eileider

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by poppetje, Sep 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poppetje

poppetje Lid

Sep 7, 2006
    12
    0
    0
    hoi allemaal .Ik was vorige bij mij gyn voor de hsg uitslag maar dat was niet zo best mijn linker eileider is zit niet zo goed uit ik moet ook naar laparoscopie maar er is een kans dat de linker eileider weg moet heb daar iemand ervaring mee ? :cry:

2. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    Hoi Poppetje, ik heb ook een laparoscopie gehad en daaruit is gebleken dan mijn linker eierstok iets minder goed werkt. Zwangerschap is met die eierstok absoluut niet uitgesloten.

Ik wil je wel heel veel succes en sterkte wensen.

3. Niet meer actief

hoi meid
    balen zeg als je eileider weg zou moeten
    maar als je rechter het wel doet
    kun je alsnog zwanger raken
    succes meid!

4. poppetje

poppetje Lid

Sep 7, 2006
    12
    0
    0
    was ik net geweest bij de doktor wie zou mij opereren lap... maar hij zegt dat de rechter kant ziet ook niet best uit :cry: :cry: :cry: maar hij weet het alleen zeker als hij dat dichter bij ziet ik vind het niet leuk meer. hoe meer dokter ik praat hoe erger het wordt :cry: :cry: :cry:

5. poppetje

poppetje Lid

Sep 7, 2006
    12
    0
    0
    Zoo ik had maandag mij lap. gehadt en gelukkig mijn eileider mogen blijven maar nu moet ik naar een groote operatie om ze openen . Wie had zo al gehadt ?

6. geitje

geitje Actief lid

Jun 7, 2006
    128
    0
    0
    ik helaas niet, maar heel goed nieuws dat ze kunnen blijven zitten. Dan is de kans op zwangerschap in ieder geval aanwezig. succes

7. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    warom worden de eileider weggehaald als hij niet goed werkt dan? :eek:

8. poppetje

poppetje Lid

Sep 7, 2006
    12
    0
    0
    omdat kan je kansen verminderen voor zwanger worden . :(

9. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    ow :(
    ik dacht, dan heb je toch nog minder kans, maar als het beter is om een weg te halen, dan is dat wel beter dan.

10. Alida27

Alida27 Actief lid

May 11, 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Een eileider wordt niet zomaar weggehaald omdat de eileider niets of
    nauwelijks iets zou doen ...

Met een verminderde kans op zwangerschap kan een gyn een behandeling
    starten,om op die manier de vruchtbaarheid op te wekken ..

Om een eileider maar weg te halen,komt eigenlijk niet voor ..

Ikzelf heb 1 eileider (weggehaald na BBZ) en de kans op zwangerschap
    is ietsje minder dan met 2 eieiders,maar zeker niet onmogelijk!

Succes,
    Alida

11. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Ik las toevalig deze topic en ik heb dit begin van het jaar een laparoscopie operatie gehad met een HSG onderzoek tijdens de kijkoperatie.
    Dat viel op zich heel erg mee, maar ze kunnen gewoon heel erg goed in je buik kijken en andere dingen opsporen die er niet horen.
    Nu is mijn linkereierstok niet meer werkzaam, maar wel blijft er een eisprong als de tuba goed werkt en via de rechter eiestok word opgevangen, alleen die was ook wat verkrampt maar de rechter eieleider was wel los.
    Daarom halen ze die niet zomaar weg als er verder geen kwaadaardige gezwellen groeien.
    Verder had ik dus veel verklevingen en littekenweefsel wat ze ook voor een merendeel verwijderd hebben.
    Moest wel een nachtje blijven, maar verder is het allemaal goed gegaan en er is een tijdje over heen gegaan dat ik zwanger werd al was de kans ook heel erg klein dat het nog op de normale manier ging lukken en een vervolg operatie moest krijgen.
    Dat hoefde niet, want bleek eind juli zwanger te wezen.

Groetjes Anna

Share This Page