ik woon al 6 jaar in almere en hier vindt ik ze ook zeker wel erg vriendelijk en sociaal ze stoppen vaak als je moet oversteken of ze zeggen je gewoon gedag als ze met hun hond wandelen in het begin stond ik er raar van te kijken maar vondt het zeker wel erg prettig ook hangjongeren zeggen meestal gedag enzo geen nare dingen meegemaakt gelukkig kijk er zijn altijd wel aso mensen overal maar de meeste hier vindt ik zeker wel erg vriendelijk ook als je zwanger bent en ze kunnen dat zien dan mag je altijd wel zitten van ze in de bus ook al moet je maar heel kort en dat zeg je dan en dan zeggen ja maar je kan toch beter even zitten en dat vindt ik ook erg prettig en ze zijn altijd wel vriendelijk tegen kinderen
Wij wonen sinds kort in een dorp (voorheen in Rotterdam) en vind het zo heerlijk dat mensen hier gewoon praatjes met elkaar maken, en dat de buren elkaar kennen en dat soort dingen. Dat maakt de wereld toch een stuk leuker!
nou ik heb 16 jaar in Almere gewoond, in Buiten, en niks dan criminele gasten daar hoor...auto's die stoppen? nou ik moet ze nog tegenkomen, en hangjongeren zeggen je gedag ja, alleen op hun eigen manier (lees; hoi hoer)
mee eens! wij hebben een jaar in Almere-Buiten gewoond>wat een verschrikking! Hier in Haven is het iets minder,maar zal blij zijn als we hier weg zijn! ale:
Ik woon onder de rook van Eindhoven en over t algemeen is hier iedereen ook vriendelijk en sociaal. Dat vind ik van limburgers ook, maar misschien omdat ik er zelf 1 ben? Want de meeste die ik ken vinden limburgers over t algemeen niet zo aardig, waaronder mijn vriend, goh...en hij woont met een limburger samen, ben ik zeker weer die ene uitzondering? haha. Ik kom ook regelmatig in t westland en vind ze daar ook aardig, al zijn ze daar wel directer, waar ik van hou, ben dat zelf ook, en het is idd zo dat veel brabanders/limburgers daar niet tegen kunnen. Wij hebben ook enkele rotterdamse vrienden en moet zeggen, vind rotterdammers prima mensen, als je ze afzonderlijk mee maakt, veel rotterdammers bij elkaar vind ik erg agressief. En de enkele groninger en fries die ik ken zijn ook vriendelijk.
Ik woon in een dorp in Groningen en hier is het ook erg goed. Mensen zijn vaak vriendelijk en wordt ook vaak voorgelaten ed. Geen last van stugge mensen hierzo hoor, hoogstens wat nuchter.
Ik ben geboren in Katwijk en woon al een héle tijd in het Limburgse land. Ik zou niet meer terug willen. Mensen zijn inderdaad wat stug maar wel vriendelijk. Ze moeten gewoon even aan je wennen. Brabanders zijn wat opener wat dat betreft. Maar over het algemeen vind ik: behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden.
Hier de volgende die geboren en getogen is in Den Bosch. Krokus, woont(de) je oma op de Muntel of in de Graafsewijk? In veel andere buurten zitten de mensen namelijk niet buiten. Woon nu in Nijmegen en ik vind de mentaliteit hier erg overeenkomen met Den Bosch. Ik zou alleen nooit naar het westen kunnen, daar zou ik niet kunnen wennen. En het is wel zo dat de meeste mensen aardig zijn hoor, het is altijd de minderheid die de boel voor de rest verpest.
uhu! En dan niet te vergeten in de Seizoenenbuurt (wonen mn ouders trouwens) die man die is doodgestoken door een jongen omdat hij zei dat ze op moesten houden met eieren tegen en in zn taxi te gooien. Stelletje idioten in Almere. Vroeger kon je 's avonds nog normaal over straat daar, nu echt niet meer.
Wordt steeds gekker hier. @Devilschase:ik zie trouwens dat jij nu in Swifterbant woont.Hebben wij ook een jaartje gewoond,met veel plezier. Tis alleen erg afgelegen,maar wel beter dan Almere.
uhu, erg lekker hier, rustig, goed contact met iedereen en best dichtbij de grotere steden zoals almere en zwolle.
mij valt het meestal op dat mensen in dorpen vriendelijker tegen elkaar zijn dan in de stad. daarom woon ik ook zo graag in een dorp! praatje maken elkaar helpen waar nodig, maar je ook in je waarde laten. perfect! mijn vriend komt uit de stad, en is gewoon echt aso'er dan ik (groet mensen op straat niet bijvoorbeeld. en als ik dat wel doe vraagt hij me 'ken je die mensen soms?' nou nee, maar dan kun je nog wel 'goedemiddag' zeggen, toch? )
@valhalla...jij speelt vals hihi. Tuurlijk laten de meeste mensen je voor, heb je wel eens in de spiegel gekeken hihi Hier in Haarlem ligt het vaak aan wie je treft, ik vind ze hier in de wijk wel heel aardig, hallo zeggen enz. Maar heb soms gehad dat ze niet zo aardig zijn.
Mijn broer woont ook op de Graafsewijk. Ik ben op de Donk geboren, heb op west I, De Kruiskamp en De Maaspoort gewoond.
ik kom uit Amsterdam, en ik zeg ook echt niet zomaar mensen gedag, komt waarschijnlijk omdat als je in Amsterdam loopt en je kijkt 10 sec naar iemand je gelijk te horen krijgt "wat kijk je, hoer, moet je dood ofzo" Dus ja, dan zeg je maar niets meer he
Hier is het maar niet zoals je zelf doet. Ik zeg als ik op straat loop/fiets altijd netjes goedemorgen/middag.. Maar soms kijken mensen je aan alsof je chinees spreekt .. Wat is er mis met elkaar begroeten. .
wij wonen in almere muziekwijk en dat is zeker wel oke wij hebben het er tenminste naar ons zin wel jammer dat het zo verschillend is in almere
Ja,daar heb je wel gelijk in.In de "duurdere"wijken zal het wel beter zijn. Ik stap in Muziekwijk altijd op de trein naar mn werk,maar wat daar rondhangt... bij het station bedoel ik dan he. Ik voel me savonds ook niet veilig in Almere.