offerte tegelzetter, duur of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brandweer, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Goedenavond dames,

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen (of een partner van iemand):D

We hebben een paar weken lekkage gehad in huis. Hierbij heeft een bedrijf tegels moeten slopen in de douche (maar 2 tegels uiteindelijk) en het plafond in de wc beneden (geen groot oppervlakte, normale wc). Nu moeten we van de verzekering offertes inleveren, dus die hebben we aangevraagd bij een allround klussenbedrijf. De werkzaamheden zijn:

- aanbrengen van nieuw plafond
    - wc demonteren en later herplaatsen
    - achterwand verwijderen
    - nieuwe achterwand aanbrengen (3,5 vierkante meter)
    - stelpost tegels (40 euro per vierkante meter)

Prijs: 1633 euro

Ik twijfel erg aan deze prijs, vind het namelijk een heel hoog bedrag, maar aangezien ik echt geen verstand ervan heb, hoop ik dat iemand mij kan adviseren

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Dat is echt hartstikke duur. ;) Ik zou nog een aantal offertes aanvragen.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn man is tegelzetter en vind dit erg veel geld!!

4. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Dank je! Ik deel dus ook deze mening en vind het ook erg prijzig.
    We hadden ook nog een andere offerte aangevraagd om de douche dan maar gedeeltelijk te restylen. Dit was 9.5 vierkante meter betegelen en 7 vierkante meter vloer betegelen (de tegels worden eroverheen geplakt). Ook het demonteren en weer monteren van wastafel en douche kraan. Hiervan was de prijs 2000 euro, dat lijkt me ook vrij prijzig. We moeten dan zelf voor tegels, voeg mortel en lijm zorgen

5. McDsee

McDsee Niet meer actief

Jup ook veel te hoog.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik neem aan dat de verzekering het volledig vergoed? Ik zou enkele offertes opvragen maar er zelf verder niet al teveel werk insteken en bovendien wil je ook dat de klus goed wordt uitgevoerd. De verzekering zal toch uiteindelijk alleen vergoeden wat jullie daadwerkelijk moeten betalen. Succes! :)

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Veel en veel te duur. Hier voor de wc slopen, opnieuw betegelen ( vloer en wanden tot aan het plafond) en nieuw sanitair plaatsen 1100 euro. Dit is excl. tegels en sanitair en incl hun eigen materialen (tegellijm, kit, etc).

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Zeg je erbij dat het verzekeringswerk is? Zo ja, dan zou ik dat de volgende keer niet doen.

9. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad dan worstje verzekering gewoon extra getilt.

10. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Dit is inderdaad bekend bij het bedrijf, maar dan nog, de 2de offerte vond ik ook al reteduur, vandaar dat ik het hier na ging vragen.
    Hopelijk gaat de verzekering wel akkoord met de offertes, maar een kleine lekkage heeft best grote gevolgen. Er is namelijk nog een rekening van een schilder (wc beneden) en van het bedrijf wat de lekkage heeft opgespoord en verholpen heeft

Deel Deze Pagina