problemen met zwanger worden, wie ook?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maamaa, 18 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Hallo,
    Wie hebben ook problemen met zwanger worden en kan me vertellen welke medische weg jullie in zijn gegaan (iui ivf enz)

    Liefs M.
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hey,

    Wij staan aan het begin van de MMM. Wij gaan voor ICSI in eigen cyclus. We staan sinds dinsdag eindelijk op de wachtlijst, deze is helaas negen maanden :(

    Bij ons komt het door slechte zwemmers van hubbie. Wellicht door een spoedoperatie vorig jaar. Gedraaide bal (verwijderd).

    Vertel in alle rust je verhaal, er zijn er zoveel met jou!

    Jullie heel veel succes toegewenst.

    Liefs
    Elmo
     
  3. ook wij hebben moeite met zwanger raken..
    ik mag 11oktober naar het zieken huis dan gaan ze bloed afnemen en een onderzoekje doen..

    de rest weet ik nog niet..

    daantje
     
  4. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Hoi,
    Dank je wel voor jullie berichtjes, we hebben sinds kort een kinderwens,maar bij man is paar jaar geleden al geconstateerd dat hij 2% levend sperma heeft. Van de week naar dokter geweest en die wil hem nog 1x nakijken. Man moet nog afspraak maken.
    Als er niets is veranderd aan sperma, waaarschijnlijk iui.

    jullie sterkte met wachten en de onderzoeken!

    Groetjes Maamaa
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wij kunnen ook moeilijker zwanger worden.
    De oorzaak ligt bij mij, nl pco syndroom.
    Maar nu hebben we de juiste dosering clomid gevonden, en nu kunnen we er voor gaan.
    Misschien dat het al raak is ik zit nu op dag 28 van de cyclus......
    Later deze week krijgen we vast het verlossende antwoord!!
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Jolanda,

    Spannend joh! Ga zeker voor je duimen!

    Alle anderen ook succes met de onderzoeken...zijn wij gelukkig al doorheen. Wachten is het enige dat wij nog kunnen doen.

    Toi toi toi allemaal!

    Elmo
     
  7. che

    che Lid

    10 aug 2005
    29
    0
    0
    Antwerpen
    Dom vraagje misschien maar wanneer moet je beginnen reageren dat je nog niet zwanger bent? Wat is een abnormale duur alvorens zwanger te worden.
    Ik hoop dat wij geen problemen hebben met zwanger worden maar we zijn allebei heel onzeker. Vooral mijn man. We zitten nog maar in de 4e ronde dus zijn nog niet zolang bezig. Mijn man heeft echt bang dat het niet gaat lukken maar na 4 maanden moet je toch nog niet panikeren? Wel?
     
  8. normaal is als je 1jaar bezig bent een afspraak maken met de huisarts
     
  9. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Wij zijn direct naar arts gegaan, maar dat komt omdat wij al weten wat het probleem is (probleem is aantal jaar geleden al naar voren gekomen)

    Denk dat als het na een jaar/anderhalf jaar nog niet lukt je eens langs een huisarts moet gaan.

    vergeet niet dat je gemiddeld zeven dagen vruchtbaar bent.

    veel succes!
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Het ligt ook een beetje aan je leeftijd.
    Als je namelijk al wat ouder bent en je "klok" begintte tikken, kan je vaak al eerder naar de huisarts of gyn gaan, om hulp te vragen.

    Maar wanneer je jong bent, gebeurd het vaak dat je eerst een jaar zelf moet proberen.

    Tip is om als het langer duurt te gaan temperaturen, je word op die manier wijzer van je cyclus, en wanneer je uiteindelijk toch naar de gyn moet, zal die je negen van de tien keer ook eerst laten temperaturen.
    Wanneer je dat al gedaan hebt, dan gaat alles net even wat sneller!

    Groetjes
     
  11. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik heb ook het pco syndroom. Maar dankzij een hormoonkuur van clomid ben ik nu weer zwanger. Dit heeft ook bijna weer een jaar geduurd, maar natuurlijk heel erg opgelucht nu en byzonder trots dat ik met een kleine buikje al rond loop!! Hoop dat jullie aller wens ook snel in vervulling mag gaan!!

    Groetjes Carry
     
  12. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    heeft niet alleen met tikkende klok te maken, maar ook met dat je op jongere leeftijd vruchtbaarder bent.
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss

    volgens mij bedoelt ze dat ook ;)
     
  14. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
  15. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Carry, wat fijn dat het bij jou gelukt is! Gefeliciteerd!
    Jolanda, Houd je ons op de hoogte of het deze maand al gelukt is, ben zeer benieuwd....succes met wachten!

    Liefs M.
     
  16. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hey dames,

    Hoe staat het ervoor? Ik kan er voor deze maand al niks meer aandoen...haha

    Ik ben hier niet heel vaak maar lees wel mee hoor..en duim.

    Wat betreft die huisarts waarschuwen bij een uitblijvende zwangerschap, heb ik ook altijd begrepen tussen 1 en 2 jaar (afhankelijk van bepaalde omstandigheden). Tot die tijd....KLUSSEN MAAR!

    Liefs en toi toi toi voor iedereen..
    Elmo
    [​IMG]
     
  17. che

    che Lid

    10 aug 2005
    29
    0
    0
    Antwerpen
    Wij zijn nu 4 maanden bezig om zwanger te geraken. In het begin dacht ik dat het een makkelijk klusje ging zijn en dat het meteen raak zou zijn. Gewoon klussen op de juiste moment en het was geklaart :)
    Na 4 maanden ben ik er al wel achter gekomen dat het niet zo simpel is.
    Heb eerst wel wat schrik gehad en liep ik met de vraag "waarom lukt het nou niet". Maar blijkbaar moet je het toch wat tijd geven :cry: .
     
  18. zo hier weer eens een berictje van mij..
    11oktober begint nou op te schieten voor me..
    hopelijk kunnen de artsen iets vinden waarom wij maar niet zwanger worden.. net als iedereen dachten wij van nou nu pas gaan we aan kinderen beginnen weg condoom..
    maar we hadden het altijd al zonder gekunt..
    de pil?????????? nog nooit gebruikt.. dus die kon al wegblijven..

    groetjes,

    daantje
     
  19. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Wij zijn toen we een jaar ongeveer 'bezig' waren, naar de ha gestapt. Die adviseerde ons een tempcurve bij te gaan houden en het zh te bellen voor afspraak. De wachttijd was 3 maanden, dus had 3 tempcurves. 1 geldde er niet omdat we op vakantie waren in een warm land en je temp dan ook anders is dan dat je in Nederland bent.

    Wat betreft de behandeling: Wij zijn bezig met IVF/ICSI. Morgen weer FM= follikelmeting.

    Heel veel succes met alles wat je nog te wachten staat. En hopelijk zijn jullie voordat jullie echt in de mmm stappen, zwanger van een wondertje op eigen kracht!
     
  20. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Vraagje.....
    We zijn nu ondertussen in ronde nummer 5. Is het een erg gek idee om nu al de zwemmers van mijn vriend te laten onderzoeken?
    En natuurlijk afhankelijk wat hier dan uit zal komen, zou je dan eerder in een of ander traject terecht kunnen komen of zul je evengoed tot een jaar mee moeten wachten?
    ik moet erbij zeggen, dat we niet zomaar op dit idee komen zeg maar
     

Deel Deze Pagina