Ik wilde even vragen wat je baby moet drinken en verder krijgt als hij nog maar op 3 flessen zit.... Ik. Heb dit in mn hoofd: 7/8 papfles Half 11/11 uur fruit 12 uur brood Half 1/1 uur fles 3 uur tussendoortje (soepstengel/fruit/rijstewafel) met thee of water (hoeveel is normaal?????) 5 uur warm eten (en een toetje?) 7 uur fles Dus mijn vragen zijn eigenlijk: - hoe vinden jullie dit schema? - hoeveel vocht heeft hij nodig naast de flessen? - iedere dag een toetje? En wat dan?
Dat is al vroeg! Brood? Dat mag toch niet voor de 6 maanden? Hier gaat mijn dochter pas met 5.5 maand met groente beginnen Nu nog gewoon 5 flessen van 180+6 eigenlijk..
Lijkt me prima schema voor vanaf een maand of 7, hier doen we het ook zo. Alleen geeft ik 's middags altijd fruit en geen soepstengel ofzo, en 's avonds alleen een toetje als de warme hap helemaal op is en de kleine nog enthousiast is. Dan krijgt hij nog wat fruit of yoghurt. Wij eten zelf meestal ook geen toetje, dus het is geen straf ofzo
Bedankt voor je antwoord... Dat toetje hebben ze dus niet nodig qua zuivel omdat ze minder flesvoeding krijgen??? En hoeveel drinkt jou kleine naast de drie flessen?
Prima schema! Mijn dochter is nu 6,5 maand en zit exact op wat jij schrijft. Alleen doen wij het avondeten om 18.00 uur. Als toetje krijgt ze twee eetlepels griekse yoghurt. Thee (rooibos) lust ze wel maar ze drinkt er nog maar weinig van. Zo'n 40 cc, en dan steeds in kleine slokjes en dan weer even pauze. Volgens mij duurt het een tijdje voor ze hieraan went. Ik bied het gewoon iedere dag aan.
Grappig dat jouw schema t zelfde is! Wanneer bied je t drinken aan? Bij het tussendoortje om 3 uur? Ben hier wel aan t oefenen al af en toe thee te geven of water maar hij trekt er een hoofd bij, haha
Justy, over dat drinken moet je echt niet in schema's denken hoor. Geef hem water of thee als hij dorst heeft ( buiten de flessen). En gewoon net zoveel als hij wil. Dorst is dorst. Ik had het eerste jaar standaard flesjes water/thee gevuld staan, en bood deze vaak aan. En merkte vanzelf of er behoefte aan was. Na 1 jaar stonden de tuitbekers met water altijd op de salontafel. Verder ziet het prima uit, voor ong 6,5 - 7 mnd.
Dat vind ik er dus juist zolastig aan. Wanneer weet je dat je kindje dorst heeft? Maar ikzal het wel zo vaak mogelijk aanbiede dan. Mijn idee was:hij krijgt dan 200cc vocht minder maar dat drinkt hij denk ik nooit bij met een slokje thee hier en daar.. Mar goed als ik t vaak genoeg aan bied dan dan heeft hij zelf de keus.
Als je gewoon vaak aanbiedt ( bij zijn eten, en gewoon tussendoor) zal hij zelf regelen dat ie voldoende drinkt. Ik heb het hier overigens over een baby van ruim 6,5 mond. 4de fles zou ik eerst halveren, en pas weglaten als hij daadwerkelijk wat drinkt aan ander vocht. Oh, en groente, fruit en yoghurt is ook vocht he!
Ppff ik geloof rond 800-1000cc, incl groente en fruit. Maar na 6 mnd is dat allemaal niet zo strikt. Goed kijken naar de plasluiers en verder je kind volgen in hoeveel bijvoeding en water hij wil. Qua melk gelden wel richtlijnen, maar daarbuiten is ieder mens anders.