Eigenwijze placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miracle08, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Afgelopen dinsdag 20wk echo gehad.Was echt prachtig ! alles was helemaal goed en gezond.
    Nu is het enige nadeel dat me placenta voor me baarmoedermond ligt , als die daar niet weggaat mag/kan ik niet natuurlijk bevallen en krijg ik dus een keizersnee.Het is wel zo dat als de kleine groter groeit de placenta nog kan verschuiven.Nu krijg ik met 30wk weer een echo om te kijken of ie alsnog verschoven is.

Wie heeft dit ook , of gehad en bij wie is de placenta verschoven of gewoon blijven liggen ?

Groetjes !

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    mijn schoonzusje had het en daar is de placenta niet verschoven.. succes meid, ik hoop dat ie nog mooi mee omhoog groeit/ op schuift:)

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    die van mij is wel verschoven. maar ik laat voor de zekerheid toch nog even een echo doen met 30 weken. voor het geval dat

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bij de zwangerschap van m'n dochter heb ik dit gehad, een placente praevia.
    Deze is vastgesteld bij een zwangerschap van 24 weken.
    Ze hadden het al eerder gezien, maar niks over gezegd omdat hij eerder nog naar boven kon kruipen.
    M'n placenta lag volledig voor de uitgang met 24 weken en toen is verzekerd dat hij niet meer zou opschuiven, wat idd ook niet meer gebeurt is.
    M'n dochter is met 37weken5 dagen geboren via een geplande keizersnede.

Ik duim met je mee, dat je placenta alsnog opschuift, maar hou in je achterhoofd dat je wondertje toch een behoorlijke kans maakt om via een keizersnede geboren te worden.

Als je nog vragen hebt, mag je gerust een pb sturen.

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Bedankt voor de reacties !
    Haha ik zag al op tegen de bevalling maar als ik een keizersnee krijg al helemaal. Weet niet waarom maar lijkt me erger als natuurlijk bevallen.Het enige voordeel daarvan is dat je weet wanneer de kleine komt.

Ik hoop zo dat ie nog verschuift en hou zeker in me achterhoofd dat een keizersnee er toch in zit.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb het allebei gehad, zowel een keizersnede als een gewone bevalling.
    Maar ik moet zeggen, na de keizersnede had ik het gevoel iets gemist te hebben.
    Al bij al heb ik er weinig last van gehad.

Ik duim met je mee dat die placenta alsnog naar boven kruipt.

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    had ik ook bij mijn 1e kindje!
    met 32 weken een echo gehad en alles was goed! het gebeurd maar in heel weinig gevallen dat hij echt eigenwijs daar blijft liggen.
    Wel kwam bij mij na de bevalling de placenta moeilijk los. Had niet veel gescheeld of ik had naar het ziekenhuis gemoeten om het te laten verwijderen.
    De vk heeft me wel gezegd dat dit niks te maken heeft met het feit dat hij een tijdlang laag heeft gelegen.. dus het was gewoon toeval.

Ik hoop voor je dat hij nog lekker meegroeit met je baarmoeder en dat je gewoon natuurlijk kan gaan bevallen!

Deel Deze Pagina