Eigenlijk zijn de meeste mensen erg okee!

Discussie in 'De lounge' gestart door valhalla, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

N.a.v. het aso-draadje. De meeste mensen zijn gewoon normaal of zelfs vriendelijk.

Als ik ga wandelen naar de stad, krijg ik van bijna de helft van de automobilisten voorrang (die dan ook nog vriendelijk lachend een 'ga toch voor'- gebaar maken), gaan mensen uit de weg als ze zien dat ik er langs wil, zeggen mensen lieve dingen over Lena, mag ik voor in de rij :D, komt de groenteboer de deur opendoen en helpt met kinderwagen, als ik langs hangjongeren-basketbalveldje loopt kijkt er een mannetje in de kinderwagen en roept 'aaaah wat een schatje'... (niet alleen in een wandeling, dat zou te veel goedheid zijn :D) Als k in de auto zit geven mensen elkaar hier nog voorrang en als je een fietser voor laat steken ze hun hand op ipv sjacho door te fietsen...

Natuurlijk erger ik me zoals iedereen aan sommige mensen, maar daardoor vergeten we wel soms hoe vriendelijk de meeste mensen zijn!

Nog meer mensen iets positiefs te melden over de medemens?

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja, dat jij me hier weer eventjes aan herinnert !
    :D

3. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Volgens mij is Terneuzen ook wat zachtaardiger (zeeuwen toch?)
    Enne, mij moeder is zeeuws en alleen dat taaltje is al zachtaardig (vind ik).
    Maar goed, neemt niet weg dat er i.d.d. nog genoeg mensen zijn die lief en verdraagzaam kunnen zijn.
    Alleen moet je ietsjes langer zoeken.....maar fijn is het zeker.

P.S.:
    Nooit geweten dat een rinkelpuuster (of hoe schrijf je dat) een fietsbel is.
    Toch?...

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Joh ik heb net geleerd dat ze hier de g als een h uitspreken en dat soort digen (daarom heb ik vijf jaar lang niemand kunnen verstaan :D)

Kom officieel uit Dordrecht. Maar inderdaad, kwa mentaliteit een zeer groot verschil.

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik moet zeggen, ik vind brabanders de leukste mensen. Ik weet nog dat ik vroeger bij mijn oma in den bosch ging logeren, ik ben zelf ook in den bosch geboren maar woon nu in Limburg

Toen ik dus ging logeren, zaten echt alle mensen voor in de tuin, onder zo'n witte partytent en lekker kratje bier en de hele avond naar van die Frans Bauer muziek luisteren. Echt gaaf, en iedereen kende elkaar en lette op elkaar. dat mis ik nog wel eens af en toe. Dat ongedwongen met elkaar omgaan

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Ik VIND Limburgers vooral in noord limburg in de dorpen gewoon wat stugger. Maar das mijn beleving, vergeleken met brabanders dan he.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    tis idd de andere kant. we zijn met zn allen zo lekker snel aangebrand. maar als ik na ga wat voor een vriendelijke mensen ik allemaal tegenkom.

ik krijg vaak voorrang bij een rotonde waar ik dat niet heb. (ik steek dan ook altijd mn hand op als bedankje)
    bij de zebra stoppen de meeste auto`s.
    bij de supermarkt laten de mensen elkaar voor als ze maar 1 of 2 dingetjes hebben.
    mensen groeten elkaar ook al kennen ze elkaar niet.

zo kan ik gelukkig nog genoeg positieve dingen opnoemen.

liefs doris

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    kan merken dat jullie niet in de omg r`dam wonen want hier is het soms erg met mensen gesteld

gelukkig woon ik net buiten rdam en hier groeten de mensen elkaar nog netjes
    stoppen netjes voor elkaar.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik woon ook in de buurt van Den Bosch, ben zelf in Den Bosch geboren en heb daar het grootste gedeelte van m'n leven doorgebracht, en ik kom er nu ook nog steeds bijna elke dag. En ik moet zeggen: ik kan je alleen maar gelijk geven!! Brabanders zijn heel vaak vriendelijke mensen. En de voorbeelden van Valhalla komen me ook bekend voor hoor :).

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ohh woon in een klein dorpje en zeg je bijna alijd tegen iedereen dieje tegen kom hallo :) en ak krijg je een beleefde groet terug :)

11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.576
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    kom zelf oorspronkelijk uit zuid-holland,woon sinds 4 jaar in Almere en vind t hier toch meer aso.
    als ik in andere delen van NL kom,merk je toch dat mensen weer heel anders zijn.
    verschilt dus erg per regio.werk zelf op Schiphol en mensen zijn of heel aardig,of ze behandelen je als een stuk stront. :(

12. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb een tijd met mijn ex in brabant gewoond en de mensen daar zijn idd erg vriendelijk en staan altijd voor je klaar.

Woon nu in beverwijk en de buurt waar wij wonen is ook heel gemoedelijk en kan je nog rustig bij de buren aankloppen voor suiker of zoiets :)
    Vrouwtje van paar huizen verder heeft deze week onze hond 2 keer per dag uitgelaten als mijn vriend op zijn werk zat omdat ik door me rug was gegaan.
    Dus hier doen de mensen ook veel voor elkaar en dat voelt heerlijk ;)
    Zelf doe ik ook graag wat voor een ander als ik kan helpen.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik woon in noord-Groningen en hier zijn de mensen over het algemeen ook nog aardig voor elkaar

14. Tennes

Tennes Niet meer actief

Tja, terwijl Groningers als stugge mensen bekend staan.
    Ik woon nu alweer 7 jaar in het midden van het land (voorheen noord- Groningen). De mentaliteit is hier wel anders. Toch word ik meestal aardig behandeld.

Toch nog ff een zeur-opmerking: :D

Ik krijg heel vaak (echt vaak) te horen: "kom jij uit Groningen? Dat wist ik helemaal niet. Jij bent helemaal niet stug." :rolleyes: Neej, duh, ik ben ook gewoon een mens hoor.

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hahha herkenbaar,.. zo heb ik mijn hele leven in Den Bosch gewoond en voor mijn vriend ben ik naar Hilversum verhuisd. Kreeg ook veel opmerkingen over dat de mentaliteit hier heel anders is en of ik dat nou wel zou doen want mensen boven de rivieren zijn heel anders etc. Maar ik moet zeggen dat totaal geen verschil heb gemerkt! Hilversum is gewoon een leuk dorp :D

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik woon in Vianen en daar zijn de mensen toch echt MEGA ASO!
    Geen vriendelijkheid te bekennen hoor...! Vianen naast Utrecht overigens niet in Brabant ;)

17. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Dan borduur ik even door op mijn hondenklagerij in het aso-topic. Laatst was er in een overdekt winkelcentrumje bij een dierenwinkel gelegenheid om je hond op de foto te zetten. We moesten er langs om bij de supermarkt te komen en samen met mijn zoon liepen we er doorheen, mijn zoon aan de hand. Op de terugweg naar de fiets had ik 2 zware tassen in mijn handen en stons mijn oudste stokstijf stil. Wilde niet langs die honden. En ik kon geen kant op met 'm want ik had tassen in mijn hand. Een paar mensen zagen het en riepen: 'aan de kant, er moet een jongetje door!' en ze gingen gewoon aan de kant, we liepen er zo doorheen! :D

18. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

De moraal van bovenstaand verhaal: niet alle hondenhouders gaan er maar vanuit dat iederéén honden leuk vindt...

19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik vind dat je vaak krijgt wat je zelf bent.
    Hiermee bedoel ik, als je zelf netjes en beleefd bent, dat anderen ook vaak automatisch terug naar jou zijn.
    Loop je zelf met een sjagerijnig gezicht rond op straat, dan zullen anderen je ook niet zo snel vriendelijk begroeten.
    Dat is mijn idee erover in ieder geval.

Groetjes Tamara.

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben het met Taby eens!
    overigens heb ik jaren bij rotterdam gewoond en woon ik nu in brabant, en ik vind de mensen hier ook over het algemeen aardiger. maar een vriendelijke begroeting of glimlach doet overal wonderen.

Deel Deze Pagina