Gisteren was ik met minni aan de chat.. en toen vertelde ik dus doodleuk dat onze astrid moe was. Astrid geeft namelijk in de avond (maar soms ook overdag) aan dat ze naar bed wil. Dan pakt ze haar muis (knufje), die gaat ze kroelen. Dan loopt ze met muis (en als ze hem kan de vinden de tut) naar mij toe. Vervolgens zegt ze bááápen en loopt ze naar de deur die toegang verleent naar de trap. Als die deur openstaat (en wij staan erachter), dan klimt ze dus zelf de trap op.. En dat vond ik eigenlijk wel bijzonder, want ik besefte me ook door haar reactie dat het in veel huizen er heel anders aan toe gaat...
dat is zeker heel bijzonder dat ze het zelf aan geeft want dat hoor je echt niet vaak meestal willen ze niet naar bed laten we hopen dat het zo blijft
Dat herken ik heel erg van mn jongste. Die is nu nog heel makkelijk met slapen. Zegt nu zelfs nog soms dat hij naar bed wil (is 7 nu) Vroeger lag hij gewoon ineens ergens te slapen. Op de bank met n knuffel, of gewoon ergens op de grond opgekrult (dan was de bank te ver??) Maar hij kwam ook wel ooit melden dat t tijd was voor n middag dutje ofzo. Mn oudste (9 jaar)...ik zou willen dat ze er of n uit knop of n rubber hamer bij gelevert hadden...pfffffff Die was gisteravond om 11 nog aan t rond spoken (was al 3 x naar boven geweest om hem op zn lazer te geven) En zo is hij ook altijd geweest. Mn moeder vertelde me voor ik beviel dat babies t gros van de dag sliepen...Nou mooi niet dus! Miky was maar 5 van de 24 uur onder zeil en de rest van de tijd moest en zou hij bij mij zijn anders krijste hij alles bij elkaar. Nu weten we dat dat kwam door zn autisme... maar snap nog niet hoe ik die tijd heb kunnen overleven
Ja, bijzonder hè! Hier ook zo'n wichie, anderhalf is ze nu, en als je vraagt: Wil Elske slapen? Wil Elske naar bed." Dan komt ze met open armen naar je toe, zegt "Jaaa" met een zucht en gaat dan heel lief slapen. Mijn oudste (7) was altijd een probleemslaper, maar vanaf dat ie 4 is een model-slaper! Was laatst ook helemaal overstuur omdat ie niet kon slapen en zo graag wilde. Hij mocht van mij nog wat lezen, maar nee hoor, hij wilde alleen maar slapen. Ligt er altijd rond 7 uur in en slaapt meestal het klokje rond. NU mijn jongste nog...
Wat het apart maakt, is dat Astrid nog geen 14 mnd is.. Nou ja, ik geniet er maar van voor zolang het duurt. Het lijkt me heel vermoeiend voor de ouders wanneer dit niet soepel gaat. Ik heb daar dan ook echt respect voor hoe ouders daarmee omgaan.
knap van As zeg, dat ze dat zelf aangeeft!! weet je zelf ook goed waar ze aan toe is, dat is wel prettig!
Emelyne doet dat ook zoals Elske van Marije: jij vraagt en zij zegt dan duidelijk ja. Ze heeft het nog niet gedaan zoals Astrid, maar dat geeft ook niet, voor ons is het evengoed heel duidelijk. Maar van Astrid vind ik het ook zeker heel knap, Gupsie, jouw meisje gaat nog wat worden in deze grote wereld. Ze is zich met haar slimmigheidjes nu al flink aan het voorbereiden.