eigenlijk vind ik het gewoon zielig

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Belachelijk! Sowieso vind ik dat je gevaarlijke honden óf als bezoek er bang voor is, in de tuin moet zetten. Gang vind ik ook geen oplossing. Wat als je naar de wc moet?
    Zou zelf ook niet gaan en al helemaal niet mijn kind daar naartoe laten gaan.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Je kinderen zijn er inmiddels aan gewend, naar ik persoonlijk had ze er niet aan laten wennen.

Als mijn dochter in de gang moest blijven staan omdat d'r hond die haar gebeten heeft belangrijker is als haar, was ze er niet meet gekomen.

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #23 Meijtje, 7 apr 2014
    Laatst bewerkt: 7 apr 2014
    Waarom is de tuin voor een uurtje zielig? Kunnen ze in ieder geval bewegen met dit weer. Daarnaast heb je bench, je kunt ze even aan de ketting leggen waar de kinderen niet mogen komen. Je kunt ze naar de hal doen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar je weet wel dat jouw ondergeschikt zijn aan de honden. Dat hoort niet.

Ik had daar al korte metten mee gemaakt. Gaat niet gebeuren.
    Daarbij bestaat mijn gezin uit meerdere personen en ga ik niet voor alleen een hond mijn kind ergens anders onder brengen. Of allemaal of niet. Geen uitsluitingen. Doe ik bij anderen niet. Als ze bang zijn voor katten, sluit ik ze ook even op of gaan ze naar buiten (niet al mijn katten komen buiten, die raken in paniek.) Moet toch kunnen. Ik vind wederzijds respect een must.

4. Ja, da's niet raar als ik het zo hoor…. Herders en saarloos wolfhonden horen niet in ene kleine huiskamer en 2 keer per dag korte stukjes lopen :( Vind ik superzielig :(

Daarnaast ook voor jouw kinderen vind ik het sneu dat zij op de gang moeten blijven.

rare situatie!!

5. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Als mijn kinderen er niet meer welkom zouden zijn dan kom ik ook niet meer. Ze kunnen die beesten toch ergens even opsluiten. Als ze een tuin hebben in de tuin anders in de keuken, slaapkamer. Je gaat toch geen twee kinderen weigeren omdat die hond niet met kinderen om kan gaan. Ik zou goed pist zijn.

6. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    #26 alamea, 7 apr 2014
    Laatst bewerkt: 7 apr 2014
    Waarom kom je daar nog als je kinderen als honden behandeld worden daar?

Ze worden op de gang gezet met een bakje water, zo gaat dat daar. Net omgekeerde wereld.

Je kinderen vinden het normaal, omdat ze niet anders gewend zijn, maar het zijn mensen, en dit is geen menselijke behandeling.

Ik snap niet dat jij en je man daarmee akkoord gaan, dat jullie kinderen niet als gelijkwaardige mensen worden gezien door hun eigen familie.

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Bizar, als een van de honden hier niet met bezoekende kinderen overweg kan dan wordt die hond weggezet. Kom nou, die enkele keer kan een hond best buiten of op bijvoorbeeld de slaapkamer blijven.
    Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om te vragen of de kinderen in de gang blijven of gewoon thuisblijven :$

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    raaar... ten eerste dat ze de rollen omdraaien, kind wordt als hond behandeld, en hond als kindje.
    en ten tweede dat die honden echt wel meer dan 1x veldje en 1x rondlopen nodig hebben.

ik zou zelf denk ik niet meer langs gegaan zijn, en kinderen ook niet laten gaan

9. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.576
    635
    113
    Tssss asociaal vind ik het.... Mijn buren hebben 2 herders en die gaan naar buiten of in de bijkeuken als wij er zijn . Willen ze zelf voor de zekerheid, omdat ze niks op hun geweten willen hebben MOCHT het fout gaan, nooit aanleiding voor geweest maar hebben zelf geen kids.

Jouw dochter is echt gebeten, goede reden om de honden naar buiten of bijkeuken te doen en gebeurd niet? Echt asociaal vind ik dat. En ik vraag me af of niemand vh bezoek erover begint dat de kinderen op de gang staan en blijven? Is toch niet normaal...ik kwam er niet meer

10. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry maar je bent knettergek dat je nog gaat.

hier een kind dat nooit gebeten is maar wel doodsbang. Ik ga dus nergens heen waar de honden loslopen..kan echt niet..kind last letterlijk in dr broek van angst. Degenen die het belangrijk genoeg vinden dat wij komen..doen de hond in de bench of een andere ruimte. Dit resulteert er ook 1 dat ze bij 1 oom en tante niet meer komt want die willen dat dus niet. Prima..maar dan komt het hele gezin dus niet

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Jeetje... Ik had mn honden toch echt naar buiten of boven geschopt! Ik zou als ik jullie was zelf ook niet gaan! Belachelijk gedoe!

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou ik was daar dan echt niet heengegaan...! als hun de honden niet ff in de tuin willen zetten voor jullie kinderen dan houd t op toch!

13. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    dus de hond die schuldig is aan het bijten van de visite mag zelf in de woonkamer blijven zitten, met de kans dat hij misschien nog eens zal bijten, en de visite die is gebeten moet voor straf op de gang blijven zitten met een beker drinken?

Dit is de wereld binnenstebuiten gekeerd :(

Met alle respect voor de dierenwereld hoor, maar ik zou nooit mijn kinderen aan laten wennen dat een grote bijtende hond meer te vertellen heeft dan zijzelf.
    Dan is het bij mij einde oefening en komen we daar niet meer over de vloer.

Hoe doet je schoonzus dat eigenlijk als zij op visite moet, waar blijven de honden dan?

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Als zij hun keus maken, mag jij dat ook doen. Lijkt me niets op tegen.

15. Fanysha

Fanysha Niet meer actief

sorry hoor maar waarom laat je jezelf en je kinderen zo als een ''hond'' behandelen...? Ik kan echt niet begrijpen dat je nog zoveel moeite doet om er naartoe te gaan. Zelfgemaakte cadeau van de kinderen en oppas regelen voor de kinderen... zijn je schoonzus en zwager dat überhaupt waard dan? Wat voor ''kleine'' moeite doen ze voor jou en hun nichtje en neefje als de hond niet even weg kan?
    En sinds wanneer vinden honden het erg en is het zielig om ze even buiten rond te laten rennen...?

Wat doet je trouwens denken dat je schoonzus en zwager wel echt van je kinderen houden? Sorry dat ik het zeg maar volgens mij doen ze dat echt niet hoor ( en nee ook niet op hun eigen manier).
    Dat je geen kinderen hebt en/of wilt en je huisdieren beschouwd als je kindje is prima! Maar dat wil nog lang niet zeggen dat je je fam. en anderen mensen mag behandeld als dieren...

Uit je verhaal begrijp ik dat het de broer is van je man... en ik kan begrijpen dat je een goede band wil houden met de fam. Maar dit moet toch wel echt van 2 kanten komen... ik denk dat je gewoon te lief bent en er weinig van durft te zeggen. Maar ik hoop echt dat je zsm voor jezelf en je gezin opkomt door een eind te maken aan deze belachelijke situatie! Want wat ik uitmaak door je verhaal is gewoon dat jij en je kinderen eigenlijk helemaal niet zo welkom zijn als dat je miss denkt...

16. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Haha, wat een omgekeerde wereld! Die honden horen in de gang met wat te drinken i.p.v. andersom, pff. Belachelijk!

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Belachelijk, jouw kinderen worden hier gewoon als "honden" behandeld.
    Kleine moeite voor hun, om de honden even naar buiten te doen of iets dergelijks.
    Als het zo moet, dan zou ik niet eens meer komen.

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Echt belachelijk, ik was dan gegaan zonder kinderen, maar mijn kinderen op de gang laten staan, nee sorry dat gaat me echt te ver.

Prima opgelost dat je kinderen naar opa&oma gaan, en gelukkig dat je maar 1x per jaar hooguit 2x per jaar naar hun toe moet (ik neem aan dat je niet vaker gaat??)
    Vind het behoorlijk aso om je kinderen op de gang te laten staan.

19. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik zou dan niet eens gaan! Maar dat ben ik.

Ze kan de honden toch ook in een aparte kamer doen?

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113

Heel toevallig was mijn schoonmoeder daar (ze mocht blijven eten) en die heeft haar even recht gezet. Waarop mijn zwager de honden naar buiten heeft gedaan en ze zowaar in de kamer een beetje drinken hebben gehad.

Buiten de 2 honden hebben ze ook nog een paar katten en daar ligt meteen de clou, mijn zoon (met autisme) is heel gek met de katten (die bijna allemaal boven "wonen" omdat ze bang zijn voor de honden). Onze zoon gaat dan midden in de slaapkamer zitten en dan zie je overal katten vandaan komen om bij hem te gaan zitten/liggen. Zowel mijn zoon als de katten worden daar rustig van.

Deel Deze Pagina