In de strijd tegen de plannen om nog slechts 1 IVF poging vanaf 2013 te gaan vergoeden hebben wij gegevens nodig. We hebben al aangetoond dat er kosten bespaard kunnen worden door minder grotere recepten in 1 keer voor te schrijven. Door 5 ampullen van 900 IE Puregon voorschrijven terwijl je slechts 2 ampullen zult gebruiken of om de Utrogestan al voor te schrijven terwijl je nog niet eens zeker weet of de punctie wel door zal gaan, is besparingstechnisch ook niet zo handig. Daarom hebben we 'bewijzen nodig'. Zou je GEANONIMISEERD een ingescanned recept van je medicijnen willen verzenden aan: maaartje@hotmail.nl of hier willen posten? (LET OP: 3 keer A) Geanonimiseerd in de zin van dat je je naam/adresgegevens/geboortedatum etc willen verwijderen/onleesbaar wilt maken van het recept. Let op: het gaat hier om de recepten waarbij je in 1 keer alles krijgt ipv recepten waarbij je alleen tot aan je volgende bezoekje mee krijgt. Graag hoor ik van jullie. Jullie helpen jezelf en onze lotgenootjes erbij. PS graag indien de naam van je ZH erop staat, wel dat er op laten staan. Uiteraard gaan we met deze gegevens heel vertrouwelijk om.
Goeie actie Maartje! Ik zou willen dat ik je kon helpen... of eh... eigenlijk niet (want dan zat ik nu nog in de mmm). Maar zoals je weet heb ik van mijn overschot iemand zo'n beetje een hele IVF-pogning kado kunnen doen (wat betreft medicatie dan) dus er valt zeker heel wat te bespraren! Wat ik ook nooit heb gesnapt is dat er in een ampul Puregon altijd tot 75 EH extra zit. Sommigen gebruiken dit niet (zonde!!!) en anderen 'sparen' op die manier ook hormonen...
Tja dat recept heb ik ingeleverd bij de apotheek. Maar ik had voor nog 4 weken decapeptyl over. Kosten 4x377 (?) euro is 1508 euro. Nou heb ik wel een mazzel gehad natuurlijk. Als de IVF was doorgegaan had ik het zeker allemaal nodig gehad.
wat een goed initiatief, ik heb er ook geen liggen want heb alles ingeleverd.. Ik hoop zo dat deze plannen niet doorgaan, want een ritje in de MMM is echt geen pretje en doet niemand voor de lol. Hoeveel mensen zijn in de 1e poging zwanger? Toch maar een klein gedeelte? Ik heb zelf 2 pogingen nodig gehad, en als de plannen doorgaan dan heb je dan als stel gewoon pech en mag je keihard gaan sparen om het zelf te bekostigen. Terwijl iedereen recht heeft op een gezinnetje en geluk. En dat gaat ons straks ontnomen worden. Veel succes met je actie!
Super goede actie! Ik kan je helaas niet helpen want heb geen recepten meer liggen. En hopelijk ook niet meer nodig! Succes!
heb ik ook niet, zoals je weet... helaas ben een van de gelukkigen, die lieve meiden kent die wat te doneren hebben
Maartje wat ik wel zou kunnen doen is een foto maken van alle medicatie die ik nu heb liggen, dus wat ik `teveel´ heb gehad en niet heb gebruikt. Ik kreeg de eerste poging utrogestan en de tweede poging lutinus, ik had van de eerste poging dus wel wat over.. ook heb ik nog pregnyl over. Misschien een idee, ik denk dat er niet veel mensen zijn met recepten nog thuis..
Ik heb dan wel geen recepten meer, maar na mijn ICSI had ik ook nog t een en ander over. 3 Deca 2 kleine Ampullen Puregon 1 Pregnyl 3 Doosjes Utro nog wat Progynova
Bedankt voor het meedenken dames. Helaas hebben we echt copietjes (of ingescannende) recepten nodig (waar je eigen gegevens niet meer op staan, dus privacy is gewaarborgd!!) Lief dat jullie foto's willen maken, maar dat mogen we niet als 'bewijs' gebruiken daar voor hetzelfde geld je medicijnen van verschillende mensen bij elkaar op de foto hebt gezet. We hebben echt bewijzen nodig dat mensen een groot recept in 1 keer krijgen. Mochten jullie iemand kennen (of zelf zijn) die één dezer dagen een recept krijgen, zouden jullie dan willen vragen (of zelf doen) of ze het willen inscannen? Dit is heel belangrijk in onze strijd, wat uiteindelijk de strijd van ons allen is. Is er niemand die voor het plakboek eerder al een recept heeft ingescannend???