Afspraken: 12 september: Isis857, 1e afspraak gyn 12 september: Snukkie, 1e afspraak vk 13 september: Livelife, 1e afspraak vk 14 september: Snukkie, echo 15 september: ambonmanise, 1e afspraak vk + echo 15 september: Livelife, echo in het ziekenhuis 15 september: Manonii, 1e afspraak gyn 19 september: Poemi, 1e afspraak vk 19 september: fem, intake + echo 20 september: Dees, 2e echo gyn 26 september: Raldaellen 2e echo Gyn. ----------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 21 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 22 april: Snukkie (1e kindje) 25 april: Livelife (1e kindje) 26 april: Annellin 26 april: Manonii (1e kindje) 27 april: Isis857 28 april: Mick 28 april: Dees 30 april: Poemi (2e kindje), Fem2008 (1e kindje) Net terug van de huisarts, zoals verwacht weinig mee op geschoten. Heb even mijn afspraak bij de gyn op de lijst gezet Volgende week donderdag om kwart voor 3 Ik kan haast niet wachten!!
@poemi, wat jammer dat ze zo op jouw goede nieuws hebben gereageerd. Dat is wel een domper zeg. Weten je eigen ouders het al? @Annelin: wat spannend dat je huis te koop staat. Hopelijk is het voor de bevalling verkocht en kan je in het nieuwe huis een babykamer klaarmaken. @Manoni: heeft de huisarts je niet onderzocht en evt. medicatie met je doorgenomen? Had hij het nog over je uitgerekende datum? Krijg je volgende week donderdag ook een echo? @allemaal: ik heb de huisarts gebeld en het blijkt maagzuur te zijn dat omhoog komt. Ik heb dan ook last van oprispingen en vaak de hik. Dat heeft er allemaal mee te maken zei de huisarts. Het is een normale zwangerschapskwaal. Ik heb nu kauwtabletten gekregen hiervoor en die mag ik 3 à 4 x per dag gebruiken, waarvan 1 een uur moet worden ingenomen voordat je gaat slapen. Deze helpen ook goed om de darmen leeg te maken. Nou, vanmorgen werd ik wakker en moest meteen naar de wc. Die vis van dinsdag heb ik helemaal opgegeten, wel met appelmoes erbij. En gisteren heeft hij patat klaargemaakt in de oven en die heb ik op 3 stuks na met appelmoes kunnen opeten. Met appelmoes wordt het eten wat zachter en is het glad net als yoghurt, kwark of vla en daarom lukt het denk ik wel. Vanavond wil hij soep gaan maken, ik hoop dat het lukt. Op dit moment kan ik wel kleine beetjes eten maar s avonds is het weer boven in mijn keel. Nou, wel spannend dat de lijst met afspraken steeds dichterbij komt. Fijne dag nog allemaal!!
Goedemorgen dames, Abonmanise fijn dat het eten nu wat beter gaat! manonii, lastig he die huisartsen.. meestal doen ze niet zoveel meer als je doorsturen of zeggen af te wachten poemi, wat jammer dat je schoonmoeder zo matig op het nieuws gereageerd heeft...enig idee hoe het komt? Hopelijk trekt ze gauw bij! Hier, gaat alles prima.Wel wat kwaaltjes,maar redelijk goed te handelen. Ga vanmiddag het mijn ouders ook (weer) vertellen! vind het best spannend! Ze hebben al wel een groot voorgevoel denk ik...en zullen waarschijnlijk de komende tijd erg bezorgd zijn. Maar verwacht ook wel dat ze heel blij zijn. En zaterdag gaan we het m'n schoonmoeder vertellen, schoonvader is dan helaas weg. Ben ook benieuwd hoe ze gaat reageren..
@Annelin Spannend dat je huis in de verkoop staat. Is het te klein geworden, of willen gewoon naar een ander huis? @Raldaellen Heb je de speeldate van je zoontje gisteren nog een beetje overleefd? En ik denk dat m'n schoonmoeder gewoon weer een beetje overdonderd was. Afgelopen week had ze nog aan manlief gevraag wanneer de tweede kwam. Hij heeft toen gezegd dat dat er voorlopig nog niet in zat (terwijl we al wisten dat ik zwanger was). @Manoii Jammer dat je niet wijzer bent geworden van de huisarts. Nu dus nog een weekje wachten. Krijg je dan ook gelijk een echo? @Ambon Wel fijn dat ze weten waardoor het komt, en hopelijk helpen die tabletten ook een beetje. Ik heb het trouwens nog niet tegen mijn ouders verteld (ze zijn ook gescheiden en vader zit grootste gedeelte in het buitenland). We hebben het alleen tegen de schoonouders verteld omdat ze dan ook moet oppassen, tijdens haar sportuurtje bij de fysio. @Isis Voor je ouders zal het ook wel weer spannend worden. Voor jou is het natuurlijk best wel heftig geweest wat je hebt meegemaakt, maar ouders zien natuurlijk ook liever niet dat hun kind zoiets doormaakt. Ik heb weer last van testdrang (weer eens wat anders dan nesteldrang ) en manlief is net vertrokken naar z'n werk, maar het is te slecht weer om straks nog even naar de kruidvat te lopen. Morgen weer werken, zaterdag een drukke dag, zondag is de winkel dicht, en maandag de echo al. Dus denk niet dat ik er nog aan toe kan geven, ook alleen maar goed natuurlijk.
Afspraken: 12 september: Isis857, 1e afspraak gyn 12 september: Snukkie, 1e afspraak vk 12 september: Poemi, 1e echo 13 september: Livelife, 1e afspraak vk 14 september: Snukkie, echo 15 september: ambonmanise, 1e afspraak vk + echo 15 september: Livelife, echo in het ziekenhuis 15 september: Manonii, 1e afspraak gyn 19 september: Poemi, 1e afspraak vk 19 september: fem, intake + echo 20 september: Dees, 2e echo gyn 26 september: Raldaellen 2e echo Gyn. ----------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 21 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 22 april: Snukkie (1e kindje) 25 april: Livelife (1e kindje) 26 april: Annellin 26 april: Manonii (1e kindje) 27 april: Isis857 28 april: Mick 28 april: Dees 30 april: Poemi (2e kindje), Fem2008 (1e kindje) Afspraak echo toegevoegd.
@Poemi, haha ik heb dinsdag ook nog een test gedaan voordat we naar de gyn waren. Ik denk even kijken of het nog klopt.. Jammer dat ze dit grote nieuws een beetje tegenviel..Misschien draaien ze nog wel bij. Succes maandag!! En veel plezier!! @Isis, Spannend om het aan je ouders te vertellen en je schoonouders. @Ambon, Hoop dat de tabletjes je iets zullen helpen... En je kan beter een aantal keren op een dag eten, dan 3x per dag. Hier gaat het allemaal wel zijn gangetje. Gisteren zijn we eens naar Prenatal gereden. Manlief schrok van alle prijzen. Gelukkig hoeven we alleen nog maar een maxi-cosi. De rest heb ik van mijn zusje en mijn moeder gekregen. Het verlies is heel zwaar te dragen. Weet ook niet hoe ik de blijdschap van mijn zwangerschap moet combineren met het verdriet van mijn moeder. Maar dat heeft tijd nodig, we komen er wel. Verder voel ik me iedere keer voor het slapengaan hondsberoerd...misselijk. Lukt me ook niet om veel te eten, heb het gevoel dat mijn buik uit elkaar ploft......tja alles voor een goed doel toch?
Dees: het is ook allemaal erg duur. Vooral omdat je voor een 1e kindje alles in huis moet hebben. Mijn man wilt niks van mijn zus overnemen, hij zegt dat wij het zelf wel kunnen betalen en dat hij het geld er wel voor over heeft. Doe maar rustig aan, rouwen heeft gewoon tijd nodig. En dit kan je niet 1,2,3 verwerken en vergeten. Is dat kleine rondje op de foto je baby? Wat klein nog hè? Ik kan alleen maar kleine beetjes verdeeld over de dag eten, wanneer ik trek krijg neem ik wat en zodra ik (bjina) vol zit of niet meer kan, stop ik ermee. Vanavond gaat mijn man soep voor mij maken, hopelijk lukt het wel om te eten. Want soep met appelmoes is echt geen combi!! Daana naar pilates toe. Zal één van de laatste keren zijn. Volgende week do kan ik niet ivm de echo en eind september is mijn abbo afgelopen en ga ik naar zwangerschapszwemmen toe. Ik heb nu al helemaal geen zin meer om naar de sportschool te gaan. Ben er eigenlijk al helemaal klaar mee.
@Dees: wat mooi om je echo te zien! En natuurlijk heeft het tijd nodig meid, maar probeer ook te genieten van al het moois wat zich afspeelt in je buik. Wat vervelend dat je in de avond steeds zo misselijk bent, dat heb ik gelukkig in mindere mate. @Poemi: misschien was ze inderdaad overdonderd en staat ze stiekem te springen om nog een keer oma te worden! Maandag je echo! Spannend hoor! @Isis: hoe hebben je ouders en schoonouders gereageerd? @Raldaellen: hahaha, heb je het nog overleefd gisteren? @Ambon: fijn dat je nu beetje bij beetje meer kunt eten. Lijkt me echt heel vervelend om niks binnen te krijgen! @Annelin: blijf je in de buurt wonen of ga je echt een stuk verder? Het scheelt dat je als zwangere niet hoeft te tillen, dan kun je lekker de taken delegeren, haha. Ik heb nog steeds last van de moeheid! En daardoor ben ik ook ietwat lelijk soms tegen mijn vriend (die dat absoluut niet verdiend). Net zoals bij Poemi, hebben ook mijn schoonouders niet echt enthousiast gereageerd en vragen ze er ook niet echt naar, ja pas aan het einde van het gesprek... Nou, dan hoeft het wat mij betreft al niet meer. Een kaartje is zelfs al teveel moeite blijkbaar, terwijl mijn moeder er 2 stuurt omdat ze niet kon kiezen! Hier hadden we dus een discussie over en dan kan ik geen goed woord over zijn ouders zeggen. Maar het vervelende is dat hij er zelf ook mee zit en het maar gewoon accepteert van hen. Stom! Daar kan ik (vooral nu) niet tegen. Verder gaat het eigenlijk wel lekker, de spanningen tot de echo volgende week nemen wel toe! Het lijkt me het allermooiste geluid wat je ooit kunt horen, het hartje van je beeb! Wat zouden jullie trouwens doen meiden? Een ander dilemma : wij hebben een leuke naam met de X op het einde, maar de achternaam van mijn vriend begint met SCH (jongensnaam). Het loopt dus niet echt lekker, maar we vinden de naam echt helemaal leuk! Denken jullie dat het went? Of gewoon niet doen? Vanavond weer Expeditie Robinson, zijn er hier nog liefhebbers?
Lifelive: wat jammer dat je schoonouders zo lauw hebben gereageerd! Heb je enig idee hoe dat komt? Mijn schoonvader in Indonesie weet het nu ook en hij moest huilen. Hij vindt het zo mooi en ik erg blij voor ons, alleen jammer dat mijn schoonmoeder het niet meer mee kan maken zei hij. Wij hebben dus alleen nog maar mooie reacties gehad. Ik weet niet zo goed hoe ik zou reageren als ik andere mensen niet blij voor mij zijn. Ik ben ook erg moe deze week. Ik was van plan om naar pilates te gaan maar kan mij er niet toe zetten. Ik heb het de hele dag al koud. Neem straks een warme douche en kruip dan lekker onder de dekens. Ik denk dat de naam wel went, de voornaam spreek je immers vaker uit dan de achternaam. Misschien kan je onbewust even een spatie ertussen houden bij het gaat uitspreken. En anders proberen de voornaam iets te vervormen zodat je er wel tevreden mee bent. Ik kijk niet naar Expeditie Robinson. Deze week probeer ik zo laat mogelijk op te blijven maar het lukt niet. Om 21.30 uur ben ik zo moe dat ik in slaap val.
Goedemorgen, Voor degene die ook last van vermoeidheid hebben. Op internet staat een lijst van 5 van powerfood. Nr. 1: een banaan Nr. 2: volkorencracker met appelstroop met een glas sinaasappelsap Nr. 3: een mueslireep Nr. 4: yoghurtshake met vers fruit Nr. 5 (warme) chocolademelk Lekker toch? Ik ga morgen die dingen in huis halen. Hopelijk wordt het dan beter. Fijne dag allemaal!!
Hmmm, Lekker! Alleen die appelstroop.... Als het maar binnen blijft Heb wel ineens meer zin in zoet Ik hou helemaal niet van zoet! @Isis Hoe hebben je ouders gereageerd?! @Livelife Ik zou de naam denk ik ook kiezen hoor, Je spreekt idd de voornaam meer uit! @Dees Duur allemaal he! Je bent het nodig maar jeetje die prijzen kunnen vast wel omlaag! Prachtiige foto!! Ja ik heb de playdate overleefd.......tjongejonge volgende week gaat hij uit spelen!! Iemand nog De "aardbeving" gevoeld?? Ik niet, lag denk ik al knock-out ofzo
hmmmm lekker!!!! ik ben alleen nog niet heel erg moe geweest net zoals jou.....misschien komt het nog maar voor het geval dat, haal ik het alvast in huis.....zowieso altijd lekker! En de soep gister binnen gehouden?
goedemorgen dames! Hier heerlijk uitgeslapen! Had ik ook echt nodig...was gisteren zooo moe. Dus ambonmanise, dat lijstje is zeker welkom! de appelstroop icm met sinaasappelsap kende ik al hoe is gisteren de soep gevallen? snukkie, wees maar blij dat je nog niet zo moe bent..gaat waarschijnlijk vanzelf nog wel komen.. hier, m'n ouders hebben erg leuk gereageerd! eigenlijk wisten ze het al..aangezien ik op controle loop in het ziekenhuis en ze dus wel steeds vroegen hoe ik me lichamelijk voelde. Daarnaast zei m'n moeder dat ze vorige week me er al een x erg zwanger uit vond zien M'n moeder moest zelf een traantje wegpinken toen ze hoorde dat ik inderdaad weer zwanger ben, heel erg lief! Verder gisteren een erg misselijke dag gehad en vanacht moest ik er opeens uit om te plassen. Voelde me alleen toen ook erg ziek.. gelukkig daarna in slaap gevallen en voelde ik me vanochtend een stuk beter. Vandaag 7 weken, jeej! weer een weekje voorbij
@ Manonii; lastig he dat lange wachten! Het liefst zou je een deurtje in je buik willen dat je eventjes binnen kan kijken. Maar 't is te overzien voor je... je kunt de dagen aftellen @ Ambon; wat vervelend dat je nu al last hebt van maagzuur. Helpen de tabletten je wat? Weet je wat bij mij wel favoriet is; een rijstwafel, heel licht en toch helpt dat wel een beetje. @ Isis; en hoe hebben ze gereageerd toen je het mooie nieuws vertelde? @ Poemi; testdrang, hihi ik herken dat echt! Vorige zw heb ik maar liefst 13(!) testen gedaan.. Nog eventjes en je hebt een echo en hoef je niet meer onzeker te zijn. Heb je nog bloedverlies gehad? Voel je je inmiddels wat meer zwanger? @ Dees; knap dat je van je afschrijft! Kan me voorstellen dat het zoo dubbel is! Gun jezelf ook om dat te voelen. Je hoeft echt niet persee blij te zijn omdat je nu zwanger bent. Kun je er een momentje wel echt van genieten dan is dat alleen maar mooi meegenomen en voel je daar ook weer niet schuldig over. Blijdschap en verdriet liggen soms zo dicht bij elkaar... Prachtig die echofoto! @ Livelife; wat vervelend dat je schoonouders zo hebben gereageerd. Dat kun je er gewoon niet bij hebben en ze moeten gewoon blij zijn of doen iig.. Hebben ze er een reden voor? Met de moeheid en hormonen is het nog veeel erger allemaal. Wel erg lief van je moeder die 2 kaartjes stuurt!! Betr. de naam; als je deze leuk vindt gewoon doen!
En nu deze pagina doorspitten en even reageren... ik was gisteravond zooo moe dat ik mezelf er niet toe kon zetten om wat te schrijven. Ik lees meer meiden die zo moe zijn. Voor tien uur 's avonds slaap ik meestal en wordt dan 's morgens wakker en ben soms nog moe.. Hoort er bij. Vorige keer ging de misselijkheid eerst voorbij en pas toen de moeheid na 16 weken ofzo. Heb het er wel voor over. Gisteravond heerlijk met manlief de stad in geweest en dochter uit logeren. Dat doen we niet zo vaak maar ik vond het zo heerlijk! Ons huis... ja spannend idd!! Hoe het gaat komen en of het nu misschien bijna verkocht wordt. We willen nieuw laten bouwen of misschien ook wel bestaande bouw. Maar eerst dus verkopen. We willen een woning waarin boven wat meer ruimte is. We blijven wel in hetzelfde dorp wonen. Ik vind deze zwangerschap al wel snel gaan zeg! Ik heb ook al een buik(je). Al had ik die ook nog wel een beetje van de vorige zwangerschap. Ik zal zo wel even een foto er opzetten.. Begin me toch wat achter de oren te krabben of het niet teveel opvalt. Wat heel bijzonder is, is dat ik er zooo rustig onder ben deze keer! Ik maak me niet druk over of het wel of niet goed zit. En dat verbaast mezelf en mijn man ook. Ik ben er wel heel blij mee. Heb natuurlijk ook wat minder tijd nu ik hier een ondeugend meisje rond heb kruipen en bijna lopen.. @Ambon; bedankt voor het lijstje! Wie weet heb ik er wat aan, denk dat ik zo eerst die banaan maar even pak. @Raldaellen; ben je nog telkens zo misselijk? Ik zei het net ook al, iets licht verteerbaars doet het ook goed, niet dat ik er superveel last van heb, maar als ik misselijk ben neem ik wel eens een rijstwafel, goed te doen. Geen aardbeving gevoeld hier.. @Snukkie; wat heerlijk dat je je nog niet zo moe voelt! @Isis; wat fijn dat je ouders zo enthousiast hebben gereageerd! Moeders schijnen er een antenne voor te hebben dat ze aan dochters zien dat ze zwanger zijn.. heb ik wel eens gehoord.
@Annalin Je begint al een mooi buikje te krijgen! Fijn dat je er deze zwangerschap zo rustig onder bent, geniet je er ook extra van! Echt zwanger voel ik me nog steeds niet. Heb manlief vandaag nog wel een CB met indicator laten halen maar ik heb hem vanmiddag kunnen laten liggen. Denk dat ik het morgen ook niet doe, ik wacht de echo wel gewoon af. Ik voel me nu tenminste rustig, en straks schiet ik weer in de stress door die test. Dus manlief mag hem morgen weer terug brengen. @Isis Grappig dat je moeder al wat aan je dacht te zien! Gelukkig voelde je je vanmorgen al weer beter dan gisteren. Dat misselijk zijn is ook niet echt lekker. @Livelife Jammer dat jouw schoonouders ook niet over liepen van enthausiasme Helaas kun je ze niet kiezen. En wat die naam betreft, je hebt nog een paar maanden om er over na te denken. Spreek hem af en toe uit, schrijf het op, en kijk of je er de komende 7 maanden aan went. Anders niet doen. Wij zijn ook vrij last minute van naam veranderd. Zelfs voor ik zwanger was waren we er over uit ons zoontje Dylan te noemen. Tot zo'n 1,5 maand voor de bevalling we een heel erg aso wijf op straat 'Dylan' hoorde gillen naar d'r zoontje, toen waren we gelijk genezen van die naam! @Ambon Wat fijn dat jij alleen maar leuke reacties hebt gehad. Wel jammer dat je schoonmoeder het niet meer mee kan maken. Is ze al lang geleden overleden? En hoe is je vriend/man daaronder, dat ze er niet bij kan zijn? @Dees Mooie echo hoor. Hopelijk kun je toch een goede manier vinden om en te rouwen om je moeder, en te genieten van het kleine mensje dat in je buik groeit. Het klopt idd dat alles ontzettend duur is. Wij hopen eigenlijk op nog een jongetje, zou een hoop schelen in aanschaf Hier de zolder aan het opruimen. Druk weekend voor de boeg, maar wel een goede afleiding tot maandag dus. Morgenochtend richting zeeland, waar m'n familie nog woont. 's middags komt dan m'n zus en m'n nichtje (van m'n broer) mee terug. Die blijven een nachtje slapen, wij gaan dan 's avonds uit eten met schoonouders, schoonzus en zwager, zus past dan op. Zondag dus ook nog een halve dag met m'n zus en nichtje, maandagochtend om 11.00 uur naar het CB met de kleine en dan om 13.20 uur de echo al. Als ik het zo opschrijf lijkt het niet meer zo lang te duren
Goedemorgen allemaal, Nu voor het eerst weer achter de laptop. Ik was zo moe gisteren dat ik overal wel kon slapen, in de tuin, op de bank, enz. Dus ik kan dat powerfood wel goed gebruiken. Die kauwtabletten voor mijn maagzuur waren echt smerig!! Ik moest er van kokhalzen, echt van die chemische troep. Ik heb vrijdagavond het drankje opgehaald waar de dokter het ook over had en die heeft een lekkere pepermuntsmaak, net als van de tandpasta. Ik heb het gevoel dat het nu wel helpt. Het boeren en de hik worden al minder en ik heb een grote badlaken dubbel gevouwen onder mijn kussen liggen zodat ik wat hoger lig met mijn hoofd. Ik kan nog niet veel avondeten. Gisteren maar een halve karbonade. En dat vond ik wel jammer. Vandaag maar eens kijken hoe het allemaal gaat. Hebben jullie nog plannen? Ik heb niks gepland omdat ik niet wist hoe ik eraan toe was. Ik doe wel gewoon waar ik zin in heb. Fijne dag allemaal!!
Spannende week deze week voor een heleboel!!! Leuk hoor! @Ambon Hoe is het vandaag gegaan? @Annelin Je kunt het al mooi zien he, Word moeilijk geheim houden Verder hier nog heerlijk misselijk........ Hoef steeds net niet te spugen.....En slapen, slapen, slapen!