ik word gek van die misselijkheid

Discussion in 'Zwangerschap' started by assiahannouf, Apr 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. assiahannouf

Oct 2, 2005
    80
    1
    8
    ambtenaar
    den haag
    ik ben 6 weken zwanger maar weet het pas een week.
    en sinds ik het weet ben ik alleen maar misselijk daarvoor had ik het niet.
    zo stom echt.
    ik kan niet tegen die misselijkheid.

2. femmy

femmy Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,061
    0
    0
    Administratie
    mijn dokter had mij speciale pilletjes voorgeschreven tegen de misselijkheid!

3. ik was in het begin misselijk en ben postodoxine gaan halen.
    In België is dat vrij verkrijgbaar.

4. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

Nov 23, 2005
    1,484
    1
    0
    Brabant
    Even naar de huisarts. Die zal je dan waarschijnlijk Emasefene voorschrijven. Pilletjes tegen de misselijkheid.

5. munt

munt Actief lid

Dec 11, 2005
    290
    0
    0
    friesland
    ja heb ik ook gehad maar hielp niet toen kreeg ik cyclizine hielpen ook ook toen setpillen ook niet :(

6. deb81

deb81 Lid

Mar 5, 2006
    11
    0
    0
    zoetermeer
    Bij mij hielpen de medicijnen van de dokter ook niet. Ik ben nu 11 weken en blijf maar heel de dag misselijk zijn en overgeven. Ik raak er best gedeprimeerd van en geniet nog niet van mijn zwangerschap!!

groetjes deb

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    hoi dames
    Mijn schoonzusje is ook zo verschrikkelijk misselijk en die huisarts zei dat ze gewoon vanille vla moest eten. en je gelooft het niet ze is er helemaal van af.

Liefs Fleur

8. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

Sep 22, 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik heb een vk die een studie homeopathie erbij doet en me zo heeft geholpen. Misschien moet je het in de homeopathie zoeken? Ik kreeg geen nux vomica hoor (vrij verkrijgbaar), maar iets voor mij. Sinds week 11 gaat het beter. Ben nu vooral gek aan het worden van het maagzuur, maar da's minder dan misselijkheid....

Sterkte!!!
    Ellen

9. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Slokjes cola wil ook weleens helpen tegen de misselijkheid!

Wat ook goed helpt is verse gember en daar dan thee van laten trekken! Wat je dan moet doen is het volgende: kook wat water en giet dat over een fijngehakt stukje gember en laat dit even trekken, als smaak kan je er honing of suiker aan toevoegen! Of wat ik altijd deed, een klein stukje gember in de mond en daar dan op kauwen! Eigenlijk alles waar gember in zit helpt tegen de misselijk, ginger ale, gemberkoekjes, gekonfijte gember noem maar op!

Ik vind zelf gember echt 1 van de vieste dingen op aarde, maar ik had er alles voor over om die misselijkheid te stoppen en bij mij werkte het wel moet ik zeggen, succes ermee!!!

10. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Probeer ook steeds kleine beetjes te eten, vooral s'morgens voor het opstaan. Als je maag leeg raakt, krijg je dat misselijke gevoel.
    Succes ermee!!

11. Suusje03

Suusje03 Actief lid

Feb 11, 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik ben zelf ook misselijk geweest vanaf week 7 en nu nog steeds. Alleen nu alleen nog s morgens, en daar is mee te leven. Ik had van de dokter Emesafene zetpillen gekregen maar die hielpen niet. Lag alleen maar op de bank en had nergens zin in. Moest bijna opgenomen worden vanwege uitdrogingsverschijnselen en gewichtsverlies van 7 kilo. Toen ben ik op advies van de gynaecoloog zoetigheid gaan eten, zoals broodjes jam en veel koolhydraten en dat werkte meteen! Vooral die groene reine claude limonade is een uitkomst. Voel je je misselijk, neem dan een paar slokken flinke zoete limo en de misselijkheid verdwijnt, tenminste bij mij wel. En dan meteen wat eten. En idd werkt gember ook erg goed. Maar het wordt al wat minder, vanaf week 11 à 12 spuug ik alleen af en toe nog s morgens. Dat is te overzien. Maar zal blij zijn als ik gewoon zonder eerst een banaan liggend in bed te hebben moeten eten, m'n bedje uit kan stiefelen en rustig naar de wc te gaan om te plassen. Dus we wachten maar geduldig af, meer kan je niet doen.

Groetjes Suus

12. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik heb ook Emesafene zetpillen gehad maar dan voor mn buikgriep die ik 1,5 week terug had maar bij mij werkte ze wel goed!
    ik gaf niet meer over,nog wel misselijk maar de prikkel die tot braken zorgt was weg.

wel vervelend joh dat je zo beroerd bent elke morgen!!

13. Sigietje

Sigietje Actief lid

Oct 11, 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    Hi dames!

ik ben net terug uit het ziekenhuis ik heb er een week moeten blijven i.v.m. ernstige zwangerschapsmisselijkheid. Dat is begonnen vanaf de 5de week. Maar ik weeg nu maar 48kg meer. Ben 6 kg vermagerd. Ik kon niets binnenhouden zelfs geen water! Eerst had de gynaecoloog me postadoxine voorgeschreven maar dat hielp weinig dus moest ik opgenomen worden. In het ziekenhuis kreeg ik een infuus met vitaminen, glucose, en primperan.

Het gaat nu al wat beter ik moet wel nog overgeven maar gelukkig niet meer zoveel als daarvoor en ik weeg nu nog steeds 48 kg dus dat blijft stabiel.

Met ons baby'tje was alles ok!

iedereen sterkte met de zwangerschapskwalen!!!!
    Ik zeg steeds tegen mezelf: "Het is voor een goed doel" :)

groetjes!
    Sigrid

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Zo te lezen voel ik me wel heel erg gezegend. Heb alleen maar last van jeukende tepels verder niks. Maar ik zal het maar heel snel afkloppen want wat nog niet is kan nog wel komen.

Sterkte iedereen

Share This Page