Combinatietest, hoe voelde jij je op voorhand?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meryl, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo meiden,

Morgen krijg ik de combinatietest...
    Over een paar maanden word ik 36 en heb ik er toch voor gekozen om de combinatietest te laten uitvoeren...

Ik ben niet nerveus nog, maar het is wel spannend natuurlijk....je weet nooit wat er uit kan komen...en dan nog heb je geen garantie natuurlijk.... :rolleyes:
    Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan keken.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik was heel zenuwachtig, vooral om mijn beebje weer te zien, ik kon toen nog niet geloven dat ik zwanger was en was dus heel bang niks op de echo tegen te komen, de combinatietest op zich stelde niet veel voor en je krijgt gelijk de uitslag, ze zei gelijk dat het er goed uit zag en na de berekening met mijn bloeduitslagen was het helemaal een mooie uitslag, maar zoals je zelf al zegt, het is geen garantie, laat het maar over je heen komen, meer kan je niet doen, die zenuwen waren bij mij pas weg toen we de uitslag hadden na de berekening ;)

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik was bij allebei op voorhand heel positief en keek ernaar uit zag geen risico bij de eerste was de kans 1L15.000 en bij de tweede 1:150 en zijn we verder gaan testen.. (vruchtwaterpunctie e..d)

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ze hebben ons ook gevraagd of wij dit wouden. maar wij willen dit niet. wij willen het zowiezo houden als het wel down syndroom heeft. en wij hoeven dat nu nog niet te weten de stress krijgen we dan liever later. en het is nog niet 100 procent zeker na die test dus ja wij wouden het niet.
    maar iedereeen voor zich natuurlijk!

ik onthou altijd goed wat youp van 't hek zei: heb jij wel eens een mongooltje een tweede wereldoorlog zien beginnen?

nee wij hoeven het nog niet te weten.
    jij veel succes en sterkte met de test. ik hoop voor jullie dat alles goed is!

5. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Bij de eerste was ik niet zo zenuwachtig.
    Nu bij de tweede was ik enorm nerveus en was van alles aan het lezen op internet. Misschien omdat ik nu beter wist hoe het voelde om 18 weken (ofzo) zwanger te zijn. Het lijkt me echt verschrikkelijk om het dan weg te laten halen (wat we bij de eerste vol overtuiging hadden besloten).
    Uiteraard heeft het helemaal geen zin om je van te voren druk te maken. De kans blijft enorm klein (ook als je 35-36 bent). Maar ja....
    Gelukkig was de uitkomst goed. Succes!

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik was beide keren niet zenuwachtig, ik had vooral erg veel zin om de baby te zien

7. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Hoi ,

Ik heb ook een combinatie test gedaan , maar ik ben pas 22.
    Ik vond het niet bijzonder , ik deed het omdat mn vriend het graag wou..
    Zo kunnen ze je toch vertellen dat alles oke is , of niet.
    Je moet het gewoon over je heen laten komen.. :D

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee daar hebben ze de mentale capaciteit niet voor wel heb ik ze een vriendin van mij tot lens zien slaan in haar beroep als verzorgende ervan ze hebben wel degelijk aggressiviteit in zich hoor vergis je niet..

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ondanks dat ik "al" 37 ben, hebben wij besloten om het niet te laten doen. De kans is zo klein, en de combinatietest is een pure kansberekening waar ik niet veel mee kan. Als je dan nog verder onderzoek moet laten doen, ben je zo 16-18 weken voordat je alle uitslagen hebt. De kans dat we dan nog besluiten om het weg te laten halen is zo klein, dat we besloten hebben om het dus niet te doen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.815
    3.343
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik was erg zenuwachtig. We waren 18 maanden bezig geweest om zwanger te worden en dan die spanning dat het misschien toch nog mis zou zijn... brrr. Gelukkig was de uitslag erg goed.

11. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Wij hebben de combinatietest wel laten doen.
    Ik ben 31 en de uitslag was 1:450
    Wij hadden afgesproken dat we bij 1:200 verder gingen onderzoeken, maar we schrokken wel van de uistlag. je hoopt toch op een 1:1000 minimaal...
    Enfin, uiteindelijk hebben we het maar naast ons neergelegd. Want 1 op 450... tja, dat is 0,002% kans.. Eigenlijk zegt het dus niet zoveel..

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik was vooral boos omdat hij min of meer door mijn strot gedwut was vanwege mijn leeftijd. ikzelf zou hem nooit gedaan hebben amar had op dat moment geen verweer. later heb ik het welg ezegd en ben ook bij die vk weggegaan. toen eenmaal alles uitgesproken was heb ik het omgebogen naar nou ok dan hebbenw e toch mooi weer een mooie echo te pakken en zien we ons kleintje weer uitgebreidt. die testuitslagen waren voor mij een bijbehorend iets. het blijft een kansberekening en ik heb de gyn van te voren heeeeeeeeeeeeeeel duidelijk gemaakt dat ik geen verdere stappen ging ondernemen alleen puur om het feit of het een mongooltje zou zijn. we hadden wel zoiets van nou ok ocht de uitlsag slecht zijn dan kunnen we ons in ieder geval goed voorbereiden op de omst van zo'n speciaal kleintje. ik ben volgens de statistieken van een kans van 1 op 100 naar ene kans van 1 op 565 gegaan. nog niet echt superveel maar bijna het zesvoudige in mijn geval. hoe dan ook blijft het een kansberekening. zekerheid heb je pas als je frummeltje op je buik ligt. en dan daarbij er zijn veeeeeeel ergere aandoeningen waar je voor zou kunnen vrezen en die niet van tevoren zichtbaar zijn. nee zelf zouden we het niet gedaan hebben.

13. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Dank jullie wel dames voor al jullie ervaringen....goed te lezen ook.

Gisteren de echo gehad, alles zag er goed uit volgens de echoscopiste (fijn)...nog even de uitslag van het bloed afwachten....

Ik merk dat ik op het moment niet echt meer 'de kracht' heb om normaal na te denken....voel me nog steeds iedere dag zo ontzettend beroerd (m.n. misselijk), gisteravond spande echt de kroon...ontzettende buikpuin, darmen/gasvorming :oops: en nu ook 's middags en 's avonds overgeven....word er zo moedeloos van....weet het even niet meer...op de een of andere manier ga je toch denken 'er is vast iets niet goed'...het bloed zal het misschien wel uitwijzen...

Moet mezelf nu echt naar de douche slepen...hoe zal het vandaag weer gaan op werk? Begin me voor het eerst in me leven echt een soort van depri te voelen...al weken ben ik 'mezelf kwijt' door die enorme beroerdheid, misselijkheid, moeheid en het braken....
    SORRY VOOR MIJN GEKLAAG...maar weet 't even niet meer...ik ben op... :cry:

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik dachta ltijd ik voel me beroerd dus ik ben nog zwanger (in het begin) haha ik weet onzin maar dan zijn er genoeg hormonen in mijn lijf dacht ik en das een goed teken...

15. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hoi Meryl,

Niets om jezelf zorgen om te maken hoor! Ik was en ben ook nog steeds moeier als normaal! Gelukkig is mijn misselijkheid nu weg. Als je strakkies over je HCG piek bent zal je zien dat het echt gaat afnemen. Maak je vooral geen zorgen. Ik kon in die tijd ook niet genieten van mn zwangerschap, maar nu het achter de rug is kan ook ik eindelijk genieten zoals mensen mij steeds zeiden.
    Heel af en toe (als ik te diep hoest, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) dan activeer ik als het ware de braak gevoelens en kan ik er donder op zeggen dat ik moet overgeven. Dat neem ik dan nog maar voor lief, aangezien ik er gewoon even rekening mee moet houden.

Fijn dat ook jou test gunstig is afgelopen! Wij kozen er ook zelf voor (wordt 5 april 35 jaar) en volgens de statistieken moest ik een kansberekening van minimaal 1:285 halen en wij haalde een mooie score van 1:5.673 Om dat te vieren gingen we lekker samen shoppen voor de kinderwagen ;)

Het zonnetje schijnt, ik hoop dat je iets geruster bent en toch van je dag kan genieten!

Groetjes
    Jolanda

16. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee dat weet ik meid maar ik vindt dat een leuke slagzin die heb ik altijd onthouden maar je weet van te voren niet wat het precies gaat worden het is niet 100 procent zeker.
    en ik zou een kas plantje worden hadden ze gezegd tegen mijn ouders nou ik ben zo gezond als wat helemaal nergens last van dus ja ik vindt het altijd moeilijk.

liefs

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    In mijn geval is het andersom......

Door een fout van de VK heb ik de combinatietest niet eens kunnen doen!
    Terwijl ik dit wel heel graag wilde doen.

Erg frustrerend dus!
    En het maakt me wel onzeker over de gezondheid van ons kindje.
    Daarom heb ik ook extra de zenuwen voor de 20-weken echo volgende week dinsdag...

Ik vind het erg kwalijk van de VK dat ze mij de procedure voor een combinatietest niet goed heeft uitgelegd. Daardoor zaten wij op een dood spoor.

Ik zou er namelijk zelf niet voor kiezen om een kind met het Down syndroom op de wereld te zetten.

18. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0

19. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi Jocruella,

oooohhh ja, dan heb je echt een leuke VK, zeg!
    Zag haar in de magazine 'Wij, jonge ouders' staan.
    Wat goed dat je dan uitgerekend bij haar zit, super!

ik vind het ook onwijs laks van mijn oude VK....
    Ze heeft niks uitgelegd, ons alleen een formulier gegeven.
    Dus wij deze invullen en opsturen....
    Moest dus helemaal niet :(
    Ik moest bellen voor een afspraak en vervolgens dat formulier gewoon meenemen naar de afspraak.

Maar dat was helemaal niet duidelijk!
    Vooral omdat het ook nog eens zo een invulformulier was en op dat ding stond: 'onvolledig ingevulde formulieren worden teruggezonden'.

Dus ze had ons zeker wel meer mogen uitleggen....

De 20 weken echo is al spannend genoeg, maar volgens mij kun je daarvan niet afleiden of je kindje het Syndroom van Down heeft?
    Tenzij er meerdere afwijkingen gepaard gaan met dat syndroom..

Net als jij wil ik ook bewust geen kind met het syndroom van down.
    Het leven is inderdaad al lastig genoeg en ook heeft het natuurlijk te maken met het feit dat ik het zelf niet wil..

Maarja, ik ben blij als alles goed is met ons kindje.

en ik ben blij dat ik verhuisd ben en ondertussen en betere VK heb gevonden!

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    P.s. mijn oude VK zat in Spijkenisse, waar ik woonde.
    Niet zo ver van jou vandaan dus.

ik moet zeggen dat ik daar 2 VK's had, afwisselende diensten.
    Maar die ene was dus een kille afstandelijke jonge meid die niks uitlegde en nooit vroeg hoe het met je ging.

Deel Deze Pagina