oude kleding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door paars, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik vraag me af wat jullie met de kleertjes doen die jullie kindje niet meer past..
    Ik heb heel veel kleertjes die te klein zijn.. veel kleding van een goedkoper merk kun je zien dat het raar geworden is.. maar echte merkkleding zoals name it, noppies, feetje... dat lijkt nog als nieuw!!
    Bewaren jullie dit voor evtueel een volgend kindje.. blijft het wel zoo lang mooi als je het in een doos stopt?

En weten jullie ook nog wat sites waar ik leuke baby kleding kan kopen? het liefst wel echte merken maar dan wat goedkoper.. ik merk toch dat deze kleding langer mee gaat..

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik bewaar alles wat nog goed/mooi is. Voor eventueel ons 2e kindje of als mijn zus eerder een kindje krijgt voor hun.

3. evaluna

evaluna Lid

23 jun 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik stuur binnenkort een doos vol kleding richting Afrika. Een vriendin van mij woont in Ethiopië en er is daar in een aantal weeshuizen een groot tekort aan o.a. babykleding. Anders was het naar een container gegaan voor een ander goed doel...
    Volgens mij kan je kleding verder heel goed bewaren in een afgesloten doos onder je bed :)

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik bewaar het hoor! Voor mijn evt. tweede kindje, of voor mijn zus... Ik zou het ook niet weg kunnen doen, het is zo schattig allemaal. Ik stop het in van die plastik boxen van de blokker en zo. Ik neem aan dat het wel mooi blijft. er gebeurt verder niets mee.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De versleten kleertjes gooi ik weg. Een paar leuke setjes in de kleinste maat bewaar ik, vind ik wel leuk voor later. De kleertjes die er nog goed uitzien, bewaar ik voor een tweede kindje. Mocht dat een jongetje zijn, dan kan ik de kleertjes altijd nog wegdoen. En sowieso is het leuk om voor een tweede kindje ook nieuwe kleertjes te kopen, dan zijn er weer hele andere kleuren en motiefjes in de mode.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Een aantal dingen geef ik aan anderen met kids, maar de echt mooie kleding en kleding met mooie herinneringen bewaar ik.

7. Ik zoek iemand die het goed kan gebruiken, en die mag het van me overnemen voor een klein bedrag..

Ik ben zelf ook altijd heel erg blij als ik van iemand een boel kleertjes kan overnemen voor een klein bedrag, omdat ik het niet zo breed heb, dus ik doe het ook graag terug!

Gratis geef ik het nooit weg, want dan zie je het soms een week later weer op marktplaats staan :x
    Plus ik kan het geld ook erg goed gebruiken om weer andere kleertjes te kopen :p

Dat laatste doe ik inderdaad ook.. Damien's eerste mutsje, en een minuscuul shirtje met piepkleine doodskopjes zitten mooi in z'n plakboek! :D

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik ga de meeste kleertjes bewaren!

Een gedeelte voor Julie zelf; de pakjes waar mooie herinneringen aan zitten. Vandaag bleek dat haar eerste pakje al bijna niet meer paste, dat vond ik best erg (ik ben zo'n sentimenteel geval :D).
    De rest bewaar ik voor een tweede kindje, of voor bv een kindje van mijn zusje. Julie heeft behoorlijk wat kleertjes voor zo'n klein dametje, dus de meeste dingen zal ze niet bepaald afdragen. En ze heeft veel van merken die ook supermooi blijven in de was (Noppies, Feetje, Mexx, Koeka, Petit Bateau). Helaas vind ik de spulletjes van bv Prenatal van wat mindere kwaliteit.

Een vriendin van mij heeft haar babykleertjes vacuum in plastic verpakt, dan blijven ze superdepupermooi. Ik zie mezelf dat niet echt doen... waarschijnlijk ga ik ze bewaren in zo'n plastic bewaarbox.

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    @evaluna: goed plan, om je kleertjes naar Ethiopie te sturen... Ik weet niet of je eventueel openbaar kan maken hier op het forum waar die kleertjes heen moeten; over een tijdje heb ik waarschijnlijk ook wel een pakketje wat daarheen kan!

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik hou de eerste kleertje wel
    de rest verkoop ik en waar een vlekje in zit of een beetje versleten is doe ik in zo'n zak wat ze 1x in de zoveel tijd ophalen voor de arme kindjes in andere landen

11. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik heb toevallig gisteren een hoop uitgezocht.Nu heb ik nog een hoop kleding maat 62 en 68. Ik verkoop het weer via mp. En het geld dat ik er dan van krijg koop ik weer nieuwe kleding voor rené.

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb heel veel kleertjes bewaard ( met name de boxpakjes van mijn zoons en hun eerste pakjes).. nu heb ik een dochtertje en kwamen veel van die kleertjes toch van pas, had nl veel unisex spul.

de maatjes 50 tm 62, daar had ik maar weinig van weggegooid, de grotere maten zijn allemaal zak van max ingegaan toen.

ik heb zelfs nog boxpakjes waar ik zelf in gepast heb hahaha.. en die hebben mijn kids ook aan gehad..( gelukkig had mijn mams vroegah al een neutrale smaak)

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb laatst alle kleertjes die Thijs niet meer past in een tas gedaan en op zolder gelegd. Zat nog te denken om het aan mijn zus te geven, maar wil het toch bewaren voor een tweede kindje (als het kan).

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    unisex kleertjes bewaar ik allemaal..en merkkleding ook.
    Mijn man gaat 2 keer per jaar terug naar zijn geboorteland dan neemt hij de rest van de kleding mee.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voorlopig bewaren we de kleertjes voor een mogelijk volgende. Van sommige kleertjes maak ik lapjes voor het bekleden van letters (z'n naam) en het maken van een quilt.
    Als we uitgezwangerd zijn dan gaan de kleertjes naar een goed doel.
    Kleertjes die nu al 'op' zijn doe ik in de zak van Max en dan gaan ze naar Roemenië ofzo.

16. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier ook. Alles bewaren. Eerst gaan trouwens veel kleertjes nog naar mijn zus. Die heeft 4 maanden later dan ik ook een zoontje gekregen. Maar.... hoe erg of ik ben.... ik heb een heel bestand in de computer gemaakt welke kleertjes ik aan haar uitgeleend heb en welke ik al weer terug heb.... Zo weet ik precies waar alles blijft... :)

En mocht er een tweede hier komen. Dan kijk ik dan wel of er kleertjes bijzitten die niet leuk/goed meer zijn.

'k Heb grote plastix boxen met deksel gekocht. Ben van plan om daar alle kleertjes & andere kleine babyspulletjes in te bewaren. Moet zo wel goed blijven, lijkt me.

Groetjes,
    Hanna

17. Tese

Tese Niet meer actief

Ik bewaar het voor de volgende, en als dat een meisje wordt dan geef ik het weg. Bij de januari mama's zit iemand die een hyve heeft opgericht waar je je kunt aanmelden als je hard kleren nodig hebt voor baby's of ze wilt doneren. Dus dat is ook een mooi doel!

18. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik bewaar je kleertjes wel ... voor een e.v.t. tweede meisje.. anders doe ik het daar naar weg . breng het naar een winkel hier in de stad , kun je nog wat geld voor krijgen ook..of gewoon naar iemand die het goed kan gebruiken..

19. nicole26

nicole26 Niet meer actief

De spulletjes die er nog goed uitzien bewaar ik en de dingetjes waar ze het eerst in zat zeg maar en de rest geef ik aan iemand die ik ken mee die met mensen werkt die zeg maar helemaal niets meer hebben , mensen met verschrikkelijk veel schulden en meiden die in de steek zijn gelaten en niets en niemand meer hebben ....

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat nog mooi is bewaar ik voor een volgend kindje en de rest doe ik in de zak van max. En z'n eerste pakje zit in een doos met allemaal "eerste dingen".

Deel Deze Pagina