Innesteling en uitgerekende datum

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sandana, Apr 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoi Verloskundige,

als je een late innesteling hebt, wordt de uitgerekende datum dan ook later? Ik denk het pas op dag 10 te hebben gehad. ben ik dan ook 5 dagen minder lang zwanger dan iemand die hem op dag 5 heeft gehad?

Hoe zit dat dan met bevruchting? Want ik zou zeggen dat een embryo zich toch ook in de eileider gewoon blijft ontwikkelen? maar loopt dit dan toch niet gelijk met een embryo dat al (enkele dagen) ingenesteld is?

Kunt u mij dit uitleggen?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Als je een late innesteling hebt gehad kan de uitgerekende datum anders zijn, want dan is het langzamer ontwikkeld, gedeeld en gegroeid dus de kopstaart meting iets kleiner. Maar in eerste instantie gaan we uit van eerste dag laatste menstruatie om de uitgerekende datum te bereken, want we weten niet wanneer de innesteling is en ook niet hoe snel de delingen gaan, dit kan namelijk beide varieren.
    Met de echo tussen 10 en 12 weken wordt de uitgerekende datum vastgelegd.
    We praten bij een late innesteling niet over een week verschil maar over een dag of enkele dagen.

Groetjes Ineke

Share This Page