Hallo dames, hier weer eens een berichtje van mij . Vanochtend heb ik weer fm gehad. Eitje was 23,5 mm . Ik heb dus óf morgen óf zondag de inseminatie. Nou had ik voor mezelf eigenlijk al besloten om dat morgen te doen. Niet dat ik dat zelf mag beslissen, maar het ligt aan de ovulatietest. Is ie vanavond positief, dan heb ik morgen de inseminatie, is ie negatief, dan heb ik zondag de inseminatie. Maar ik heb al een keer gehad, dat de test negatief was, dan krijg je toch diezelfde avond de pregnyl (om 22.00 uur), maar dan heb je pas twee dagen later de inseminatie. Mijn eitje was toen al lang en breed gesprongen, dus voor mijn gevoel had de inseminatie helemaal geen zin meer. Dat wil ik dus voorkomen, dus bij de vorige behandeling en bij deze dus weer, doe ik vanavond wel een test, maar ongeacht de uitslag, ga ik vanavond om 21.00 uur de pregnyl laten spuiten en dan heb ik morgen de inseminatie. Nou heb ik vandaag ook gevraagd wie er in het weekend dienst heeft. Op zondag heeft een mannelijk arts, die heel erg lomp is , dienst en op zaterdag heeft mijn eigen gyn dienst. Dus mijn besluit staat vast, morgen is de inseminatie. Ben ik de enige die niet helemaal de waarheid spreekt over de uitslag van de ovulatietest, of zijn er meer onder jullie dat dat wel eens gedaan heeft? Groetjes, Jaycey
Ik mocht dat helemaal niet zelf bepalen. Ik had ook geen ovulatietesten maar FM, ook in het weekend. Enne, vat het niet verkeerd op maar ik ben van mening dat een arts echt wel weet wat die doet! Ik zou zelf NOOIT gaan dokteren....
hey jaycey, ik heb gelukkig allemaal aardige gyn's.... maar ik zou als ik jou was ook morgen voor de inseminatie gaan hoor! ik had bij mijn laatste FM een ei van 25! mijn gyn zette de pregnyl, en zei: het kan goed dat je eitje eerder springt, dan de pregnyl zijn werk kan doen! de pregnyl is dan nog verder heel gunstig voor de aanmaak van progesteron etc. en, volgens mij is dat dus gebeurt! ik had 's ochtends de spuit en heb toen 'savonds gevreen. de dag erna ook nog.... veel sterkte meis! ik hoop dat deze poging de laatste wordt! liefs elfje
Jaycey ik gebruik geen ovutesten...spuit 2dagen vantevoren de pregnyl 's avonds en dan ca. 36 uur later de inseminatie. Ik kan me je gedachtengang wel voorstellen, maar weet niet of ik toch zelf zou gaan dokteren... heb echt wel het idee dat de artsen weten hoe en wat.....veel succes met wat je gaat doen.....hoop dat je goede iui hebt en natuurlijk over 2 weken een mooi resultaat.....we gaan wel gelijk op als je morgen de iui hebt....ik nl. ook.
Allereerst, allemaal bedankt voor jullie reacties. @ Mijnimeel & Aldonza: ik mag het ook niet zelf bepalen. Ik heb én ovulatietesten én FM. En ook bij ons gaat dat beide in het weekend door. Ik zal ook niet zeggen dat de artsen niet weten wat ze doen, maar bij mij was het helaas zo, dat het eitje al lang en breed gesprongen was, zondagochtend om 10.00 uur (dat voelde ik) en dat ik pas op maandagmiddag om 14.00 uur de inseminatie had. Maar die poging telt wel mee. Ik wil dat risico niet meer lopen. Een eitje blijft niet zo lang leven, zaad wel. Dus ik heb liever dat het zaad al aanwezig is als mijn eitje springt, dan dat het achter de feiten aan moet gaan rennen. Op de FM zagen ze toen ook dat het eitje inderdaad al gesprongen was, en er was niks meer van terug te vinden. Als een eitje net gesprongen is, zie je op de FM nog een gekartelde rand, van de follikel, maar die zag je ook al niet meer. Ik durfde eerst die beslissing zelf ook niet te nemen, en ik vond het ook best eng, maar ik denk dat ik meer kans heb om zwanger te raken als het eitje nog niet gesprongen is en ik word geïnsemineerd, dan dat het ei al gesprongen is en dan pas geïnsemineerd word. Later heeft een andere gyn ook toegegeven, dat die inseminatie helemaal geen zin meer had. Vandaar deze gedachtengang. Vandaag begon de gyn ook al over IVF. Helaas wordt de eerste poging niet vergoed, dus ik weet niet of wij daar mee door kunnen gaan. Wij hebben daar geen geld voor. Dus hopelijk is het deze keer of anders de voglende keer raak. @Elfje... ik hoop dat ik jou achterna ga. Mijn ei zal morgen ook wel rond de 25 mm zijn. Ik ben benieuwd. @Aldonza...spannend voor jou ook. Lopen we inderdaad gelijk. Hopelijk is het voor ons beiden raak. Ik duim voor je. Groetjes, Jaycey
hoi meiden Aldonzo en jacey heel veel succes morgen........ Ik denk jacey dat ik hetzelfde zou doen...... Tuurlijk moet je er vanuit gaan dat de arts het het best weet, maar dan nog het zijn ook maar mensen en een vrouwenlichaam is iets raars! Hier beetje baal dag vandaag. Eisprong nog niet geweest. Hele dag steekje in buik en darmen en achter bij rug enzo, maar temp. is nog steeds hetzelfde, nog geen daling......... Vrees dus echt dat we deze keer gewoon te vroeg zijn geweest........tenzij zaad nog zeker 24 uur actief blijft! Nu baal ik toch wel dat we niet gewoon kunnen klussen! Wil de hoop niet opgegeven, maar stiekem stel ik me al in op NOD november dan maar...... grtjs Twinny
Hoi Twinny, Heb je ook ovulatietesten gedaan, of alleen maar de FM meeting? Wanneer had je de inseminatie ook al weer gehad? Ik hoop voor je dat het toch het goede tijdstip was. En ik snap wat je bedoelt, kon je nou maar klussen. Dat is het nadeel van inseminatie. Dat moet een lucky shot zijn, er is geen herkansing. Als je zelf kunt klussen, kun je altijd nog een klus er tegenaan gooien, als de eisprong nog niet geweest is. Dat vraag ik me wel eens af; ik heb morgen de inseminatie. Ze maken dan eerst weer een echo om te kijken hoe het met het eitje staat. Als die nog niet gesprongen is, moet je twee dagen later weer terugkomen om te checken of het eitje ondertussen al gesprongen is. Maar wat zouden ze doen als dat eitje nog niet gesprongen is? Heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Als ik het niet vergeet, zal ik dat morgen eens aan de gyn vragen. Aldonze, succes morgen. Groetjes, Jaycey
hoi jacey ik had de inseminatie gistermorgen. Bij ons hebben ze alleen de eerste keer een echo gemaakt na 3 dagen om te kijken of ei gesprongen was en of je dus gereageerd hebt op de pregnyl. Daarna eigenlijk nooit meer. Wat ze zouden doen, weet niet......... Ik doe geen ovutesten, alleen fm en ik temperatuur zelf. Normaal heb ik dan bij eisprong een temp. dip en die is er dus nog niet! DAarbij meende ik ook vandaag echt mijn eitje te voelen dus............ heel veel succes morgen, ik ga voor je duimen..... twinny
Jaycey nogmaals ik kan me helemaal vinden in je gedachtengang. Ik heb me ook wel eens afgevraagd...wat als mijn ei al gesprongen is voor de inseminatie en vooral als de gyn nog eens zegt dat een inseminatie nog weinig zin heeft.....dat voelt dan echt als een verloren ronde.....Heb je de pregnyl al gehaald? IVF is moeilijk om over na te denken, je wilt dat je daar helemaal niet aan hoeft.....los van de kosten. Maar zou idd zuur zijn dat het voor jullie geen optie zou zijn omdat je de kosten niet zou kunnen betalen.....dat klopt natuurlijk niet! Ik weet nog niet precies hoe het zit, want heb het nog niet zo gedetailleerd uitgezocht. Dat komt omdat bij mij in de aanvullende verzekering de 1e ivf wel vergoed wordt. Maar ik heb al eens een stukje in het freya magazine gelezen over deze kosten op te geven aan de belasting als bijzondere ziektekosten. Ik hoop dat je hier helemaal niet aan hoeft en dat je deze ronde zwanger raakt, maar anders is het misschien iets om na te zoeken....toi toi toi! Succes morgen, hoe laat mag jij? Twinny hoop echt dat je ons voorgaat met een positest,ook voor jouw flink draaiende duimen hier. Waarom zou klussen naderhand voor jullie geen optie zijn? Sorry, maar kan niet van ieder onthouden wat de reden is voor iui, dus misschien stel ik nu wel een domme misschien pijnlijke vraag....sorry dan alvast daarvoor, is zeker niet mijn bedoeling....
@Twinny....misschien heb je je ei dan toch vandaag gehad, ondanks je temp. Als je 'm gevoeld hebt, dan moet je daar maar vanuit gaan. Dan heb je in ieder geval wel op het goede tijdstip de inseminatie gehad. @Aldonza....ik moet om 21.00 uur de pregnylspuit laten zetten (of om 22.00 uur, dat ligt aan de ovulatietest, maar ja, zoals jullie gelezen hebben, heb ik mijn beslissing al genomen en wordt het 21.00 uur). Dan moet ik morgenochtend het zaad van mijn man inleveren en dan krijg ik te horen hoe laat de inseminatie plaatsvindt. Het is in ieder geval wel 's ochtends, in het weekend werken ze alleen 's ochtends. En de reden waarom Twinny niet kan klussen, is omdat ze een vriendin heeft . Dat is geen domme vraag, tenminste, daar ga ik vanuit, want ik heb die vraag ook al eens aan haar gesteld . Nou Twinny, jij mag als eerste een positieve test over 13 dagen en Aldonza en ik volgen je dan de volgende dag. Afgesproken, dames? Groetjes, Jaycey
Hihi....dacht altijd wel dat ik ruimdenkend was....maar dat was nog even niet in me opgekomen ....(stom)....tuurlijk kan Twinny nog lekker aan de klus.....maar staat losvan zwangerschap dus....al heb ik dus wel gehoord dat het gunstig is als je na de inseminatie nog klaarkomt...dit ivm samentrekken van baarmoeder. Maar als ik het zo hoor Twinny dan is de inseminatie toch op goede tijd geweest....succes met afwachten!
Dank je wel, Elmo. Nou meiden, ik heb niet hoeven te liegen. Ik had een vette positieve ovulatietest. Heb die fijne Pregnyl-spuit alweer geïncasseerd. Morgen de inseminatie. Jullie weten wat ze zeggen: vijf keer is scheepsrecht (toch?). Groetjes, Jaycey
hoi meiden Jacey: fijn datje de positieve test had en vandaag terecht kon..... Aldonzo: geen pijnlijke of stomme vraag hoor..........jacey had gelijk, klussen staat bij ons los van kindjes krijgen, hihi.........maar uh.... ben wel nog ff klaargekomen hoor naar de inseminatie . Ik kan pas na 17 dagen testen, want mijn luteale fase is 16/17 dagen.......denk dus dat jullie mij voor mogen gaan met de positieve test....... Tje en nu allemaal maar afwachten..... Elmo, jij trouwens ook super veel succes......wanneer gaan jullie voor de terugplaatsing? grjts Twinny
Bedankt dames, voor de steun. Het is alweer achter de rug. Vanochtend om tien voor twaalf was ik aan de beurt. Ik heb er een goed gevoel over, maar je, je kunt er toch niks van zeggen. Nu is het weer twee weken afwachten. Moet eigenlijk maandag nog terugkomen voor een echo, om te kijken of het eitje echt gesprongen is. Ik vroeg wat ze zouden doen als het eitje nog niet gesprongen was. Niks dus, hopen dat het zaad 3 dagen blijft leven. Dat dacht ik dus al. Maar dat is mij gelukkig nog niet gebeurd, dat het eitje toch niet gesprongen was. Ik ga gezellig plaatsnemen op het wachtbankje. Iedereen succes met wachten. Groetjes, Jaycey