eigenlijk vind ik het gewoon zielig

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Voor mijn schoonzus zijn haar honden haar kinderen (en daar ligt dan meteen het probleem) Ook zijn ze de enige oom en tante van mijn kinderen (ze hebben dan nog 2 oma's en 1 opa en dat is dan meteen onze hele familie).

Ze wonen bij ons in de straat dus de kinderen kunnen er alleen naar toe en dat staan we toe omdat we de kinderen niet het gevoel willen geven dat dit dan maar stiekem moet. Over het algemeen komen mijn schoonzus en zwager gewoon bij ons als ze de kinderen willen zien (kan variëren van meerdere malen per week tot hooguit 1 x per maand)

Eigenlijk heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik 4 jaar geleden ervoor koos om de lieve vrede te bewaren, ik had toen moeten doorpakken en dus moeten zeggen dat als mijn kinderen daar niet welkom meer waren wij ook niet kwamen.

Oja nog even over die hondencurcus, die hebben ze al gehad maar na 3 keer is ze ermee gestopt omdat ze haar medecursisten niet leuk vond. (Geldt trouwens ook voor haar cursus assertiviteit, heeft ze bijna 1.5 jaar voor op de wachtlijst gestaan om vervolgens na 3 lessen te besluiten dat ze haar medecursisten niet leuk vind)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De volgende keer als ze langs komen haar in de gang laten staan en haar daar wat te drinken geven. Als ze dan moeilijk kijkt of gaat mopperen, kun je zeggen: Hoe denk je dat mijn kinderen zich voelen als jij dit bij hen doet?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap je probleem wel...het is lastig om er nu ineens over te beginnen omdat je het al zolang pikt. Alsof jij ineens iets ziet om ruzie over te maken.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zou dat ook moeilijk vinden maar toch proberen aan te geven, dit vind ik echt van de zotte hoe jullie kindjes behandeld worden.

Moet zeggen dat als hun honden als kinderen voor ze zijn ik blij ben dat ze geen echte kinderen willen.
    Wat ik lees hoe er met de honden omgegaan wordt vind ik niet goed.
    En dan ook nog de cursus zo makkelijk opgeven.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Goed afgelopen zaterdag hadden we dus haar verjaardag (vierde ze alleen met ons en met mijn schoonmoeder).

Daar duidelijk aangegeven dat de kinderen zich zo speciaal hadden gevoelt afgelopen maandag omdat ze in de kamer mochten.

Toen kwam het verhaal los (ze vertellen dat dan ook nog heel onschuldig)

Jaahaa want mijn zwager was naar buiten gegaan met de honden (achter het huis) zodat de kinderen naar binnen konden (mijn schoonmoeder had hun erop gewezen dat het schandalig was om verjaardagsvisite in de gang te laten staan).

Ze waren er net en toen had mijn zwager gevoelt dat het ging regenen dus had hij mijn schoonzus (die dus binnen was) ge sms t dat de kinderen weer weg moesten omdat het begon te regenen (en de honden dus weer naar binnen moesten). Dus de kinderen weer de jassen aan (en beteuterd natuurlijk) en toen was de regen toch niet doorgezet dus weer ge sms t dat de kinderen wel konden blijven. Dus weer de jas uit, kregen ze wat drinken, ja en toen ging het toch wat langer duren allemaal omdat mijn dochter dus om thee vroeg en echt geen ranja wilde.
    Daarna mocht mijn zoon mijn zwager bellen (die nog steeds in de tuin stond met de honden ) omdat hij graag wilde vertellen dat hij een trein had gekocht. En toen het drinken op was moesten ze weer weg.

Ik was zo verbaast hierover, mijn man legt zich er makkelijker bij neer, tja voor hun zijn de honden net kinderen.

Maar genoeg reden voor mij om mijn kinderen daar toch bij weg te houden, prima dat hun hun honden zo belangrijk vinden maar dan is dit er een gevolg van.

(leuk om te weten ik zat tijdens de verjaardag op de bank tussen die 2 grote honden in, vind honden heel lief en aardig maar niet op die manier:))

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Ik zou ook niet meer komen hoor, doei, dat is toch de omgekeerde wereld? Elke keer zo'n teleurstelling voor je kinderen, echt sneu.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Denk dat oppas het sowieso niet meer wordt (duurt nog ruim een half jaar tot hun volgende verjaardag). Mijn ouders hebben opgepast, maar ze worden oud (75) en rijden daarvoor ruim een half uur (tenminste als ze de snelweg nemen, we kwamen erachter dat mijn vader de snelweg liever mijdt en dus gaan ze binnen door waardoor ze ruim 3 kwartier onderweg zijn). En aangezien dat onze enige familie is die we kunnen vragen in zo'n geval houdt het simpelweg gewoon op.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hmmm als ik zo naar een verjaardag moest dan was ik niet gegaan.
    No way dat mijn zoon in de gang moet staan ergens omdat er een hond in de kamer zit.
    Mijn zoon is dan niet bang voor geen enkele homd,maar dit is toch van de zotte???

9. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Ik zou mijn kinderen NOOIT ergens op een gang laten staan. Ik laat mijn kinderen door niemand zo behandelen. En het is ook nog eens hun schuld, hun hond heeft jullie kind gebeten. Zij zouden zich schuldig moeten voelen en er alles aan moeten doen zodat de kinderen gewoon in de woonkamer kunnen zitten, zonder dat de honden in de buurt zijn. Waarom zorgen hun niet voor een oppas waar de honden heen kunnen op een verjaardag? Ik zou daar echt nooit meer komen als de honden voor mijn kinderen gaan. En ik denk ook dat je volledig in je recht staat om hier op een nette manier wat van te zeggen, want dit is echt te gek voor woorden.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Waarom moet die man bij de honden blijven als ze in de tuin staan? En kunnen honden niet tegen regen?

11. tuc

tuc Niet meer actief

Jeeee ik vind dit echt té erg hoor

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dir vroeg ik me ook al af..

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit is toch te belachelijk voor woorden???

Oke, het is 4 jaar geleden dus ik begrijp ergens best je dilemma. Maar als ik jou was zou ik nu dus gewoon zeggen dat zij ten alle tijden bij jullie welkom zijn, dat ze gewoon jullie kinderen mogen bezoeken, maar dan wel bij JULLIE thuis, aangezien jij je kinderen niet in de gang wil laten staan, je zoon vanaf binnen moet bellen over zijn trein (absurd gewoon) En dat dit gewoon geen normale manier van doen is! Als zij hun honden niet gewoon in de tuin kunnen zetten, dan kunnen jouw kinderen ook niet op visite, zou voor mij heel snel klaar zijn.

14. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel ze ook van mijn kinderen zou houden, ik zou het niet accepteren dat mijn kinderen op de gang staan omdat de hond in de kamer is. No way! De omgekeerde wereld is dit. Laat die hond lekker op de gang.

15. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    tja vind dit beetje omgedraaide wereld honden bijten en kids worden gestraft. heb hier ook twee honen en zet ze als ik bezoek krijg weg,. ze kunnen in bijkeueken en buiten. vinden het echt niet erg dat ze in de regen zitten. en ik ben heel stellig. moet mijn kinderen op de gang dan ik ook!!!! zijn zij niet welkom dan ik ook niet!

16. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi Pluk, ik wil je niet beledigen, maar volgens mij is je zus goed contactgestoord...
    Ik snap wel dat ze alleen haar verjaardag moet vieren met schoonouders en jullie. Misschien vindt zij niet alleen "haar mede-cursisten niet aardig" maar vonden haar mede-cursisten en vele andere mensen "haar ook niet zo aardig" ;)

Ik denk echt dat het tijd is om dit niet meer te pikken. Ik heb zelf geen kinderen, maar als ik er aan denk dat mijn neefje en nichtje bij ons op de gang zouden moeten staan... Nou, dan mogen ze me opnemen in een gesticht want dan is er echt een steekje bij me los.

Heel veel succes toegewenst met hoe je dit aan gaat pakken!

17. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    #77 alamea, 14 apr 2014
    Laatst bewerkt: 14 apr 2014
    Ik begrijp niet dat je toch gegaan bent en dat niet jij maar je schoonmoeder het opneemt voor je kinderen. Jij bent hun moeder, je hebt deze vernederende behandeling keer op keer toegestaan en nu pas valt het kwartje bij je.

Laat toch niet zo over je heen lopen en heb respect voor je kinderen.

18. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Ik zou geen cadeau meer geven.. en zelf ook helemaal niet gaan..
    Je bent nogal gek om gezellig naar mensen op bezoek te gaan die hun honden boven hun neefje en nichtje zetten.. beetje gek in de kop die mensen !

19. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Pff, wat een bizar gedoe zeg. Maar ja, als je dit al jaren toestaat, is het ook wel apart om daar nu over te beginnen, alsof je iets zoekt om ruzie over te maken. Als je kinderen er goed mee om kunnen gaan en jij kan ze goed uitleggen dat hun oom en tante nou eenmaal vreemde vogels zijn, dan zou ik het gewoon lekker zo laten. Dat lijkt me in dit geval het beste.

Ik lees hier ook wel reacties van mensen die hun honden naar buiten of in de bijkeuken doen zodra er bezoek komt. Nou, daar beginnen wij echt niet aan. Wij hebben een labrador, een vrij robuust beest maar een hart van goud en er zijn wel eens mensen die bang voor haar zijn vanwege het enthousiaste geblaf. In het begin waren er wel eens kinderen die vroegen: mag Nora in de keuken, wij zijn bang. Dat deden we dan, keer op keer bij al het bezoek die er om vroeg, ook al doet die hond echt geen mens kwaad. Maar op een gegeven moment waren er dan kinderen uit de buurt die tijdens het uitlaten van grote afstand de hond gingen roepen en dan bang weglopen als ze iets dichterbij kwam. Of vuurwerk naar 'm gooien. Woest was ik. We doen d'r nu voor niemand meer in de keuken of tuin, die hond hoort nu 7 jaar in ons gezin en heeft nog nooit een streek uitgehaald en als ze echt zo bang zijn, komen ze maar niet.

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Wij hebben 3 honden.
    Een poedel die af en toe best humeurig kan zijn
    Zo ceasar hondje, altijd dol enthousiast. Gek op de bal.
    En hele oude labrador, die we nu een halfjaartje hebben.

Mijn neefjes zijn bang voor honden.
    Dus als zijn komen, gaan ze de bench in of lekker naar buiten.
    De labrador past niet in de bench, maar kan altijd naar de buurman.

De honden maken onderdeel vh gezin uit, maar die paar keer dat mijn neefjes komen, moeten de hondjes maar even aanpassen hoor.

Trouwens onze labrador is ook ontzettend bang voor vuurwerk en onweer.

Deel Deze Pagina