Uitzendkracht&Verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door angel23, 23 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    hay meiden,
    Ik werk sinds 5 maanden als uitzendkracht bij een bedrijf, het kan nog wel 1 jaar duren voordat ik in aanmerking kom voor een vast contract.
    Zouden ze me zomaar kunnen ontslaan als ik aangeef dat ik zwanger ben? Want als dat gebeurt heb ik natuurlijk geen poot om op te staan..heb immers geen vast contact.

Groetjes Angela

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Officieel mag het niet, maar helaas in de praktijk gebeurd het nog wel eens...

Ik hoop dat je werkgever meegaand is en het gewoon "accepteert". Zijn er nog meer zwanger in het bedrijf? Of net zwanger geweest? Zodat je weet hoe de baas erop reageert?

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Waarschijnlijk werk je op een Fase A-contract. Zo'n contract duurt maximaal 78 weken. In deze 78 weken kunnen ze de uitzending stopzetten zonder enige opgaaf van reden.

4. Milamou

Milamou Lid

1 aug 2007
    17
    0
    0
    receptioniste
    Haarlem
    Ik ben zelf ook een uitzendkracht,ook 5 mndn en het is zoiezo tijdelijk aangeziend deze functie per juli 2008 vervalt.
    Ik ga met verlof rond 7 maart en ben uitgerekend op 6 april.
    Was heel erg bang dat ik nergens recht op had had toen het uitzendbureau gebeld en zij vertelden mij dat ze me gaan opgeven bij het UWV.Dus ookal heb j geen contract .iedereen heeft recht op 16 wkn betaald verlof.

Deel Deze Pagina