Mijn oudste is nu 2 en half... Het is bij ieder bekend dat je kindje dan lekker flink aan het puberen is... Maar Naomi is een schatje, maar ze heeft zo`n sterke eigen willetje... Soms best zwaar hoor, want je moet haar soms echt aanpakken en op de gang zetten... Ik ben ook drukker met haar dan met met mijn jongste dochter van 5 maanden bijna.... Hoe is het bij jullie met deze leeftijd? Ze was als baby een stuk moeilijker als mijn jongste, ik heb zelf het gevoel ook dat mijn jongste straks met die leeftijd wat makkelijker is... Hoe is jullie ervaring en zat er ook verschil tussen bijv 2 kinderen.... Naomi mijn oudste is ook totaal niet verlegen(ook niet als baby, eenkennig)... Maar die jongste van me, is vaak eenkennig, maar heel makkelijk... Vind het ook wel wat hebben om een kind te hebben met veel pit... Ze is ook super wijs en onthoud alles.... Maar soms ook wel zwaar hoor.....
Mijn oudste is ook (bijna) 2,5 jaar oud en zit ook echt in de peuterpuberteit nu... pfff soms word ik er echt doodmoe van joh... Ze kan ook heel lief zijn hoor. Ik moet haar ook vaak op de gang of in de hoek zetten. Heeft ook een erg sterke eigen willetje. Lisa is nu ook best wel verlegen als ze onbekende ziet of bekenden lang niet meer gezien heeft. Ze is als baby zijnde niet eenkennig geweest. Althans niet noemenswaardig. Tim is de vrolijkheid zelve en ook een erg makkelijk kind. Hij is nu 9 maanden. En ik merk ook dat het nu al anders is als bij Lisa toen. Hopelijk ook wat makkelijker in de peuterpuberteit.
Oh, hier nog zo één! Sommige dagen gaat het echt hartstikke goed, dan is er niets aan de hand en dan opeens weer een paar dagen dat hij z'n kont tegen de krib gooit en dus de helft van de dag op de gang doorbrengt (is beetje overdreven misschien, maar je snapt vast wat ik bedoel) Die dagen zijn inderdaad reuze vermoeiend. Vindt het ook heel vervelend om dan zo streng en moeilijk te moeten doen, maar ik wil ook niet dat hij over me heen gaat lopen. Heb al gemerkt dat als ik niet super consequent ben met hem dat hij dat dan echt doet. Lacht me soms ook gewoon uit als ik boos ben, is zo frustrerend! :x Maar de dagen dat het goed gaat is het zo'n schatje dat dat alle andere dagen weer in honderdvoud goed maakt.
Hier precies zo, ze maakt er bij mij vaak een spelletje van..... Maar naar papa luistert ze wel goed, maar die waarschuwd 1 keer en doet ze het weer gaat ze gelijk de gang op.. En ik wil nog wel eens wat makkelijker erin zijn.... Mijn eigen fout, maar het is soms zo lastig en dan ben ik net ff met Amber bezig en daar gaat ze weer hoor..... Ze daagt me dan echt uit..... Het is gewoon een pittig ding die erg veel aandacht vraagt....echt zwaar af en toe.... Maar idd als ze een goede dag heb, is het ook een super schatje en geef dan veel complimentje`s dat ze zo lief is..... Maar soms....
Ik ben ook wat makkelijker dan mijn man. Maar dat komt denk ik omdat je er de hele dag mee bezig bent. Je probeert sneller een gulden middenweg te zoeken. Ik heb er geen zin in om de hele dag politie agent te spelen, maar wil ook niet alles toelaten. Vaak als ik merk dat er zo'n dag aan komt dat hij tegendraads is gooi ik mijn planning om en ga ik lekker met hem op pad. Bijvoorbeeld een stuk fietsen, (hij vind het geweldig om naar de graafmachines te gaan kijken bij een bouwproject hier in de buurt), of bij oma en opa op bezoek, of naar de speeltuin. Kan hij zijn energie kwijt en dan vermijd ik de confrontatie momenten thuis (of nog erger, in de supermarkt ) Ik kan me alleen wel voorstellen dat dat met een kleintje van 5 maanden erbij niet zo makkelijk gaat. Gaat ze ook naar de créche of peuterspeelzaal?
Ja ze gaat ook naar de peuterspeel zaal en ze vind dat echt prachtig.... Naomi is ook een kindje wat zich verveelt als ik thuis ben.... Speelgoed speelt ze nooit mee, alleen.... Heb ook al andere dingen geprobeerd...verven, kleien... Ze vind het leuk, als ik dan mee doe, maar dat kan dus niet altijd... en speelt ze er alleen mee, tjaa dan is het ff en daarna weer jengelen... Toen zij er nog alleen was, ging ik veel met haar fietsen, dat vond ze heerlijk.... Nu met Ambertje erbij is kan ik nog niet op de fiets met 2 dames, kan wel met zo`n fietskarretje, maar daar hebben we ff geen geld voor en amber is nu 5 maanden, dus het zal ook niet zolang meer duren voordat ze gaat zitten en kan ik lekker gaan fietsen met de meiden.... Als Naomi dus zo vervelend is en het is lekker weer ga ik er ook meestal op uit... Ff wandelen en naar speeltuin of op visite... Ze is ook echt een buiten kindje, maar alleen in de tuin is ook maar ff leuk... Ze wil kinderen om haar heen en in de buitenlucht, dan heb je geen kind aan haar...... Maar ja dat kan niet altijd.... Kijk wel uit naar dat Amber 2 is, dan kunnen ze lekker samen spelen
Lukas is ook niet zo'n ster in alleen spelen. Mama moet al snel meedoen. Verven en kleien vindt hij inderdaad ook erg leuk, maar dan nog moet ik er bij zijn, anders zit het hele huis onder. Sinds kort heb ik de stickers ontdekt. Bij Zeeman en Hema heb je heel goedkoop dozen met stickers, (bij Hema ook van de foam stickers, heel leuk) en dan geef ik hem in de kinderstoel een blaadje of een kleurboek en dan vermaakt hij zich toch snel een half uur met het plakken en afpeuteren van stickers. Hij kan er verder weinig kwaad mee, dus heb ik ook wat meer mijn handen vrij. Die fietskarren zijn inderdaag wel leuk, maar erg duur en je moet er ook de ruimte voor hebben in de schuur ofzo. Ik heb er ook een paar keer naar gekeken, leek me wel leuk voor als mijn neefje langskomt om dan met beide kinderen te kunnen gaan fietsen, maar vind de nadelen momenteel groter dan de voordelen, helemaal omdat het bij mij maar voor af en toe zou zijn.
Ja stickers vind Naomi ook wel leuk en is daar ook wel ff zoet mee... Ze is nu al een paar dagen ziek, dus we zijn nu erg druk met haar... Ze heeft koorts en is verkouden en hoest zichzelf het apezuur, ook s`nachts en afgelopen nacht is ze de hele tijd wakker geweest.. Uiteindelijk heb ik haar maar bij mijn man in bed gedaan, een zetpil gegeven en hoestdrankje en toen heb ze de rest van de nacht nog wel wat geslapen bij mijn man en ik ben in haar bed gekropen... Ze heeft nog een peuterbed, dus ik vannacht het matras op de grond en toen kon ik redelijk liggen.... Ik had eerst Amber ziek, met hetzelfde en nu heeft Naomi het, ze heeft zo`n kriebelhoest en hoest de hele dag... Morgen maar ff wat voor de hoest er nog bij halen..... Ze ziellig....
Ach, is altijd zo sneu hè als zo'n kleintje ziek is. Maar is voor jezelf ook altijd erg vermoeiend idd. Als hij ziek is neem ik Lukas ook meestal bij me in bed, dan slaapt hij gewoon beter en hoef ik er niet de hele nacht uit. Maar ben wel altijd blij als hij beter is en ik mijn bedhelft niet meer hoef te delen met zo'n klein kacheltje. (hij wil ook altijd alleen bij mama liggen en niet bij papa, dus die slaapt gewoon lekker de hele nacht door :thumbdown: Nou, ik hoop in ieder geval dat ze snel opknapt! Dan heb je ook je nachtrust weer terug!