Eigenwijze peuter (zindelijkheid)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Prins03, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hallo dames,

Mijn zoontje wordt bijna 3. Hij heeft al een paar keer op de wc geplast, zonder luier gelopen etc. Hij heeft een stickervel waarop bij elke keer als hij op de wc plast/poept een sticker mag plakken etc.

Het begon allemaal heel leuk, tot hij zij dat hij niet meer wou.

Nu hebben we het een paar weken laten rusten, en hij begint er nu zelf weer over te beginnen.
    We zeggen vaak 'oh je, je luiers zijn bijna te klein!'.. En dan zegt hij 'Ja, als mn luiers te klein zijn ga ik op de wc plassen'..

Dusss we willen hem een handje helpen, door een kleinere maat luier te kopen, zodat hij het dus niet meer past ;)
    Nu zie ik bij onder andere HEMA van die 'oefenbroekjes'.. Is dat wat? Wil ze best aanschaffen maar ja, je moet er gelijk een stuk of 4 hebben dus ben je toch weer 20 euro kwijt minimaal..

Graag jullie ervaringen over de oefenbroekjes, en misschien zijn er dames met net zo'n 'eigenwijze' peuter als ik :)

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de luier op een dag uit gedaan en niet meer aan. Geen oefenbroekjes gekocht. De eerste dagen af en toe ongelukjes, maar na een week nooit meer. Ze moest van mij voor we van huis gingen altijd even gaan plassen, dan ging het onderweg ook prima. Die eerste week geen enorme uitstapjes gemaakt.

Oefenbroekjes gebruik je maar heeeel kort en kunnen als nadeel hebben dat kinderen denken dat ze er in kunnen plassen.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja, daar ben ik dus ook bang voor.. Normaal gesproken draagt hij boxers dus dat gaat hij vast doorkrijgen.. Dan misschien beter een paar extra boxers erbij kopen voor de ongelukjes..

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind die van de hema niets, die absorberen niet en dus heb je alsnog een natte broek. Dan kan je beter gewoon een flinke voorraad onderbroeken kopen. ( Want 4, dat is op een slechte dag net genoeg voor de ochtend... )

5. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ik zou een flinke stapel onderbroekjes klaarleggen en het gewoon gaan doen.
    Ik ben ervan overtuigd dat niet alleen je kindje zindelijk moet worden, maar vooral de mama's en papa's.
    Ik kreeg vandaag een complimentje op het CB dat onze jongste van 2 al zindelijk is (waren de oudste 2 ook al tussen 2 en 2,5), de arts zei dat ze dat niet zoveel meer ziet.
    Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar wel om aan te geven dat als je er voor kiest er ook voor moet gaan. En ja, dat betekent dus ook natte onderbroeken...

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja precies.. Nou ja dan ga ik vd week even kleinere luierbroekjes kopen en bij de andere in het pak doen.. En extra boxers halen..Dan past z'n luier niet meer en gaan we het gewoon doen! Wel na z'n verjaardag volgende week zondag :)

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Waarom kleine luierbroekjes kopen? Dat snap ik niet. Hij is bijna drie toch? Dan kan je hem best vertellen dat de broekjes weg gaan en dat je hem ondergoed aan gaat doen. Vertellen dat de luier niet meer nodig is en die gooi je samen dan weg? Potje in zicht zetten in het begin en gaan met die banaan.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hadden we de luiers gewoon uit het zicht gelegd, mooie onderbroek aan. Ze wilde wel eens liever de luier, maar dan zei ik;'Oh de luiers zijn alleen voor 's nachts, overdag mag je deze prachtige onderbroeken aan! Welke vind je het mooist?' en dan zocht ze een onderbroek uit en was het klaar.

Deel Deze Pagina