Wel raar van ze. Wij hebben 3 honden en met feestjes zitten ze of in de bench of buiten in het hok. Vroeger zetten ik ze wel in de tuin (toen nog niet hier woonde en geen hok hadden) of we nu binnen of buiten feesten. Een hond blijft een hond en ik zou nooit kunnen vergeven als ze iemand pakken. Daarnaast krijgen ze als ze loslopen van iedereen "iets lekkers". Wat ze natuurlijk ook aanpakken en opeten dat wil ik niet. Wij willen niet dat ze schooien en krijgen niet zomaar iets van tafel en wil ze niet laten "verpesten" door verjaardagvisite. Als mensen op visite komen met kind zet ik ze ook eerst altijd vast gewoon omdat ze enthousiast zijn en 3 honden die op je afrennen als je nog geen meter hoog bent kan ik me voorstellen dat je schrikt. Maar mogen daarna als ze rustig zijn 1 voor 1 erbij. En ja ze zijn lief en nee hebben nooit gebeten. Maar het blijft een hond. En ik weet ook niet wat "de mens" doet heb ooit kind gehad die m'n hond (hond is overleden dus heb ik niet meer) stiekem schopte (dacht hij) en de hond gromde naar hem,liet tanden zien. En toen kreeg hond meteen slechte naam dat heb ik wel ff gezegd ga nie onterecht m'n dieren beschuldigen als hij geschopt word kon dat gebeuren. En als ik druk ben op feest kan ik niet alles iedereen in gaten houden. Maar ik hou altijd rekening met visite ok als mensen bang zijn. Nou dan honden maar even vast kunnen ze best wel tegen hoor. Ik zou dan ook voor kiezen honden in gang en visite in woonkamer drinken ?! Maar als hun geen moeite doen je kinderen binnen te laten en jullie oppas moeten regelen dan zou ik zelf ok niet gaan.. Maar ieder eigen keus hierin!
Geen haar op mijn hoofd die er over zou denken om de hond(en) de baas te laten zijn! Kom zeg! Hond schuift maar, onze hond kan ik ook niet bij iedereen laten dus of in de bench of in de tuin. Zij bepaalt de regels niet. Nee, ik zou niet eens meer naar der toe gaan. En de kinderen ook niet meer maar ja als ze zelf nog wel willen kun je ze moeilijk tegen houden.
Juist mijn zoon gaat er vaak zelf langs (dan krijgen we een wats appje dat hij daar is). Hij loopt dan meteen door naar boven daar de kattenkamer en gaat daar zitten, op 1 of andere manier straalt hij zo'n rust uit dat alle katten bij hem komen (ook de kat die door zijn vorige eigenaar zo erg mishandeld is dat die nog weinig vertrouwen heeft in de mens). mijn dochter gaat er ook wel langs maar komt 9 van de 10 keer weer huilend thuis omdat de honden maar blijven blaffen in de kamer en ze daar eigenlijk bang voor is (samen met haar broer durft ze het wel) De honden worden door haar net als baby's behandeld, staat om de haverklap bij de dierenarts op de stoep omdat er iets met ze is (ja vind je het raar ze krijgen bijna geen beweging dus reageren ze het op elkaar af) maar slaat alle advies van de arts in de wind en gaat toch haar eigen gang. Ze liggen altijd op de bank en moeten dan op verjaardagen in eens op de grond omdat de visite moet zitten, dat wordt door de honden natuurlijk niet gewaardeerd. Als je wegloopt probeert de ene hond je altijd even in je billen te knabbelen (niet echt bijten maar knabbelen met de voortanden). Als ze blaffen dan verteld ze ze dat ze niet zo onzeker moeten zijn
Ik zou de volgende keer gewoon mijn kat sturen en zeggen dat je alleen maar komt als de kinderen ook mee kunnen (en de honden dus een paar uur buiten in de tuin worden gezet of in een bench). Als het echt maar 2 keer per jaar is, dan moet dat toch kunnen. En anders ... Pech gehad, dan heeft ze maar minder visite.
meen je dit?! en daar ga je nog naar toe? en dan nog oppas regelen ook? dr zit vast nog een verhaal aan vast, maar afgaand van wat ik nu weet, zou ik er niet meer gaan zitten en zeker net met de oppas bij je kinders!
Wat raar zeg. Wij hebben ook een hond. Een van de vrienden van mijn vriend is bang voor honden. Als hij komt gaat de hond naar boven naar het kantoor,daar heeft ze haar eigen mand en speeltjes liggen. Kleine moeite lijkt mij..
Hebben ze wel door dat zij met dit gedrag jouw kinderen nog meer benadelen? Was het nog niet erg genoeg, dat die hond je dochter heeft gebeten? Asociaal volk om kinderen met zelfgemaakte cadeaus niet binnen te laten, maar hun hond niet even in de tuin te willen doen, of ergens te logeren te brengen.
Pfff...ik sluit me aan bij de vele reacties, belachelijk dat je kinderen zich moeten aanpassen aan de hond. En als die hond bij het vgl feestje weer iemand anders bijt? Staat straks alle visite gezellig in de gang en de honden binnen....
Helemaal niks aan toe te voegen. Ik ben zelf de grootste dierenvriend die je je maar kan voorstellen, maar dit vind ik ronduit asociaal.
Wij hebben 2 honden en als er iemand komt die bang voor ze is gaan ze naar de slaapkamer. Als mijn hond een kind zou bijten zou ik mij kapot schamen en dan zeker mijn hond ergens opsluiten ipv het gebeten kind buiten sluiten!!! Ik zou ook niet meer gaan, als mijn kind niet welkom is dan blijf ik ook weg
Ergens hoop ik dat ze geen kinderwens hebben, stel je voor, moet die baby dan ook op de gang blijven?
Ongelooflijk! Ten eerste zou ik niet meer gaan omdat die honden gebeten hebben en gewoon in huis mogen en de kinderen op de gang moeten! Onschuldige kinderen die op familievisite komen op de gang laten zitten, vind ik kindonterend en asociaal en daar werk jij zelf aan mee! Mijn kind zou daar dus niet meer komen en ik ook niet meer.
Inderdaad! Sorry, maar ik liet mn kind never nooit niet in de gang staan. Of ze gaan mee naar de rest van de visite, of we kwamen gewoon niet weer. Daarbij, de hond van de kinderen scheiden (notabene in de gang!) werkt juist alleen maar averechts.
Compleet omgekeerde wereld dit, bij volwassenen blijven mijn honden altijd wel binnen maar als er kinderen zijn dan niet. Mijn honden zijn kinderen nog niet gewend en niet alle kinderen zijn honden gewend, bovendien kunnen drukke situaties voor stress zorgen bij mijn honden en dat wil ik ze niet aan doen. Zelf ben ik dan ook net zo'n havik want ik laat mijn honden en kinderen geen moment uit het oog dus is voor mij ook niet zo prettig.