Wij hebben ook een klacht ingediend tegen het ziekenhuis. Ze zijn ons na de bevalling gewoon simpelweg vergeten. De gyn deed de apgar test, feliciteerde ons en vertrok. En daar zaten we alleen in dat kamertje.. Ik heb mijn zoontje zelf, samen met mijn vriend en moeder aangelegd terwijl we eigenlijk geen flauw idee hadden. Gelukkig ging de natuur haar gang en ging het super goed. De dag na de bevalling ging mijn vriend een anti-d ampul ophalen bij het ziekenhuis (deze moest ik nog hebben) bleek dat ze geen enkele gegevens van mij/mijn zoontje hadden! Pff. Achteraf ben ik nu wel blij dat dit moment echt van ons was zonder bemoeienis van een of andere verpleegster.
Mijn schoonmoeder is een enorme gezondheidsfan (overal heeft ze wel vitamines voor ed) maar haar kinderen zijn geboren in de tijd dat de fles hot was, ze heeft er nooit bij stil gestaan dat borstvoeding het meest natuurlijke is wat er maar bestaat. Maar ook het hele team artsen/kraamzorgenden/consultatiebureau enz... wezen op de voordelen van flesvoeding. Bovendien werd al snel gezegd: borstvoeding is voor de armen, die geen fles kunnen betalen Nu ze ziet hoe ik zo makkelijk de kids voed/ heb gevoed, en hoe mijn schoonzusje haar kindjes voeding gaf, heeft ze last van schuldgevoelens dat ze zelf nooit heeft gevoed... (beetje laat zo na 30-35 jaar) Wel hoopt ze dat Thom binnenkort uit een fles drinkt, zodat ze ook even kan kroelen met haar jongste kleinzoon. En dat kan, hij drinkt inmiddels uit een fles! Groetjes van Kiki
Een collega van mijn man: "Als er bij ons ooit een kleine komt, dan wordt er dus echt geen borstvoeding gegeven, daar krijgen vrouwen veel te grote tepels van." ............... Wat een ongelooflijke hufter zeg!
Bah zeg al die opmerkingen ook! Ik hoor zooooo vaak "nou van de fles worden ze ook groot hoor" Ja tuurlijk worden ze groot! Maar borstvoeding is gewoon heel goed voor die kleintjes....net of de wetenschap een wassenneus is? Tijdens je zwangerschap doe je toch er toch ook alles aan om zo gezond mogelijk te doen, waarom probeer je dat dan ook niet als de baby er eenmaal is? Ik merk dat ik echt fel wordt van dat soort opmerkingen! Maar ik ga de discussie tegenwoordig maar niet meer aan...voel me ook zo'n zeikert dan
Wat kunnen sommige mensen toch cru zijn ongelofelijk! Een vraagje aan TS: waarom moest je het weggooien, het blijft toch hartstikke goed in de koelkast, wat een K-streek zeg van die verpleegkundige! Kan daar ook laaiend om worden.
Om sommige opmerkingen moet ik wel erg lachen hoor (voedingsbron / grote tepels) Hier valt het eigenlijk wel mee hoor met de opmerkingen. Mijn vader wil nog wel eens flauwe grapjes maken over flesjes ... maar mn vader is gewoon een beetje flauw dus daar kan ik het wel van hebben. De sporadische 'geef je nou nog steeds bv' kan ik op één hand tellen (en ik bijt dan het hoofd van de uitspreker spreekwoordelijk af) ... Nu ook een vriendin die dr kindje (9 weken) BV geeft. Echt een kanjer: zat afgelopen zaterdag de hele avond te clustervoeden tijdens 'nieuwjaarsvriendenfeestje' (heb ik ook tegen haar gezegd). Maar die kreeg ook al van een alles behalve tactische (in alles) vriendin te horen: zit je dat kind nu al weer te voeden?! Antwoord: ja dat heb je goed gezien
mmmmm vervelend dat je dat meegemaakt heb. Onze kraamverzorgster heb de mobiel van mijn man gewassen. Terwijl zijn Broek niet in de was lag. Hij had hem maar 1 dag aan gehad zijn broek. Dus mobiel is overleden .... Krijgen geen geld van de kraamzorg omdat wij een eigen risico hebben/hadden wat wij niet wisten.
Mijn schoonmoeder kon er ook wat van: * De melk leek vandaag wel een beetje blauw, zitten er wel genoeg voedingstoffen in? * Wanneer ga je stoppen? * Is de borstvoeding al op? En dat mensen het af doen als geluk. De één is het gegeven om borstvoeding te geven en de ander niet. Pfff... dáár gaan de nekharen bij mij recht overeind staan. Als mensen eens wisten hoeveel tijd en energie het kost in de eerste maanden. Dan weten ze dat het niet afhangt van geluk, maar veelal van díe mooie en bijzondere voedingsmomenten met je kindje die er toe doen en veel doorzettingsvermogen.
ik krijg vaak de vraag op mijn werk,en hoe lang ga je dat nog volhouden? nou euhm, zeker een half jaar en dan zien we wel weer verder, zolang we het beiden prettig vinden blijft het gewoon doorgaan... nou en dan krijg ik toch wel eens een blik van.... "die is gek" !
Amen! hoe vaak ik al niet bijna in tranen heb gezeten omdat ik er doorheen zat... en ben zoooo blij dat ik iedere keer weer door heb gezet..
Ik snap niet dat mensen kunnen vragen of het al op is. (ik heb de vraag ook gehad hoor) alsof je thuis een tank hebt staan, waar je het af kan tappen. Op = op. Raar toch? Zouden ze weten dat het steeds weer wordt aangemaakt?
Ik heb die vraag ook al heel vaak gehad hoor, zelfs na 2 maanden waren sommigen al verbaasd dat ik "nog" bv gaf. Ook nog een opmerking van een vriend van mijn vriend: "Ik zou het echt niet goedvinden als mijn vriendin ook bv zou geven hoor, die tieten zijn van mij, niet van de kleine." Mijn vriend heeft 'm maar even duidelijk gemaakt dat ze eerlijk delen . Vond ik wel lief van 'm, om 't voor mij op te nemen, want hij heeft ook wel momenten dat 'ie liever heeft dat ik ermee stop .
Ik was gestopt rond de 6 maanden, zei mijn buuf van: Goed hoor dat je gestopt bent, vind het maar raar dat mensen zo lang door gaan... Een groot kind aan je (.) zit te drinken. Ik vond het erg dat ik moest stoppen, maar goed.. Zij heeft nooit BV gegeven.
Wat een rare opmerking. Ten eerste zijn ze nog altijd van zijn vriendin, en ten tweede, wat bezitterig, bah... @ Popje: oei, dat is pijnlijk, zo'n opmerking, als je eigenllijk helemaal niet wilde stoppen. Heb je dat nog gezegd?
Stond met mijn mond vol tanden dus kon ff niks zeggen. Het gaat niet om hoe het kindje is, hoe groot het kindje is. Als jij nog fijn vind/ leuk vind om te doen en je kindje goed drinkt daar gaat het toch om ?