Maxi cosi Priori, Rubi of Tobi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liekje81, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.173
    23.252
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Welke hebben jullie en waarom? Ik vraag me vooral af wat de voordelen van de Rubi en Tobi zijn, t.o.v. de Priori.

2. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik lees mee! Mijn zoon is al bijna te groot voor de pebble.. Ben benieuwd naar de ervaringen

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Mijn man heeft de Tobi in zijn auto staan die vind ik zelf lastig strak te trekken... Zelf heb ik de Rubi in mijn auto die krijg ik wel goed strak zonder moeite.

Voor de rest geen voor of nadelen mijn man ervaart het probleem niet die is sterker :D

4. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    TO kan ik niet adviseren (want worden vastgemaakt met gordel volgens mij) maar wat jou wel😉
    Ik had de pebble die op familyfix kan en nu opvolger de pearl - ideaal!

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb voor de tobi gekozen omdat die als beste van deze 3 uit de ANWB test kwam. Daarnaast heeft de tobi gordeltjes die bij het losklikken vanzelf naar opzij klappen waardoor je je kindje er makkelijk uithaalt maar vooral inzet.

Ik had liever nog een tijdje achterwaarts vervoerd maar de auto heeft geen isofix dus was wat dat betreft veroordeeld tot voorwaarde vervoeren. Er staat trouwens regelmatig goede aanbiedingen bij de grote babywinkels.

6. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland

De joie i anchor is een achterwaartse autostoel die met isofix kan maar ook gewoon met de gordel.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.173
    23.252
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar dit is bij de Rubi ook zo toch? :) Ik zie de voordelen wel van de Rubi of Tobi boven de PRiori. Priori zit lager, bij de andere kan ze beter naar buiten kijken. Wat ook weer z'n nadeel heet, want sneller bij erin of uit hoofd tegen de bovenkant deur. Bij allebei lees ik dat de gordels fijn zijn. Dat is bij de priori nog wel irritant heb ik gemerkt toen we m gisteren even testten.

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Nee hoor dat is met de Rubi niet vandaar dat je die ook makkelijker aan kan trekken dan de tobi (vind ik)

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gisteren ons laten informeren en uiteindelijk een Tobi gekocht. De priori heeft geen hoofdsteun, dus die viel voor ons meteen af. Met hoofdsteun zitten ze veel veiliger. Bij zowel de rubi als de tobi is de hoofdsteun verschuifbaar in hoogte.

Voordeel van de tobi vonden wij gebruiksgemak. Hebben beide geprobeerd in de winkel met kindje erin en eruit en de tobi vonden we veel makkelijker vast te zetten.

Wij hebben een tobi 2015 gekocht, die gaan nu allemaal weg.

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier ook de Tobi in gebruik. Heel erg fijn! Mijn dochter zit er ook heerlijk in!

11. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    We hebben ook de Tobi gekocht, we zouden eerst de Rubi nemen ivm goedkoper, maar Tobi had toch wel voordelen en we vonden een webwinkel met 10% korting op alles ;)
    Tobi heeft inderdaad dat de gordels opzij gaan en heeft een indicatie dingetje die op groen gaat als je ze strak genoeg aangetrokken hebt. Blijkt best strakker te moeten dan je denkt... Gordel krijgt vanzelf ruimte bij losklikken zonder dat je knopje in moet drukken, Priori moest wel met knopje, Rubi weet ik niet meer. En dan heeft de Tobi nog een spanner voor de autogordel wat de Rubi niet heeft waardoor hij strakker komt te zitten volgens mij.
    Tobi was de enige niet-isofix stoel die die ANWB in het assortiment had, we dachten dat dat ook wel wat zei...
    Hij is nog niet in gebruik, maxi cosi past nog net, maar duurt niet lang meer ;)

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.173
    23.252
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Staat op de website van MC dat gordels bij de Rubi opzij klappen als je je kind eruit haalt...

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

De tobi! Die kan dieper in slaapstand. Mijn dochters slapen graag in de auto dus ik vond een autostoel met goede slaapstand belangrijk.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.173
    23.252
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hihi, wij zijn blij dat ze over een paar weken naar een gewone stoel gaat. Slapen doet ze hooguit 45 minuten. Verder veel miepen en huilen. Dus daarom hoeven we niet voor de Tobi te gaan ;)

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier sliep ze helemaal niet in de auto.
    Tot de Tobi!

Dus er is hoop! :D

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier ook de Tobi. Wij vonden die het mooiste/handigste. En hij bevalt ook echt top :) ik vind die slaapstand ook fijn , vooral als ze net over zijn van de maxi cosi zelf naar een vervolg stoel zeg maar.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.173
    23.252
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Pff, iedereen raadt de Tobi aan, terwijl ik hoopte dat de goedkopere Rubi ook goed zou zijn, haha. :D

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Volgens mij is die ook gewoon goed hoor!
    Maar ik heb de raad van de ANWB opgevolgd (voorwaartse stoelen) en ben nog steeds blij met de Tobi! :)
    Het is voor 3-4 jaar hè? Dus over de tijd genomen is het niet zo duur, nu als eenmalige uitgave wel.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben voor beide kinderen de priori gebruikt en vond het een prima stoel :). De gordels moet je zelf opzij doen maar kan je tussen de haakjes klemmen.

20. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Ik heb mijn dochter in een achterwaartse autostoel zitten.
    Ze was met 6 mnd oud al helaas te groot voor de maxicosi pebbles en kwam met haar hoofd boven de rand.
    Toen gelijk overgedaan in een achterwaartse autostoel :)
    Ze was toen 77 cm en 10.5 kilo.
    Nu met haar 13.5 mnd oud en 14 kilo en 91 cm zit ze er nog steeds goed in :)

Deel Deze Pagina