Tehuis gezocht voor lieve kater

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb jullie hulp nodig.

Mijn moeder heeft een kat en die moet nu weg. Waarom? Geen idee.. Maar ze zal ongetwijfeld vertellen dat ze er geen tijd meer voor hebben.

Ik keur dit uiteraard niet goed maar die kater gaat weg hoe ik het ook wend of keer. Dus ik ben op zoek naar een goed tehuis voor hem.

Zijn naam is Nicky en hij is 8 jaar oud. Uiteraard gecastreerd.
    Hij is gewend naar buiten te kunnen. Hij is met een andere poes geweest en ook met honden. Dit ging allemaal wel goed.
    Het is wel een mietje, dus als een kat hem buiten aanvalt zal hij niet winnen. Hij komt dus wel eens met wat krasjes terug.

Mijn eerlijke ervaring, wij hebben hem in huis gehad om te kijken in hoeverre mijn vriend last zou hebben van zijn allergie. Hij heeft mijn dochter wel naar haar hand gegrepen. Hij heeft nooit problemen gehad met baby's en ik weet niet of het door de 'verhuizing' kwam of door jaloezie o.i.d. Hier kan ik dus verder geen uitspraak over doen maar ik moest het wel even melden natuurlijk.

Als wij bij mijn moeder komen kan hij overigens alles hebben van mijn dochter en als het hem teveel wordt loopt hij weg en gaat naar een plekje waar mijn dochter niet bij kan.

Het is een ongelovelijke knuffelkat. Hij ligt het liefst bij je op schoot de hele avond.
    Het is echt mijn lieveling altijd geweest, maar mijn vriend heeft zowiezo al teveel last van zijn allergie en hier in huis nemen is gewoon geen optie.

Mijn zusje heeft een klein apartementje en heeft haar eigen kat daar al en nog 1 wordt gewoon veel te klein.
    Mijn zus wilt hem ook niet.

Hij is dus gewend om naar buiten te gaan, maar hij kan ook goed binnen blijven. Het is niet echt een kat die door weer en wind buiten is. Als het regent of er sneeuw ligt dan is hij vaak snel weer binnen.

Hij heeft volgens mij geen jaarlijkse entingen gehad. Wel de gebruikelijke in het begin. Hij is in zijn 8 jaar 1 keer ziek geweest. Of eigenlijk bijna dood omdat 1 van de buren de katten wou vergiftigen. Hij heeft vergif binnen gehad. Dit is jaren terug gebeurd en tot op heden verder nergens last van gehad.

Ik zal even kijken of ik foto's heb en anders moet ik er even wat van hyves plukken.

Als er iemand een goed huisje weet dan hoor ik het graag. Ook eventuele vragen hoor ik graag.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier wat foto's:

3. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wat zielig.... gaat me echt aan het hart. Ik heb hier 3 katten rondlopen waarvan eentje nu is gaan sproeien, dus ik durf t echt niet aan... Anders ook eens op een kattenforum ofzo kijken..?

edit: zie nu de foto.. tis precies mijn kater, echt waar.. zelfde blik, ook een knuffelkont. Alleen die van mij is de heerser van de straat zeg maar...

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

En nog 2:

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik vind het ook erg. Tot nu toe is dit bij bijna alle dieren zo gegaan.
    Nu moet hij weg omdat haar nieuwe man een hekel heeft aan dieren. GELUKKIG aan de andere kant want dan komt er ook geen nieuw huisdier meer die na een paar jaar weer weg moet.

Mocht ik hier geen huisje kunnen vinden voor hem dan ga ik ook idd naar katen forums kijken.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@KatrienDuck, haha dit is wat dat betreft echt een mietje. Maar hij is voor andere dieren echt heel moederig.

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    je zoekt de fotos ook wel uit zeg! nee geintje hoor maar ik vind die laatste foto wel errrrugg lief zeg!

Mijn hond eet hem op dus helaas maar idd een forum misschien een idee.... jammer dat hij na 8 jaar toch weg moet. maarja jij doet je best ervoor dus goed van je!

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Rica, dank je! Ik vind het gewoon sneu voor het beestje en wil dat hij bij een goed tehuis terecht komt.

Verder niemand? Of dat je wellicht iemand kent die wel geintresseerd is?

9. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Wat een droppie!!! Ik hoop dat je snel een huisje voor hem vindt!

Hier huis met twee katers en één poes, wil er best wel één bij maar dat wil m'n vriend voorlopig niet hebben, helaas. Snap het ook wel, eerst maar eens kijken hoe het gaat met drie katten en de krummel op komst.

Veel succes met een huisje vinden! Heb je toevallig een Hyves ofzo? Soms helpt het posten van dit bericht in een krabbel ook wel. Dan kent iemand weer iemand anders die nog wel een katje erbij kan gebruiken.

10. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

waar woon je?

Of nou ja, waar woont de kat nu?

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Apeldoorn

12. mama van JS

Kan wel eens vragen of mijn schoonouders hem zouden willen hebben. Zij hebben een tijdje terug hun kat in moeten laten slapen, dus weet niet of ze er nu al aan toe zouden zijn. Maar vragen kan natuurlijk altijd

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Super dat je dat zou willen vragen!

14. mama van JS

ik heb gebeld, maar ze willen niet opnieuw weer een kat. Ze willen hun handen een beetje vrij houden.

Sorry, heb het geprobeerd.

Wij kunnen hem zelf ook niet hebben, we hebben er al 4

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

In ieder geval super bedankt voor het proberen! Dan zoek ik nog even verder.

Deel Deze Pagina