Zelfdiscipline trainen! Wie nog?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje89, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Bij mij is 't hoog tijd, die zelfdiscipline trainen. Ben in september begonnen met een bachelor verpleegkunde en het leren valt er vaker tussenuit dan me lief is (zowat altijd, tot de week voor het examen en dan is 't ... shit, had ik maar...)

Heb het altijd eigenlijk al gehad, en gaat net zo met afwassen of poetsen (niet dat het vuil is of zo hé, maar moet me echt slepen en er zijn zoveel dingen die wèl leuker zijn dan al het bovenstaande! :) )

Nu wil ik dit dus grondig aanpakken, wil ècht slagen op m'n studies! Heb nu maar 1 kans meer en ik wil die ten volle benutten.

Wie heeft hier nog last van en kan me helpen met tips, of wie ziet het zitten om er samen mee te beginnen en elkaar zo verder aan te moedigen?

Las net op internet al tips om een planning op te stellen iedere dag, en dat lijkt me wel wat, als ik er mij aan kan houden natuurlijk. Wil echt graag het roer omgooien!

Wie nog? :D

2. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Gewoon beginnen

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

met de luie kont van de bank af en gaan

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja, dat weet ik toch ook wel? Anders zet ik het hier toch niet?

Als je niks nuttigs te zeggen hebt, dan zwijg gewoon, dit slaat toch ook nergens op. Jeetje...

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hoe wil je het anders doen je zegt zelf al maak een planning maar weet niet of ik me der aan kan houden...

er is niets anders wat je kan doen..

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

jezelf belonen met iets als je hebt gedaan wat je af moet hebben die dag?

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Werk je ook al als verpleegkundige?? Of zit je nog fulltime op school??

Probeer vaste momenten in de week in te plannen, dus iedere maandagavond bijvoorbeeld.

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ga fulltime naar school en ben alleenstaande thuis (woon niet samen met vriend) dus huishouden en opvoeding valt allemaal op mij ook.

9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Kleinere doelen stellen. Dus niet een heel verslag in een keer, mar een gedeelte. Vaak begin je er dan aan omdat je toch zo klaar bent en doe je dan meer omdat je het nog ff af wil maken.

Veel sterkte en zorg dat je het redt.

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik herken je verhaal. Ik heb totaal geen zelfdiscipline, nooit gehad ook. Op school begon ik met een hele planning te maken, zag er goed uit, tot het moment daar was om werkelijk te beginnen. Na dag 1 was: oh dan doe ik op die dag wel wat extra, enz. Heb geen idee hoe je het kan aanpakken om het wel te krijgen. Succes in ieder geval.

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ik herken het :) Heb op internet wat zitten zoeken en daar is een van de tips toch echt om een planning te maken! Ga het dus nog eens proberen en dan proberen om zo realistisch mogelijke tijden op te stellen, zodat je nooit tijd te kort hebt of zo. Had dat ook altijd van "goh, ja, dat doe ik dan wel weer extra" en dat komt er dan niet meer van omdat de rest van de planning er ook nog is!

Ga proberen om iet of wat speling te zorgen (dus bv. max kwartier vroeger/later beginnen met een activiteit) Misschien scheelt dat ook wel? Ga nu even zien of ik online goeie voorbeelden of apps of zo vind om planningen op te stellen, zodat het goed overzichtelijk blijft.

Deel Deze Pagina