Heujjj! Onze houten vloer is gelegd, zit nu in de olie dus 24 mogen we er niet op. Nou vraag ik me af hoe jullie je geoliede vloer onderhouden? Wat voor dweil, onderhoudsmiddelen? Hoe vaak dweilen? Etc.
Er is speciale vloerzeep voor geoliede vloeren! Aquamarijn bijvoorbeeld. Heeft het bedrijf geen tips gegeven voor ondeehoud?
ik dweil met net wat ik het eerst in mn handen heb, dat kan ook chloor zijn. heb mijn vloer ook al jaren niet meer geolied en ziet er nog steeds heel goed uit
Nee nou niet echt helaas. Niks over hoevaak dweilen enzo, heb wel een schoonmaakmiddel meegekregen en een onderhoudswas.
Echt? dat is echt mooi! Wij hebben twee honden dus hoop dat het meevalt met onderhoud en krasjes enzo.
Echt niet met chloor dweilen hoor! Inderdaad een speciaal schoonmaakmiddel voor olievloeren gebruiken, bijvoorbeeld van aquamarijn of dumby. Dat legt een beschermend en voedend laagje op de vloer. Ik dweil ongeveer elke twee weken. Ons streven is de vloer een keer per jaar in de olie te zetten, maar het lukt niet altijd. Ik vind het supermooi, maar wel degelijk krasgevoelig.
Een houten vloer kun je het best zo min mogelijk dweilen & als je dweilt, met zo'n uitwring systeem, zodat er echt geen nat achter blijft zeg maar. Zou ook het juiste product in het dweil water doen. (m'n pa is parketeur, dus weet er wel het een en ander van)
Wij hebben een eikenhouten vloer in de witwasolie. Een keer per twee maanden (of drie, of vier als we het te druk hebben) veeg ik er onderhoudswas op. Volgens het boekje moet je hem eens in de vijf jaar licht schuren en in de hardwax oid zetten. Dan mag je er weer een halve dag niet op. Dat doen wij dus te weinig. Speciale zeep, geen chloor, anders krijg je zwarte vlekken die je eruit moet schuren.
Veel succes! Wij hebben vorig jaar onze eikenhouten vloer er uitgehaald na jaren van frustraties over al het onderhoud en het zowat al beschadigd raken als je te lang naar een stukje vloer keek. Ik vond het prachtig, maar een drama.
Ik ook! In dec huis gekocht. Ook deels voor de vloer gevallen maar wat een drama. Echt niks voor mijn huishouden
Ik dweil het eens per week beneden en eens per 2 weken boven. Gebruik ook speciale is oliezeep (master oliezeep heet het geloof ik.) Helaas hadden de vorige eigenaren de vloer niet zo goed onderhouden, maar als de kinderen wat groter zijn willen we de vloer laten schuren. Nu wel ook jaarlijks weer in de olie zetten, maar dat is ook puur omdat hij zo slecht onderhouden. Anders was het niet nodig zo vaak.
Ik dweil mijn houten vloer 1 x per week soms 1 x in de 2 weken. Ik gebruikt alleen heet water en een klein scheutje vloeibare zeep. Wel heel goed de dweil uitwringen. Vloer ziet er tip top uit. Helaas wel Kras gevoelig.
Niet herkenbaar. Toen we ons huis kochten hebben we de vloer laten schuren en oliën, elke druppel vocht gaf toen vlekken. Op aanraden van Vloermannetje gedweild met een dubbele hoeveelheid vloerspul en sindsdien kan onze vloer overal tegen. Geen krassen van de hond (daarom olie, met lak krijg je dat wel) en vocht geeft geen vlekken meer.