Eigenlijk zijn de meeste mensen erg okee!

Discussion in 'De lounge' started by valhalla, Sep 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. veroon

veroon Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,055
    0
    0
    almere
    ik woon al 6 jaar in almere
    en hier vindt ik ze ook zeker wel erg vriendelijk en sociaal
    ze stoppen vaak als je moet oversteken
    of ze zeggen je gewoon gedag als ze met hun hond wandelen
    in het begin stond ik er raar van te kijken
    maar vondt het zeker wel erg prettig
    ook hangjongeren zeggen meestal gedag enzo
    geen nare dingen meegemaakt gelukkig
    kijk er zijn altijd wel aso mensen overal
    maar de meeste hier vindt ik zeker wel erg vriendelijk
    ook als je zwanger bent en ze kunnen dat zien dan mag je altijd wel zitten van ze in de bus
    ook al moet je maar heel kort en dat zeg je dan en dan zeggen ja maar je kan toch beter even zitten
    en dat vindt ik ook erg prettig
    en ze zijn altijd wel vriendelijk tegen kinderen

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Wij wonen sinds kort in een dorp (voorheen in Rotterdam) en vind het zo heerlijk dat mensen hier gewoon praatjes met elkaar maken, en dat de buren elkaar kennen en dat soort dingen. Dat maakt de wereld toch een stuk leuker!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nou ik heb 16 jaar in Almere gewoond, in Buiten, en niks dan criminele gasten daar hoor...auto's die stoppen? nou ik moet ze nog tegenkomen, en hangjongeren zeggen je gedag ja, alleen op hun eigen manier (lees; hoi hoer)

4. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,576
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    mee eens!
    wij hebben een jaar in Almere-Buiten gewoond>wat een verschrikking!
    Hier in Haven is het iets minder,maar zal blij zijn als we hier weg zijn! :pale:

5. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik woon onder de rook van Eindhoven en over t algemeen is hier iedereen ook vriendelijk en sociaal. Dat vind ik van limburgers ook, maar misschien omdat ik er zelf 1 ben? Want de meeste die ik ken vinden limburgers over t algemeen niet zo aardig, waaronder mijn vriend, goh...en hij woont met een limburger samen, ben ik zeker weer die ene uitzondering? haha.
    Ik kom ook regelmatig in t westland en vind ze daar ook aardig, al zijn ze daar wel directer, waar ik van hou, ben dat zelf ook, en het is idd zo dat veel brabanders/limburgers daar niet tegen kunnen.
    Wij hebben ook enkele rotterdamse vrienden en moet zeggen, vind rotterdammers prima mensen, als je ze afzonderlijk mee maakt, veel rotterdammers bij elkaar vind ik erg agressief. En de enkele groninger en fries die ik ken zijn ook vriendelijk.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Ik woon in een dorp in Groningen en hier is het ook erg goed. Mensen zijn vaak vriendelijk en wordt ook vaak voorgelaten ed. Geen last van stugge mensen hierzo hoor, hoogstens wat nuchter.

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben geboren in Katwijk en woon al een héle tijd in het Limburgse land. Ik zou niet meer terug willen. Mensen zijn inderdaad wat stug maar wel vriendelijk. Ze moeten gewoon even aan je wennen. Brabanders zijn wat opener wat dat betreft.
    Maar over het algemeen vind ik: behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier de volgende die geboren en getogen is in Den Bosch.

Krokus, woont(de) je oma op de Muntel of in de Graafsewijk? In veel andere buurten zitten de mensen namelijk niet buiten.

Woon nu in Nijmegen en ik vind de mentaliteit hier erg overeenkomen met Den Bosch. Ik zou alleen nooit naar het westen kunnen, daar zou ik niet kunnen wennen.

En het is wel zo dat de meeste mensen aardig zijn hoor, het is altijd de minderheid die de boel voor de rest verpest.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

uhu!

En dan niet te vergeten in de Seizoenenbuurt (wonen mn ouders trouwens) die man die is doodgestoken door een jongen omdat hij zei dat ze op moesten houden met eieren tegen en in zn taxi te gooien. Stelletje idioten in Almere. Vroeger kon je 's avonds nog normaal over straat daar, nu echt niet meer.

10. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,576
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wordt steeds gekker hier.
    @Devilschase:ik zie trouwens dat jij nu in Swifterbant woont.Hebben wij ook een jaartje gewoond,met veel plezier. :)
    Tis alleen erg afgelegen,maar wel beter dan Almere. :(

11. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Ook hier Noord-Groningen. Hier in de buurt ook gewoon vriendelijke mensen hoor.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    uhu, erg lekker hier, rustig, goed contact met iedereen en best dichtbij de grotere steden zoals almere en zwolle.

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    mij valt het meestal op dat mensen in dorpen vriendelijker tegen elkaar zijn dan in de stad.
    daarom woon ik ook zo graag in een dorp! :)
    praatje maken elkaar helpen waar nodig, maar je ook in je waarde laten. perfect!
    mijn vriend komt uit de stad, en is gewoon echt aso'er dan ik (groet mensen op straat niet bijvoorbeeld. en als ik dat wel doe vraagt hij me 'ken je die mensen soms?' nou nee, maar dan kun je nog wel 'goedemiddag' zeggen, toch? :rolleyes: )

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

@valhalla...jij speelt vals hihi. Tuurlijk laten de meeste mensen je voor, heb je wel eens in de spiegel gekeken hihi ;)

Hier in Haarlem ligt het vaak aan wie je treft, ik vind ze hier in de wijk wel heel aardig, hallo zeggen enz. Maar heb soms gehad dat ze niet zo aardig zijn.

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Mijn broer woont ook op de Graafsewijk. Ik ben op de Donk geboren, heb op west I, De Kruiskamp en De Maaspoort gewoond.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik kom uit Amsterdam, en ik zeg ook echt niet zomaar mensen gedag, komt waarschijnlijk omdat als je in Amsterdam loopt en je kijkt 10 sec naar iemand je gelijk te horen krijgt "wat kijk je, hoer, moet je dood ofzo"

Dus ja, dan zeg je maar niets meer he

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Anders maak ik ze gewoon kapot, weet je! (*bontkraagje opzet*)

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier is het maar niet zoals je zelf doet. Ik zeg als ik op straat loop/fiets altijd netjes goedemorgen/middag.. Maar soms kijken mensen je aan alsof je chinees spreekt :) .. Wat is er mis met elkaar begroeten. :D .

19. veroon

veroon Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,055
    0
    0
    almere

wij wonen in almere muziekwijk
    en dat is zeker wel oke
    wij hebben het er tenminste naar ons zin
    wel jammer dat het zo verschillend is in almere

20. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,576
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja,daar heb je wel gelijk in.In de "duurdere"wijken zal het wel beter zijn.
    Ik stap in Muziekwijk altijd op de trein naar mn werk,maar wat daar rondhangt... :confused: bij het station bedoel ik dan he.
    Ik voel me savonds ook niet veilig in Almere.

Share This Page