Ik google op mensen die ik binnenkort moet gaan ontmoeten om te kijken hoe ze eruit zien. En dan kan het zijn dat ik diegene vanaf een foto al 3x niks vindt. Al voor ik diegene ontmoet heb. Dus stel dat we een nieuwe collega krijgen, of ik een opleiding ga volgen dan gaan al die mensen door m'n mangel Als ik naar de klok kijk dan moet ik echt tegen mezelf zeggen: " het is ...... Uur" want anders sla ik het om 1 of andere reden niet op en kan ik wel 20x achter elkaar naar de klok kijken en nog niet weten hoe laat het is. Hetzelfde idee met een deur op slot doen. Ik moet echt tegen mezelf zeggen dat hij dicht zit anders ga ik nog 10x kijken of hij dicht zit. Bij achteruit inparkeren moet de radio uit. Als ik telefoneer dan loop ik continu op en neer. En wat m'n collega's apart aan mij vinden: ik kan achter de computer m'n verslagen en rapportages typen en terwijl ik zit te typen, zit ik vaak naar buiten te kijken naar de mensen die langs lopen, uit de auto stappen, vogel die voorbij komt enz. En heb weinig type fouten te corrigeren
Ik heb dat met het fornuis en opladers... Ga gerust 3x uit bed om te kijken of alles wel écht uit staat. Heel vermoeiend.
Zo herkenbaar. Ik neem ook nooit de telefoon op en ik interview ook hardop mezelf. Zelfs in het engels alsof Ellen Degeneres mij interviewt. Eigenlijk bedenk ik me nu pas hoe raar dat eigenlijk is. Nooit over nagedacht!!! Voor mij heel normaal.
Maak een foto nadat je het uit hebt gedaan. Dan hoef je niet je bed uit, maar kun je het gewoon op je foto zien.
Iemand bij obsessive compulsive cleaners deed dat ook! Wel eens aan gedacht maar dan voel me dan echt zo'n gestoorde misschien iets met niet willen toegeven dat het zo'n obsessie is...
Nou dankje! En ja, het helpt echt en het wordt echt als tip gegeven bij OCD! Ik maak ook geregeld foto's in huis. Verklaar me maar voor gek, maar ik hoef er mijn bed iig niet meer voor uit
Ik heb iets met vliegtuigen (zo lang ik er niet in hoef) zit soms eindeloos youtube filmpjes te kijken van landen en stijgende toestellen in de storm, ga geregeld even langs de polderbaan staan en heb Flightradar24 op mn telefoon Verder ben ik heel gewoon...
Dat heb ik met kapsels. Ik kan zo een uur kijken naar filmpjes waar kappers mooie kapsels maken oid. Helemaal in trance