lekker dat je zo'n broer hebt mijn broer voelt zich ook te goed voor me hij is rasistisch en mijn vriend is donker en mijn zoontje half om half en ik word genegeerd door hem en mijn opa en oma niet dat ik het erg vind want ik kan slecht tegen zulke mensen ik ben blij dat me ouders gelukkig achter mij staan. het is niet leuk natuurlijk
ik ben blij dat ik nu goed met mijn broer kan.. ik kon vroeger niks thuis ik was altijd de pineut ik had altijd alles gedaan en mijn broer niet.. even een voorbeeld: als ik de muziek beetje hard had staan was het meteen doe die muziek zachter.. en als mijn broer het deed werd er niks van gezegd.. heel vervelend en dat weten me ouders ook want heb het ze gewoon gezegd..
En nu voel jij je weer schuldig dat je eerder bent weggegaan omdat jij het beu was.... Renate (geloof ik) heeft super gelijk; jij kunt zijn gedrag niet veranderen. Je ouders pikken dit gedrag. Wanneer je échte consequenties neemt, zoals bijvoorbeeld dat je hem niet meer wilt zien, kan dat zorgen dat de ogen van je ouders open gaan... Tot dan... kan alleen je eigen instelling naar hem toe de boel wat lichter voor je maken. heb ook zo'n broer wiens gedrag onacceptabel is, maar getolereerd wordt omdat meneer zo'n overheersend karakter heeft Heel veel sterkte en hoop dat je je al wat beter voelt na het wegschrijven van je frustraties, en dat je er in de toekomst wat probeert boven te staan...