Sorry haha. Ik deed dat ook telkens in huis, alles moest telkens van mijn man helemaal precies goed liggen. (Zelfs tape op de grond voor de meubels) dat heeft hij door mij dus afgeleerd. Het is erg effectief.
dit doe ik ook! Vooral mijn beste vriendin die kan daar absoluut niet tegen! Vorige keer moest ze even boodschappen doen heb ik boven alle bedden verkeerd om opgemaakt!! Kreeg ik savonds een appje met Serieus! Hoe verzin je het
Leuk topic - Als ik de was ophang buiten zorg ik dat ieder kledingstuk 2 van dezelfde kleur wasknijpers heeft. - Als ik wegga check ik altijd 3 keer of de deur op slot is en tel dan in mijn hoofd: 1, 2, 3. - Als m'n dochter 'even snel' meegaat naar buiten, rondje lopen, naar opa en oma iets ophalen ofzo, dan zorg ik toch altijd nog even dat haar haar goed zit. - Met tafel dekken voor het avondeten staan de borden recht tegenover elkaar en ligt het bestek recht.
Ik ben juist zo’n persoon die schilderijtjes en fotolijstjes recht hangt bij mensen, bedrijven, scholen enz. Erger me daar aan. Truttige vensterbanken enzo zijn niet zo mijn ding, maar ik laat het wel staan. Ik poets w.c.’s bij anderen soms, ook wat raar. Ik wil niet dat het volume op 6 of 13 staat. Ik zap ook het liefst oplopend, dus soms zap ik te snel, dan ga ik een zender lager en dan weer omhoog. Slakken enzo redden (die met een huisje) die op onhandige plaatsen oversteken. Ik praat er ook tegen. Verder erger ik me aan brillen die niet goed zijn afgesteld, scheef staan of afzakken. Het liefst zou ik zo’n bril afpakken en goed buigen, gelukkig blijft het bij de gedachte, ik kan me tot nu toe nog inhouden.
Als iets in mijn hoofd zit moet dat niet veranderen want daar heb ik dagen/weken last van.. Bijv. ik was mijn camera kwijt.. OVERAL GEZOCHT, echt overal!!!! Na een paar weken vond ik hem ineens!!!! Door het dolle, lens schoongemaakt en kan nu weer beetje gaan prullen omdat ik waarschijnlijk toch geen zwangerschapsshoot kan doen. Dus dan zelf maar beetje kloten. Maar nu heb ik nog steeds elke keer dat 'mijn camera is kwijt' gevoel.. en het gevoel dat ik hem weer wil gaan zoeken, maar heb hem dus al.. Al heel lang stond mijn afspraak bij mijn gyn op 5 mei.. vorige week bellen ze, word verplaatst naar 6 mei.. in mijn hoofd blijft het 5 mei.. dus gisteren dan ook vroeg wakker omdat 'de afspraak was' die niet was uuuuugghhh vandaag heel de dag hoofdpijn en beetje van slag omdat het al maanden op 5 mei stond.. Als ik van 10 tot 16 moet werken en mijn chef appt de avond ervoor of ik om 14 kan komen tot 20 ben ik helemaal van het padje.. in mijn hoofd ben ik om 16 uur vrij.. als ik niks gepland heb is het in principe geen probleem natuurlijk maar in mijn hoofd klopt het niet meer en dan voel ik me heel erg gejaagd de hele dag omdat ik niet in mijn ritme kan komen Dus ja.. dingen op laatste moment veranderen, daar ben ik sowieso heel slecht in.. heel vervelend gevoel krijg ik daarvan.. geen controle meer ofzo. Ik HAAT het om de wekkers van mijn vriend te zien.. 7:46, 7:51, 8:03 Ik kan alleen een wekker om hele getallen zetten.. dus bijv. 7:45 of 7:50 maar echt niet 8:03!!!! Dan liever 8:00 of 8:10 pffff zelfde met de luidsterkte van de tv.. moet ook niet 27 zijn maar 25 of 30 xD Ik schrijf lijstjes... bijna elke dag niet dat ik er echt wat van doe.. maar ik schrijf ze, soms ook met 15 verschillende kleurtjes voor verschillende dingen doe ik al jaren..
Volgens man heb ik super veel van die eigenaardigheden die ik doodnormaal vind zou ze ook zo niet kunnen benoemen. Deze dingen doe ik wel. Drinken moet in een bepaald glas. Man doet het altijd in een ander glas grrr. Volume van de radio moet zacht als ik ga parkeren. Graag even getallen. Eigenlijk dus allemaal vrij normaal als ik jullie reacties lees.
Ik loop altijd in hetzelfde ritme en met hetzelfde been voor als degen die met mij is. Lukt dat niet ga ik ervoor lopen. Ik moet plassen voordat ik mijn bed in stap. Is dit niet het laatste wat ik heb gedaan, dan kan ik niet slapen en doe het alsnog. In bed mogen mijn voeten en knieën elkaar niet raken. Ik slaap dus met een kussen tussen mijn benen en het dekbed tussen mijn enkels en voeten. Ik start de dag altijd met drinken uit dezelfde beker. Heb overal in huis een vaste plek om te zitten. Loop altijd aan dezelfde kant van man en kinderen. En er zijn vast nog wel meer punten....
Ik moet en zal zelf het bed opmaken. Doet iemand anders dat dan trek ik het eraf en maak ik het opnieuw op Ik heb bepaalde volgorde van was ophangen op het rekje Ik moet standaard als ik ga slapen mijn kussen om draaien. Ik moet altijd douchen voor het slapen gaan.
Haha de enige die ik kan bedenken is wanneer ik het bed verschoon aan de kussenslopen ruik om te bepalen welke aan mijn kussen moet en welke aan die van mijn man. Zijn hoofd ruikt anders dan die van mij en ik vind zijn geur niet fris. Ook al is het gewassen, ik ruik dat erdoorheen. Ondanks ik wasgoed op 60 graden was met heerlijk wasmiddel, geen idee waarom ik geboren ben met zo’n fijngevoelige neus.
Tja ik heb ass dus heb waarschijnlijk heel wat eigenaardigheden. Maar ik zie ze van mezelf vaak niet, tot een ander me er op wijst.
Als mijn man de vaatwasser in ruimt doe ik het altijd opnieuw als hij het niet ziet. Mijn manier is beter en zo past er meer in Ik controleer ook altijd meerdere keren of alles goed op slot zit. Soms kom ik er om 23 uur nog mijn bed voor uit omdat ikhettoch niet zeker weet. Als ik twijfel kan ik niet slapen. Ik hang de was op, hij hangt de broeken altijd verkeerd op
- als ik schnitzels maak wil ik altijd zelf uitkiezen welke ik eet, wil een gewone ovale, niet met gekke hoekjes of uitsteekseltjes - als ik kipfilet maak, doe ik altijd het ‘kwabje’ aan de kant en snij dan alle velletjes en wit spul weg, ieuw - ik poets alllltijd in dezelfde volgorde, een andere volgorde ‘klopt niet’ - met parkeren altijd de radio zacht, anders lukt het niet - slaap in de winter altijd met sokken aan, altijd koude voeten - als ik savonds op de bank lig of zit wil ik altijd een dekentje over me heen, of het nu winter is of 30 graden buiten