deur rustig een extra drukker tegen de auto die me blokkeert, stiekem met de hoop er een deuk in te drukken. Moeten ze maar normaal parkeren!