Ja weet je.... Wij hebben ook een hond. Doet geen vlieg kwaad. En vriendjes die hier vaak en veel spelen ( en mijn oppas kindjes ook ) zijn (waren) bang voor honden. Ik ga onze hond niet elke keer opsluiten als ze komen spelen. Ik hou er graag rekening mee, maar wij hebben geen bench en ik ga de hond niet in onze slaapkamer opsluiten. Dat wil ik best af en toe doen, maar niet minimaal 2 x per week 4 uur. Onze hond hoort bij ons gezin, hij komt niet naar je toe als je hem met rust laat en doet helemaal niks. Als dat betekend dat er mensen niet meer komen, tsjah, so be it. Ik heb het nog niet meegemaakt, want ouders begrijpen gelukkig wel dat de hond bij ons gezin hoort. Het verhaal van TS vind ik anders, want deze honden zijn blijkbaar agressief. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat de honden even worden weg gezet als er bezoek komt waarmee het niet vertrouwd is.
Nou ik ken maar heel weinig kinderen die bang zijm voor honden..de meesten vinden ze geweldig..de mijne is blijkbaar een uitzondering. En ja ik was heel erg verrast toen een moeder op school voorstelde dat de hond na school even 2 uurtjes naar haar ouders kon (de buren) zodat mijn dochter ook daar kon spelen. Het jongetje was nl al vaker bij ons geweest maar ze heeft zelf uitgelegd dat ze niet bij hem kan spelen vanwege de hond. Nou mijn dochter speelt er niet wekelijks en voor geen 1 ander kind is dit nodig. Ik vind het fijn dat men deze moeite wil nemen. en hoop dat jullie nooit met zo'n soort probleem zitten..want voor mij is er nog een heel groot verschil tussen mens en dier. En het is heel sneu dat niet iedereen rekening met een kind kan houden.
Hier zijn er 4 kinderen bang voor honden. Of waren, want de beste vriend van onze kinderen is inmiddels niet meer bang. Die woont tegenover ons en die zien ze bijna dagelijks. Als een kind echt extreem bang is, en ze spelen zo af en toe vind ik het niet meer dan normaal om onze hond even op te sluiten. Maar nee, ik ga niet wekelijks onze hond opsluiten en krampachtig alles maar in goede banen proberen te leiden. Gelukkig vinden de ouders van die kinderen dat ook Ze wennen er trouwens wel aan hoor, sommige kinderen. De dochter van mijn beste vriendin waar ik vanwege omstandigheden op pas, durfde eerst niet bij ons naar binnen te lopen. Inmiddels is onze hond lief, en wil ze hem het liefst meenemen. Mits hij niet teveel onverwachtse bewegingen maakt, hèhè. En nee, ik hoop ook niet dat onze kinderen zo bang voor iets worden.
Onze kinderen waren niet bang, nu al een paar keer gehad dat wij richting speeltuin liepen en dat er een hond aankomt stormen naar ons toe! Nou dan gillen mijn kids het uit, eigenaar is in geen velden en wegen bekennen en de hond blijft voor je staan... ik loop rustig door maar mijn kids klimmen zowat in me (7 en 4,5...). Toen de eigenaar aankwam heb ik hem wel ff de waarheid verteld (het is geen uitlaatgebied maar een woonerf) Honden moeten gewoon aangelijnd worden! Honden zijn dieren en je weet nooit wat ze doen! (ja genoeg eigenaren die zeggen hij doet niets hoor, prima maar ik ken jouw hond niet en jouw hond kent ons niet? helaas begrijpen ze dat niet en als ik dat dan zeg kijken ze me aan of IK gek ben. Ik snap dat ook niet dat TS er niet meer werk van maakt, op deze manier krijgen haar kinderen toch het gevoel dat ze minderwaardig zijn?? Ook zou mijn man woest zijn en wel ff de dingen in juist perspectief zetten en nee de honden hoeven niet in de gang, maar ze horen ook niet op de bank naar de visite! Ik begrijp van ts dat schoonzus niets wil ondernemen met de honden en zwager zelfs buiten gaan staan, anders is het zielig ???? Ik zou je kinderen niet meer laten gaan, daarover gewoon afspraken maken.
Hier ook een grote hond, schat van een dier, maar die gaat dus wel naar buiten als er kindjes komen die bang zijn, dat is heel simpel.
Als mijn kinderen in de gang zouden moeten blijven en de hond in de kamer met de visite mocht blijven, dan no way dat ik daar ooit nog heen ging en al helemaal niet als die hond ook nog gebeten heeft, zijn ze niet goed bij hun hoofd ofzo?
WTF?! Lees ik dat nou goed? De hond is belangrijker dan jullie kids?! Oh men...... die kon van mij goed de rambam krijgen. Die snapt er dus niks van, die schoonzus van je....