Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Duchess, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb jullie hulp nodig want komt er niet uit!

Begin dit jaar zijn wij verhuisd naar een eengezinswoning. Toen we hier woonden kwamen we er achter dat het hier mega gehorig is.
    We hebben 3 slaapkamers, eentje aan de voorkant van het huis die vrij ruim is, en 2 slaapkamers aan de achterkant waarvan 1 erg klein is.
    De kleinste slaapkamer grenst aan de buurman die bijna nooit thuis is en alleenstaand, dus als hij thuis is hoor je nog niets. De andere buren aan de andere kant zijn vrij luidruchtig vanaf sochtends vroeg met de trap op rennen, gillen, zingen in de badkamer etc. In eerste instantie sliepen wijzelf in de slaapkamer voor en onze dochter in de grote slaapkamer achter, plan was dat de kleinste kamer babykamer zou worden. Echter hadden wij allemaal last van geluid. De slaapkamer voor grenst aan de straat (in de zomer veel geluid tot savonds laat soms) en hij grenst aan de badkamer van de buren waar erg veel geluid vandaan kwam. De andere slaapkamer achter grenst oa aan het kamertje waar hun wasmachine staat en daar werd dochterlief heel vaak wakker van. Daarbij kleine tuintjes en een buurmeisje dat heel luidruchtig buitenspeelt waar ze vaak met de middagslaap wakker van schrok.
    We hebben het daarom om gegooit; grote slaapkamer achter geisoleert (helaas zonder echt resultaat) en onze slaapkamer gemaakt en t kleinste kamertje hebben we onze dochter op gelegd. Dochterlief slaapt daar super en heeft nergens last van, dus heel erg fijn. Ook wij slapen achter beter omdat we niet aan de straat en aan de badkamer van de buren grenzen.
    Maar nu komt het; nu is nummer 2 op komst. Leg je die dan op die slaapkamer met zoveel geluid? Iedereen zegt telkens, een baby die er vanaf dag 1 ligt, die went daar gewoon aan... (de meeste kindjes in de straat liggen ook voor trouwens, en die zijn bijna allemaal ook hier geboren)
    Maar, het voelt voor mij niet correct om mijn oudste dochter dat mini kamertje te geven en de baby zo'n mega kamer! Het voelt niet fijn!
    Ik ben heel benieuwd wat jullie zouden doen.
    (en hoop dat jullie het een beetje begrijpen haha!)

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    hoi hoi,

ik zou het gewoon zo laten....
    ons zoontje heeft altijd een hele grote kamer gehad en sliep daarin heel slecht.wij hebben in ons nieuwe huis besloten dat hij de kleine kamer kreeg en zn zusje de grootste...nooit problemen gehad...hij vind het prima spelen doen ze op fae dr kamer omdat daar de meeste ruimte is.Ik weet niet of baby's overal aan wennen vanaf het begin maar dat komt ook omdat ons zoontje heel gevoelig is voor geluiden....dus dat is een kwestie van uitproberen.

groetjes lys

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik snap je gevoel maar ik zou het toch doen, denk dat je oudste er weinig last van heeft dat haar broertje/zusje een grotere kamer heeft..

Enne het klopt wel wat mensen zeggen, onze dochter is gewend aan veel (verkeers)geluid en slaapt door de herrie heen..

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bedankt meiden... die hormonen ook haha maak van alles een probleem. :)
    Eventueel willen we nog een rolluik plaatsen tegen de erge geluiden van voor maar die van de buren is niet zoveel aan te doen.
    Maar dan zit ik weer te denken, onze dochter is bijna van de middagslaap af en dan heeft ze er geen last meer van... behalve dan dat ze savonds laat douchen (de leidingen maken echt een herrie!) en sochtends vroeg weer...
    Aah ik kom er gewoon niet uit haha.
    Als we dochterlief zelf vragen wil ze gewoon op het kleine kamertje blijven overigens...

5. tulip

tulip Niet meer actief

ja baby die dat van begin af aan daar ligt weet straks niet beter..

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    K zou baby wel de grote kamer geven, hier ook gedaan.. Zoon veranderd gewoon niet van kamer doorkomt van baby ..

Idd baby went er aan hoor, jongste moet echt een hoop kabaal incasseren van oudste Hihi hij slaapt overal doorheen

En jouw oudste is altijd een lichte slaper geweest toch? Dus laat haar relax in t kleinste kamertje!
    Oudste hier speelt al heel veel in zn kamer ( is ook maar 10/12 m²) staat grote kledingkast, speelgoedkast ledikant en een hoop speelgoed in dus ja echt veel ruimte heeft ie ook niet maar vermaakt zich er toch!

Deel Deze Pagina