Milkshake?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door spotlight, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb enorm zin in een milkshake, maar weet niet of dit mag tijdens de zwangerschap. Ik stel deze vraag omdat je wel uit moet kijken met soft ijs en schpijs enzo. Weet ook niet goed of dit 'rauwe melk'bevat.

Weet iemand dit?

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Volgens mij mag dat gewoon hoor! Heb er ook al genoeg op de laatste tijd... mocht het niet mogen dan hoor ik het graag.... Softijs mag ook, dat is toch in principe hetzelfde? Lekker doen hoor!

3. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Dacht ik ook, maar geloof dat je wel voorzichtig moet zijn ivm bacterien enzo. Zat te twijfelen over ongepasturiseerde melk in milshakes, maar zal haast wel niet het geval zijn...

Bednakt voor je antwoord.

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het gaat inderdaad om bactieriën, in softijs machines die niet god worden schoongemaakt kan de listeria bacterie zitten, tevens zit er veel zout in softijs.... En welk ijs wordt er voor milkshake's genruikt in snackbar's, en de mac? Juist softijs ;)

5. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Zoek gewoon een hele drukke McDonalds op. Je kan ervan uitgaan dat daar zoveel softijs en milkshakes op een dag verkocht worden dat Listeria geen kans krijgt om te groeien.
    Tevens moeten zulke restaurants als McDonalds of Burger King aan hele strenge hygiënevoorschriften voldoen. En die kunnen zich echt geen schandal om een Listeriabesmetting veroorloven.

Maar al wil je het helemaal zeker weten, dan kan je altijd zelf een milkshake maken! ;)

6. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Ik sluit me bij kikkervisje aan. Als je in t buitenland op vakantie bent, moet je erg uitkijken, maar bij drukke verkooppunten in Nederland zal het gevaar erg meevallen. lekker genieten van die milkshake!

Denk trouwens dat deze vraag eigenlijk onder gezondheid thuis hoort.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben tegenwoordig verslaafd aan de milkshake van de mac. Kun je gewoon hebben, niets aan de hand.

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik mag het niet van mijn gyn, maar dat komt dus omdat ik minder weerstand heb en niet voor niks bij de gyn loop. Maar voor de' normale' zwangeren kan het geen kwaad.

9. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    en anders maak je ze gewoon zelf :p :p
    gewoon een bak vanille ijs , een fles melk en een pot jam (als je van aardbeien houd) alles in een maatbeker , even een staaf mixer erdoor.... en je hebt een heerlijke milkshake ;)
    mmm denk dat ik er vandaag maar een ga maken hihi
    grtz Ramona

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Zo maakte ik ze vaak voor de bewoners van mijn groep waar ik werkte. Andere opties om er smaak aan te geven:
    Banaant, peer, aardbeien, roosvisee.

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik vertelde alleen waarom sommige VK en Gyn's het fraden, je hebt gelijk de kans is heel klein zeker in een drukke mac ;)
    Ik maak ze graag zelf :D

12. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Het was ook niet mijn bedoeling om iemand af te kraken hoor :)

Maar sommige vrouwen lijken van weldenkende, rationele mensen te veranderen in onzekere, hulpeloze en onzelfstandige zwangeren zodra ze eenmaal een positive test gedaan hebben. Het zullen wel de hormonen zijn...

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hormonen of al die vrouwen die het allemaal onmogelijk moeilijk maken. Je mag dit niet, je mag dat niet. Dit is niet goed voor je, dat is niet goed voor je. Je moet 9 maanden binnen blijven etc... Nog 7 weken ongeveer en dan ben ik van dat geëmmer af... Ben alleen een beetje (erg) bang dat ze dan over het moederschap zullen beginnen.... :confused:

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Berg je maar Ellen.
    Dat is nog veeeeel erger, dat gaat namelijk de eerstkomende 18 jaar door, die 9 maanden is een opwarmertje :)

15. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik merk het.. (heb er een van 4 rondlopen).... AAAAAAH! Waar mensen het lef vandaan halen!

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik had er nog nooit van gehoord dat softijs/miskshakes/schepijs slecht kunnen zijn :(

17. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Als je maar lang genoeg zoekt op internet of in boeken en bladen dan is haast alles schlecht voor jou en je kindje.
    Het is toch verbazingwekkend dat er meer dan zes miljard mensen zijn op deze wereld :rolleyes:

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

hihihihihih! Inderdaad! Als ik dit soort dingen aan mijn moeder vertel (bouwjaar 1944) ligt ze helemaal in de deuk. In haar tijd mocht alles nog (okay, nu weten we beter wat betreft roken en alcohol enzo) en in de tijd van mijn oma (oorlog / hongerwinter) waren ze blij met alles waar ze hun handen op konden krijgen. Niet dat je daar ontzettend gezonde kindjes van krijgt maar toch.. Het valt allemaal wel mee hoor. En softijs / milkshakes zijn gewoon ontzettend lekker! :p

19. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    over het algemeen word het softijs en milkshake in nederland gemaakt van melkpoeder en anders vaak gewone melk die je koop in de supermarkt maar kan me niet voorstellen dta ze het rechtstreeks van de boer gebruiken..

met schepijs.. vooral bij die speciale ijssalons zou ik wel uitkijken want vers schepijs word vaak gemaakt van rauwe eidooiers..

het gaat echt om rauwe producten dus volgens mij kan de rest van de 'voedsel' problemen geen kwaad..

ik heb zelf ook milkshake's en softijs gehad na veel twijfelen maar idd zou ik wel proberen om bij een drukke zaak te kopen

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik kan niet zeggen dat ik bakken ijs heb weg gewerkt van de ijssallon maar ik heb toch wel een aantal ijscoupes achter de kiezen, had hier echt nog nooit van gehoord! Zo zie je maar weer, bijna 35 weken zwanger en je leert nog iedere dag wat bij :D

Deel Deze Pagina