Ik begin als het even tegen zit en ik deze maand niet zwanger ben volgende maand met de eerste TP van een cryo-tje van onze eerste IVF poging. Het VU zegt dat utrogestan niet nodig is maar als ik dat wil kan ik het gewoon voor geschreven krijgen. Nu wil ik graag weten: wie heeft het gebruikt en is daardoor wel zwanger geraakt?
hey sloppy ik heb nu de eerste ivf poging gehad en ook de eerste keer utrogestan gebruikt en kijk mijn bannertje maar is na de eerste ivf poging xxxcin
Wat goed!! Nog gefeliciteerd! Ik was ook de eerste IVF poging zwanger en toen ook die bolletjes gebruikt vandaar dat ik het nu weer wil gaan gebruiken Ik hoop weer zoveel geluk te hebben!
Sloppy, de bollen houden de dikte van je baarmoederslijmvlies in stand en dat is toch wel prettig na een tp. Dus als je ze kan krijgen dan is dat zeker de moeite waard. Maar heb je ze nu dan ook niet? Er zijn ziekenhuizen die een voorraad geven dat genoeg is t/m 10 weken zwangerschap.
sloppy ja zag het aan je bannertje meiss ik heb het tot 2 dagen voor testen gebruikt ja het is idd voor je baarmoederslijmvlies maar ook bevordelijk voor de innesteling dus als je al zuur baarmoederslijmvlies hebt van jezelf kan de utro het een beetje beter toegankelijk maken.. timon spannend meiss de wachtweekjes duim me suf voor jullie meiden xxx
Hihi Babyhope, ik bedoelde dus eigenlijk met het behouden van de baarmoederslijmvlies dikte dat het innesteling kan bevorderen. Dank voor het duimen. Nog een dikke week te gaan.
Ik heb ze nu helaas niet gekregen Bij ons is het grootste probleem de innestelling..... Ik heb in de periode dat we nu zelf aan het proberen zijn al meerdere vaag posi testen gehad vlak voor mn Menstruatie maar ik werd elke keer gewoon ongi. Vandaar dat ik ook di bolletjes wil...... In het VU zeggen ze dat het niks uitmaakt maar daar ben ik het echt niet mee eens. @Timon: Spannend!! Ik ga heeeeeel hard voor je duimen meis! Het is nu tijd dat je een plak beebje hebt hoor! @Babyhope: ik kan me niet meer herinneren tot wanneer ik het bij Megan gebruikt heb........volgens mij tot 12wkn..
Ik weet niet of ik het hard op mag zeggen, maar ik heb nog bollen......... Bij ons is er nooit iets gevonden waarom we niet zwanger werden, 1e IVF poging raak MET bollen. Ik twijfel hierdoor of mn baarmoederslijmvlies wel dik was zonder bollen. Heb na testen nog extra gekregen. (ook bij de VU......)
Hier ook de eerste cryo tp zwanger ( helaas mk daarna maar oke) met bollen en deze 1e iui ook zwanger met bollen.
Volgens mij is het vooral erg afhankelijk van de dikte van je baarmoederslijmvlies op het moment van de terugplaatsing. Ik heb ze bij mijn 1ste kindje (in 2008) alleen na de terugplaatsing na de punctie gebruikt: geëindigd in een vroege miskraam. Bij de terugplaatsing in de natuurlijke cyclus hoefde het niet en ZWANGER! Nu bezig voor de 2de en na poging 1 na de punctie weer gebruikt en wederom een vroege miskraam. Daarna terugplaatsing in de natuurlijke cyclus, zonder bolletjes: niet zwanger. Vorige maand poging 2, maar besloten om na de punctie niks terug te plaatsen, omdat baarmoederslijmvlies net 5,5 mm was. Vonden ze te dun om een terugplaatsing te doen. Nu weer de 1ste follikelmeting achter de rug voor een terugplaatsing in de natuurlijke cyclus. Met Dusseldorf afgesproken dat het afhankelijk is van de dikte van het baarmoederslijmvlies of ik alsnog die bolletjes moet gebruiken. Gelukkig heb ik ze nog van vorige maand.
Hai, Ik heb ze bij mijn 1ste kindje niet gebruikt en toch met de 4e IUI zwanger. Nu gebruik ik ze sinds de 2e IUI en helaas zijn alle 6 de IUI's niet gelukt en gaan we voor de 1ste IVF. Bij mij hebben ze dus nog niet het gewenste resultaat gehad. Veel liefs Nataly
Sloppy, ik zit een beetje met hetzelfde als jij. Hier 1e ICSI raak bij de VU. Toen alle hormonen gekregen (pil, deca, puregon, pregnyl, utrogestan). Wij gaan in jan 2011 starten met onze cryo. Is ook in natuurlijke cyclus en ik krijg dan ook geen bollen. Ik heb alleen wel in mn normale cyclus al bloedverlies 9 dgn na mn ei en mn echte ongi pas 14 dgn na mn ei dus ik wil ook die bollen om mn baarmoederslijmvlies in stand te houden. Heb vandaag een belafspraak met de ferti arts en dan ga ik dat (o.a.) vragen. Ik houd je wel op de hoogte, goed?
Ik zie toch veel positieve verhalen voorbij komen. Ik weet zeker dat ik ze weer wil gaan gebruiken hoor en gelukkig deden ze in het VU niet moeilijk Ohhh ik kan bijna niet meer wachten
Sloppy, ben net gebeld door de VU en mijn probleem tav vroegtijdig bloedverlies voorgelegd. Ze heeft een aantekening in mn dossier gemaakt dat ik dan utrogestan voorgeschreven krijg. Ze doen idd niet moeilijk dus ga er toch wel vanuit dat ze dat bij jou ook niet doen!
Hoi sloppy en andere meiden, Ik lees even mee. Zit met een zelfde soort probleem. In mn eigen cyclus heb ik al zo vanaf 8 a 9 dagen na mn ei bloedverlies, maar wordt pas na 14 dagen echt ongi. In ons ZH (amc) willen ze me niet aan de utro hebben omdat ze zeggen dat bloedverlies tijdens de luteale fase niet hoeft te betekenen dat je progesteron laag is, tegelijkertijd willen ze mn progesteron ook niet meten . Ik loop gelukkig ook nog bij een arts in Engeland en hij heeft me wel utro voorgeschreven en denkt dat het juist wel zinvol is. Nu gebruik ik het soms wel en soms niet (meestal wel), maar weet eigenlijk niet wat nou beter is. Sinds ik die bollen gebruik is het vroegtijdige bloeden/bruinverlies overigens wel helemaal gestopt, wat me toch een goed teken lijkt .