Naomi is vaak ziek...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by sasje77, May 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sasje77

sasje77 Actief lid

Apr 19, 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Mijn dochtertje van 2 en half is erg vaak ziek.. :( Maak me soms best zorgen hoor....
    Meestal is het van korte duur (zo`n 3 a 4 dagen) maar vind het zo balen..
    Moest haar Maandag weer ziek melden voor de peuterspeelzaal....
    2 weken daarvoor was ze ook ziek en heeft 3 dagen koorts gehad, er heerste toen een virusje...
    Elke keer word ze getroffen :(
    Ze heeft na mij idee een slechte weerstand....
    Ze was als baby nooit ziek, heb ook lang borstvoeding gegeven en toen ik vond dat het genoeg was is het langzaam begonnen....
    Ze is vaak verkouden of heeft een griepje of koorts (nooit hoge, maar wel koorts)
    Nu is ze ook niet lekker en klaagt over keelpijn en is verkouden en weer verhoging.....
    Ze eet ook zo super slecht en lust bijna niks, heb van alles geprobeerd, maar ze weigerd gewoon om iets te eten wat ze niet kent...
    En proeft ze het ,spuugt ze het uit....
    Nu zijn er wel wat gerechten waar ze dol op is, maar dat is minimaal....
    Baal er zo van....
    Ze is ook zo tenger en weegt nu 12 killo.....(is dat erg weinig voor een meisje van 2 en half, ze word 25-11- 2007 3 jaar)

Soms denk ik, doe ik iets verkeerd.....
    Tips zijn erg welkom en lotgenoten ook....

Liefs Sas

2. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Hoi Sasje,

Lukas is ook redelijk vaak ziek. Als ik jouw verhaal lees is hij niet zo vaak ziek als Naomi, maar als hij ziek is is het ook gelijk goed raak. Dan heeft hij meteen weer een oorontsteking, ontstoken piemeltje of bronchitis. Hij is bijna 2 1/2 en heeft al 6 keer antibiotica gehad. Ik maak me daar ook altijd wel zorgen over. Ik probeer hem zo goed mogelijk te laten eten, maar helaas komt met die peuterpuberteit ook de fase van het slechte eten. Hij wil alleen pasta gerechten eten. Verder bijna niets. Dus tegenwoordig geef ik hem een potje pasta als wij iets anders eten. Ik denk altijd maar dat hij dan in ieder geval iets gezonds eet, dat is beter dan niets! Ik baal er wel van, want hij was tot voor zijn tweede verjaardag een goede eter! :(

Ik geef hem wel dagelijks kindermultivitaminen en probeer zo veel mogelijk fruit te geven. Hij vind het leuk om een appel zelf te mogen snijden, dus geef ik hem wel een zachte appel (elstar of kinderappel) en een heeeeeeeel bot mesje (is eigenlijk een oud botermesje waar je eigenlijk nog geen deuk in de boter mee kunt maken, zo bot) Dan harkt hij zijn weg door de appel (die ik dan al wel in partjes heb gesneden). Hij is dan super trots dat hij zelf de appel heeft "gesneden" en heeft dan inmiddels wel bijna een hele appel op. Hetzelfde doe ik soms met een banaan.

Hij eet wel graag een boterham met pindakaas tussen de middag, dus soms doe ik er een halve banaan in plakjes overheen (klein beetje geprakt). Vind hij heerlijk en tadaaa, wederom wat vitamientjes naar binnen.

Misschien kun je zoiets eens proberen. Hopelijk heb je er wat aan.
    :)

3. sasje77

sasje77 Actief lid

Apr 19, 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Bedankt voor je tips en je verhaal ;)
    Gelukkig bent ik dus niet de enige met dit probleem....
    Naomi eet ook overdag een appeltje en met een botte mes is wel een goed idee.....want vaak eet ze hem niet op...
    Sòchtends geef ik haar pap, want dat gaat er het beste in..
    Als ik een boterham doe, dan eet ze mss 2 of 3 hapje`s en banaan er over kan ik beter maar niet doen want dat lust ze niet :(
    En bij ons is het zo dat ze dus absoluut geen pasta lust, ook geen nassi of bami....
    Zo vervelend....
    En groenten daar lust ze alleen bloemkool, brocoli, spinazie en boerenkool en dat is enigste.....
    En ja de slechte dingen zoals patat en pizza en zo lust ze natuurlijk ook....
    Ik hoop zo dat het over gaat en straks gewoon alles lust.....
    Ik gebruik ook vitamine`s voor haar van davitomon kauw vitamine.....

Liefs Sas

4. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Tsja, dat is inderdaad lastig als ze zo weinig lust. Met pasta kun je nog best veel kanten op, met kip, met gehakt, met roomsaus, tomatensaus, pestosaus, champignons, spinazie, zalm, lasagna. Maar met 4 soorten groenten is de variatie inderdaad wat beperkter! :rolleyes:

Jammer dat ze ook geen banaan lust.

Ik geef Lukas 's ochtends ook altijd een tuitbeker pap. Pyamapap wel te verstaan, want gewone pap wil meneertje absoluut niet! Met die fles pap weet ik in ieder geval zeker dat hij dat opdrinkt en voorheen wilde hij ook nooit melk drinken, dus kreeg hij met de pap zijn dagelijkse hoeveelheis zuivel wel binnen. Gelukkig gaat het melkdrinken hier nu een stuk beter sinds we erachter zijn gekomen dat hij praktisch alles wil drinken zolang het met een rietje is, want dat vind hij zo geweldig! Grappig hoe je ze soms zover kan krijgen iets te doen door van die simpele dingen! :)

Hij wilde ook nooit tandenpoetsen. Was altijd een drama waarbij standaard de houtgreep aan te pas moest komen. Nu hebben we een elektrische tandenborstel en vraagt hij meerdere keren per dag of hij alstjeblieft zijn tanden mag poetsen! :)

5. sasje77

sasje77 Actief lid

Apr 19, 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Oooh dat is zeker grappig...Het tanden poetsen gaat hier nu redelijk, eerst doen wij het ff, dan srtibbelt ze een klein beetje en dan mag ze zelf verder poetsen....
    Een electrische hoef ik bij haar niet mee aan te komen, dat vind ze doodeng, alles trouwens wat een beetje kabaal maakt vind ze niks...

We hebben voor het eten nu wel wat uit gevonden dat ze redelijk eet....
    Als ze niet eet, doe ik hapje`s nadoen en mag zij zeggen wat ik moet doen....doe dan bijv een grote paard of kleine paard of motor geluid na terwijl ik er een hapje in doe...
    Het werkt wel, kom alleen zelf niet aan eten toe, maar als zij maar eet, gooi mijn bordje dan wel weer in de magnetron....
    Maar het blijft toch vaak een probleem....

Ik zou eigenlijk wel eens tips willen weten hoe ik haar ook aan het eten kan laten wennen, wat ze dus echt niet hoeft.....
    Ik maak dus wel eens pasta en schep het op, ze kijkt erna, probeert soms 1 sliertje en schuift dan het bordje weg...
    Ze weet dat ze dan met een lege maag naar bed gaat, maar dat boeit haar er echt niet, ze eet het gewoon niet :(

6. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Ik ben bang dat ik je daar geen tips in kan geven, aangezien het mij ook niet lukt om Lukas dingen te laten proeven, laat staan eten, die hij niet lekker denkt te vinden.

:(

Share This Page