Ik heb nu 3maanden rijless dus om het zo te zeggen de dag sinds ik zwanger ben en aangezien ik last heb van hevige moeheid en dergelijke moet ik zeggen dat het zwaar is. Ik heb mijn theorie wel reeds maar elke x als ik in de auto stap denk ik ik wil z.s.m. stoppen. want mijn concentratie is echt heel slecht en dat heb je gewoon moeilijk. Wie van de aankomende moeders heeft dit ook ervaart of is ook bezig met haar rijbewijs? Gr. Chantal
Geen last van eigenlijk, ik rij 1000 km per week. Maar ik heb wel al 6 jaar mn rijbewijs, dus alles gaat op de automatische piloot
Ik merk wel dat ik minder concentratie heb in de auto. Ik heb al tegen een paaltje aan gezeten (te laag, had m niet gezien, reed gelukkig erg zacht) en heb ook al een keer een fietser bijna over het hoofd gezien Ik heb inmiddels al 11 jaar mn rijbewijs, dus denk dat het niet aan jou ligt Ligt er gewoon aan of je last hebt van de concentratie of zoals hierboven staat niet.
Ik ben ook bezig met rijlessen, en rijinstructeur gaat nu aanvragen voor praktijkexamen gelukkig! Theorie heb ik 4 juli eindelijk gehaald (na 4 keer, ook concentratieproblemen denk ik! ) Het rijden zelf gaat eigenlijk wel goed, in het begin van mijn zwangerschap wel wat moeilijker, kon niet onthouden als hij bv zei; stoplichten rechts, daarna tweede straat rechts, eerste links..dan wist ik het bij de stoplichten al nietmeer
Hai heart, Dat is wel een oppepper want ik zie dat je reeds 32 weken bent. ik wil echt stoppen maar dan denk ik van wat is het toch makkelijk met je rijbewijs. Hoef je niet met de buggy de tram in e.d. Ik ga alles op alles zetten om het te halen. Doe het meer voor die kleine dan voor me zelf. ik moet zo meteen rijden en ben zo bang dat ik van die domme fouten maak maja ik zal het beste beentje voor moeten zetten
ben ook bezig met rijlessen ik had alleen de druk dat ik het voor me bevalling wou hebben en maakte dan juist domme fouten, maar toen ik wist dat ik het daarvoor toch niet zou halen ging het steeds beter druk nam weg en zat dan lekkerder in de auto nu is me instructeur op vakantie en komt pas 18 augustus terug dus kan pas half september afrijden
Hihi succes alvast! En ben ook erg blij dat ik toen doorgezet heb, want nu heb ik waarschijnlijk nog voordat ons meisje er is, mn rijbewijs! En dat is toch wel lekker..
Jessica die druk heb ik dus ook en ik denk dat ik ook niet meer die instelling moet hebben. Wat vervelend dat ie op vakantie is ik hoop dat je snel kunt afrijden.
die druk maakte het alleen maar erger, kan er nu wel om lachen,, maar moet zeggen toen ik het naast me neer had gelegd ging het rijden een stukke beter
De laatste 2 lessen en bij m'n examen wist ik ook net dat ik zwanger was, bij die lessen had ik wel moeite met concetreren. M'n rij instructeur zei toen als je volgende week bij je examen zo rijdt kun je het wel schudden (dank je ) Maar ik heb het toch gehaald. Ik weet dus niet of ik me slecht kon concentreren omdat ik net wist dat ik zwanger was en een beetje in shock was of als bijwerking van de zwangerschap. Ik denk trouwens ook niet dat je rijlessen terwijl je zwanger bent kunt vergelijken met gewoon rijden als je je rijbewijs al hebt, het ene is toch een leerproces, en het andere niet. Succes ermee in ieder geval!
ik heb mijn 6e keer examen gedaan toen ik net zwanger was.... een week of 8 ofzo? als ik het me goed kan herinneren. is al zeker 4 jaar terug.... maar.... ik was wel GESLAAGD! na 5 eerdere mislukte pogingen! hihi... dus voor mij was het positief!
ik ben ook bezig met mijn rijbewijs,. heb het ondertussen wel 3x afgezegt want was heel de dag misselijk of heel erg vermoeid, nu ik meer energie krijg ga ik der weer voor en hoop voordat de kleine er is het tehebben.Ik had nooit intresse in een rijbewijs maar zie nu echt in hoe handig het is, heb een auto voor de deur staan (mannetje heeft auto vd zaak) dus zou het zo kennen pakken alleen nog geen rijbewijs
Ik heb 4 jaar mn rijbewijs en rij ruim 4200 km per maand naar amsterdam en in amsterdam en mn concentratie is gelukkig niet minder geworden! Is wel een bekend probleem hoor, wel goed opletten en geef het aan bij je instructeur.Zonde trouwens dat je je theorie al hebt, die kan je beter op de helft van je lessen halen want met die nieuwe rijopleiding ben je vaak langer dan een jaar bezig als je niet in 1 keer slaagd. En dan kan je je theorie weer opnieuw doen
Ik ben 5 maanden geleden gestopt ik had rijlessen maar ben voor de 2de keer opgelicht.. de eerste keer hield de instructeur mij ontzettend lang aan het lijntje terwijl ik allang klaar was voor afrijden , de tweede instructeur ging er met mijn examengeld vandoor, ik had enorm veel stress daardoor en had veel buikkramp en bloedverlies, ben er toen mee gestopt ook op advies van de huisarts.. zonde van al dat geld was al meer dan een jaar bezig kort daarna in april is mijn theorie verlopen. Na mijn bevalling doe ik het gewoon weer opnieuw ben al aan het sparen want rijlessen kost enorm veel geld!
Ik zal jammer genoeg ook weer opnieuw theorie moeten halen. Ik was al een paar maandjes bezig met lessen toen ik ondekte dat ik zwanger was en helaas ben ik dus ook 3 keer gezakt. Waar de oorzaak toch wel voor een stukje bij de zwangerschap lag. Ik moest 1 keer afrijden terwijl ik de dag er op uitslag zou krijgen van de nekplooimeting, daardoor was ik toch minder geconcentreerd. De laatste keer zakte ik omdat ik volgens de examinator niet goed genoeg keek, met een zwangere buik kan je toch minder goed even omdraaien. Ik heb toen ook besloten om het niet nog een keer te proberen en pas weer te gaan beginnen een paar maanden na de bevalling als ik lichamelijk me weer wat lekkerder voel.
Ooh vervelend zeg Cindy71! Hopelijk haal je het dan in een keer, zou fijn zijn natuurlijk! En Rups, ongelooflijk dat zo'n rij-instructeurs bestaan. Bah! En rijlessen kost idd handen vol met geld, per les hier 36 euries....
Hoi Sheba, ik ben ook 13 weken zwanger en ben nu 3,5 maand bezig met rijlessen. En ik HAAAAAAT het! Ik kan me ook veel minder goed concentreren nu ik zwanger ben, en ik ben veel emotioneler, waardoor ik minder goed met dat gesnauw van mijn instructeur kan omgaan. Ook moet ik altijd 's avonds na mijn werk rijden, en dat maakt het zwaar, want 's avonds ben ik gewoon uitgeteld en wil ik alleen maar op de bank liggen. Ik maak me ook onwijs veel zorgen voor hoe dat moet met het afrijden. Want kan ik uberhaupt nog wel afrijden als ik bijvoorbeeld 6 á 7 maanden zwanger ben? Ik lees hier dat anderen dat wel gedaan hebben, dus het kan blijkbaar... Maar ik weet nu al dat ik verschrikkelijk zenuwachtig ga zijn voor het examen en dat is niet goed voor mijn beebje. En je mag volgens mij geen enkel kalmeringsmiddel gebruiken als je zwanger bent. Daarbuiten is het ook nog eens vreselijk duur allemaal, en ik zou mijn geld momenteel liever bewaren voor de babykamer of zo. Dus ik heb een dubbele druk om mijn rijbewijs zo snel mogelijk te halen: geld, en een baby op komst. Als ik hem tijdens mijn zwangerschap niet haal, moet ik mijn theorie ook weer overnieuw doen, want dan haal ik het nooit meer binnen een jaar, met de bevalling ertussen. Maar ja...we gaan maar gewoon door, want ik wil 'm echt heeeeeel graag
Shanice81 ja ik zeg ook al best vaak af maar gister heb ik goed overlegd met mijn instructeur om een plan op te stellen om in september af te rijden lijkt me opzicht redelijk haalbaar. Ik was gister ook niet meer zo stresserig na al jullie reacties. Dus misschien is dat ook een plan voor jou om gewoon hem uit te leggen dat het zwaar is en ook pauze te nemen wanneer je wilt. Rups ik vind dat echt klote om het maar grof te zeggen ik woon zelf ook in den haag en moet zeggen mijn instructeur is echt meegaand en zeker weten geen oplichter mocht je zijn nr willen stuur me maar een p.berichtje. Mikki77: haha we zijn even lang zwanger en rond de zelfde tijd begonnen het is zeker duur al me spaargeld gaat ernaar uit. Maar ik ga er echt voor, we gaan alles op alles zetten om het te halen. En sja de zenuwen dat heb ik ook maar we moeten positief blijven denken. Ik rij nu op dinsdag mijn enige vrije dag en op zaterdag. heb jij al en datum wanneer je af mag rijden?