Hi allemaal, Een week of 6 terug heeft de huisarts bij mij een spiraal geplaatst. Zonder pijn en problemen zat hij. Terwijl de huisarts net aan het vertellen was, dat ze de touwtjes lang zou houden, knipt ze... Oh.. Ze zijn toch wel kort.. Nou ja maakt niet uit. Dus ik er voor de rest niets van gemaakt, moest wel met 6 weken terug komen voor controle of het goed zat. Dus afgelopen vrijdag geweest, en de spiraal zit nog steeds op zijn plek, de touwtjes zijn een halve cm. Ik heb gevraagd of het kwaad kan dat ze zo kort zijn, en de huisarts zegt dus van niet. Misschien alleen moeite over 5 jaar met dat ding er uit halen. Is dat echt zo?? Kan ik nu echt niet zwanger worden? Of raakt hij niet kwijt?? Mensen ervaring? Alvast bedankt
Ik vroeg altijd bewust of ze de touwtjes extra kort wilden afknippen. Niks is zo vervelend voor je partner als een paar uitstekende koperdraadjes op een plek waar je ze niet wil hebben 😬. Het geeft in ieder geval geen extra risico op zwangerschap of het kwijt raken van je spiraal. Ik heb er drie gehad en de gynaecoloog heeft ze altijd binnen een paar seconden kunnen verwijderen. Geen reden tot zorg dus .
Nee hoor niks aan de hand, hooguit iets meer gedoe met eruit halen. Hier waren zr ook te kort, maar huisarts kon ze er toch uitkrijgen. Duurde 1 minuutje langer dan normaal denk, dus niet spannend.
Mijne waren vorig jaar ook erg kort geknipt. Verwijderen was geen probleem. Nu weer n nieuwe en zijn ze wat langer
De touwtjes maken niets uit voor wel of niet zwanger raken volgens mij, alleen voor het verwijderen Bij mij waren ze in de baarmoedermond verdwenen, dus spiraal moest via een hysteroscopie verwijderd worden. Maar dat was laaaang niet zo erg als ik het me voorstelde, en veel minder pijnlijk dan het plaatsen
Hier waren ze ook te kort. Bij de huisarts kregen ze 'm dr niet meer uit, gynaecoloog had er ook even moeite mee maar lukte toch, het duurde dus alleen wat langer. Verder tijdens de jaren dat ik het spiraaltje had, geen last gehad. Het ding werkt gewoon zoals het moet, geloof dat de touwtjes er alleen aan zitten om hem makkelijker eruit te kunnen halen.