Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Ow lieve Poemie, wat vreselijk voor je. Veel sterkte! Knuffel

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Afspraken:
    12 september: Isis857, 1e afspraak gyn
    12 september: Snukkie, 1e afspraak vk
    12 september: Poemi, 1e echo
    13 september: Livelife, 1e afspraak vk
    14 september: Snukkie, echo
    15 september: ambonmanise, 1e afspraak vk + echo
    15 september: Livelife, echo in het ziekenhuis
    15 september: Manonii, 1e afspraak gyn
    19 september: Poemi, 1e afspraak vk
    19 september: fem, intake + echo
    20 september: Dees, 2e echo gyn
    26 september: Raldaellen 2e echo Gyn.
    -----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    21 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    22 april: Snukkie (1e kindje)
    25 april: Livelife (1e kindje)
    26 april: Annellin
    26 april: Manonii (1e kindje)
    27 april: Isis857
    28 april: Mick
    28 april: Dees
    30 april: Poemi (2e kindje), Fem2008 (1e kindje)

Snukkie, hoe is het bij jou gegaan gisteren?

Livelife, veel succes vandaag!!

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Afspraken:
    12 september: Isis857, 1e afspraak gyn
    12 september: Snukkie, 1e afspraak vk
    13 september: Livelife, 1e afspraak vk

Verwachte einddatum:
    22 april: Snukkie (1e kindje)
    27 april: Isis857
    30 april: Fem2008 (1e kindje)

Ik heb mezelf er even afgehaald.

4. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Het was een eerste afspraak bij de verloskundige. Ze ging niet naar mijn buik kijken of een echo gemaakt. Meer een half uurtje kletsen en bloeddruk opmeten en urine gecontroleerd en wat andere gegevens genoteerd.....
    Ik vind morgen spannender.......

Hoe voel jij je? Nog steeds zo beroerd?

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Snukkie, ja ik dronk vanmorgen een glas groene thee met sinaasappelsmaak en even later moest ik overgeven. Mijn collega is naar de supermarkt gelopen om andere theesoorten op te halen. Ik heb nu die van cactus gehad en die vond ik wel lekker.
    Verder is de moeheid nog niet over. Kan nog wel een paar weken duren las ik op internet. Of ze hebben er de rest van de zwangerschap last van. Ik hoop echt wel op verbetering en ook dat de maagzuur over gaat.

Hoe voel jij je dan?

Jij morgen al een echo? Spannend hoor. Ik moet nog 2 dagen wachten. Vind ik ook spannend.

6. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Ja eerlijk gezegd voel ik me wel goed, wel moe gisteravond maar niet overdreven ofzo....Ik was moe omdat mijn vriend zijn nichtje dit weekend kwam logeren en dan kan je niet even je rust pakken zoals normaal in het weekend...
    En vanochtend was ik wel een beetje misselijk, maar ik kan het meestal "wegeten"....als ik iets heb gegeten is het wel over.
    Maagzuur heb ik vooral ook 's avonds last van als ik naar bed ga....pfff dat is wel vervelend. Maar zoals ik het nu bekijk mag ik niet klagen in vergelijking met jou.....
    Ja spannend, morgenochtend meteen om half 9 een echo......maar ben nu ook een beetje terughoudend na de verhalen van Poemi en Isis........

Ik heb trouwens al wel een mega (darmen)buik.....echt niet normaal meer.....kan het bijna niet meer verbergen.....lijkt wel alsof ik de hele dag aan het eten ben geweest.....

Heb jij al een buikje?

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Als je 'savonds last heb van maagzuur moet je je kussen wat hoger leggen. Bij mij was het te hoog voor mijn nek met 2 kussens, nu heb ik een grote badlaken dubbel gevouwen onder mijn kussen liggen en dat werkt goed.

Mijn buik is wel dikker geworden. Ik had al een buikje van mijzelf dus het verschil is niet erg groot maar boven mijn navel wordt het ook al dikker. Op een gegeven moment is het 1 ronde bol denk ik.
    Ik kan nog maar weinig kleren aan. Probeer zoveel mogelijk wijde shirts met een blazer of een tuniekje aan te doen totdat ik het aan iedereen verteld heb. Dan mag ik van mijzelf positiekleding aan. Daar heb ik gelukkig al wat van gekocht.

8. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hey meiden!

Ik ben vanochtend voor een intake bij de VK geweest, nog geen echo. Die heb ik donderdag! Ik was gewoon te laat vanochtend! Oeps, lekkere eerste indruk :$. Bloeddruk was prima en ik heb nog veel extra informatie gekregen. Verder neemt de vermoeidheid niet af en neemt de misselijkheid toe. Ik ben echt de hele dag misselijk en deels kan ik het wegeten, maar 10 minuten later is het er weer. Maar klagen doe ik niet hoor! Ik ben wel gespannen voor de echo donderdag, ben er eigenlijk een beetje bang voor!

Snukkie, succes morgenochtend! Ik ga voor je duimen!

Ambon, hoe gaat het met het avondeten?

Hoe is het met de andere meiden?

9. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Poemi, ik weet niet of je het nog leest, maar sterkte morgenochtend in het ziekenhuis!

10. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

@livelife Hahaha!! Hormonen zullen we maar zeggen? ;) Waar kun jij je misselijkheid mee weg-eten? Spannend donderdag!!

@Snukkie succes morgen! Ben benieuwd!!

Hier ook de hele dag misselijk, en totaal geen zin in eten! Bah het staat me zo ontzettend tegen...maar gelukkig is er altijd nog: Mama je moet je bord leegeten! Anders mag ik het dus ook laten staan, Haha! Verder hebben we het mijn zoontje zondag verteld dat hij een broertje of zusje kreeg.
    Hij was een beetje overdondert maar is nu heeeeeeeeeeel trots op "ons geheimpje" (nu maar hopen dat hij heboven op me springen enz. (nu hopen dat nog even geheim houdt.) Hij was namelijk zo wild, en wou voetballen, bovenop me springen enz. tja dat kan nu even niet. Nou ja hij wil iig mee boodschappen doen voor de baby want ja die hebben een speentje nodig, toch mama? Als die dan huilt kan hij iig nog even uit! Haha!

11. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Ralda: leuk dat je het je zoontje hebt verteld! En wat schattig dat hij aan een speentje denkt!

Ja, de inschatting tijd/afstand ging niet helemaal goed, hahaha! En ik kan alles wel eten, maar wel kleine beetjes. Geen vol bord meer, ik krijg het niet weg! Ik ga zo nog maar mijn groenten eten, was vanavond begonnen met mijn vlees, hihi. Maar ik eet met name tussendoor een danoontje of een liga. Goooooh, nu ik dit tik krijg ik toch trek in macadamia noten!!!

12. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Hallo meiden!

Nou ik ben net terug van de verloskundige en alles is goed gelukkig!!!! We hebben een hartje zien kloppen, echt gek joh....dat groeit gewoon in je buik!
    Het was nog maar 1,7 cm groot....dus ik ben een beetje later uitgerekend dan in eerste instantie gedacht, nu staat mijn uitgerekende datum op 24 april! (ben nu 8 weken en 1 dag zwanger)
    Ik kreeg wel een inwendige echo omdat via de buik niet goed was te zien, maar gelukkig viel die inwendige echo heel erg mee, voel je bijna niets van!

Vanavond gaan we het mijn ouders vertellen! Kan niet wachten:):):)

Over twee weken weer een echo, joepie!!!

13. raldaellen

Snukkie meid! Wat ontzettend fijn!! Geniet van het moment!!

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Livelife: het avondeten gaat al wat beter. Ik heb het gevoel dat het drankje wel wat helpt.
    Ik probeer het eerst zonder appelmoes, als het niet lukt dan met appelmoes. Maar nog steeds een ½ bordje. 1 schep rijst, 1 kleine schep groente en een ¼ stukje vlees. Dat is niet veel hè?
    Ik heb ook geen trek in eten, steeds een weeïg gevoel in de maag. Ik vind brood met kaas wel lekker, bananenijs, bananenschuimpjes, banaan, enz. Alles met banaan op dit moment. En ’s avonds een ½ schaaltje vanille vla.

Waarom ben je bang voor de echo? Door de 2 nare berichten die Isis en Poemi kregen?

Raldaellen: wat leuk dat je zoontje het nu weet. Hopelijk kan hij het nog even voor zich houden. Snapt hij wel goed wat een geheimpje betekent?

Snukkie: wat fijn dat alles goed is met de kleine. Hoeveel dagen hebben ze je nu achteruit gezet dan?
    Had je zelf een korte cyclus aangehouden?
    Moest je voor die inwendige echo dan niet eerst je blaas legen? Ik moet morgenavond nl. met een volle blaas komen, dat lijkt mij voor een uitwendige echo toch?

Vandaag was mijn collega voor het laatst. Zij gaat nu voor haar zwangerschapsverlof 2 weken in de ziektewet omdat ze het niet meer trekt (ze is zwanger van een tweeling). Als zij terugkomt van haar verlof ga ik met zwangerschapsverlof of ben dan al met verlof. Daarom heb ik vandaag hier op deze werkplek ook maar verteld dat ik zwanger ben. Ze vonden het leuk om te horen en feliciteerden mij allemaal.

Ik ben wel nog steeds moe. Ik heb al een week niet meer gesport, heb er geen puf voor.
    's avonds om 19.30 uur ga ik douchen, dan in bed GTST kijken, plus nog een uurtje tv en daarna val ik als een blok in slaap. Heerlijk. Ik merk dat dat mij wel goed doet. Mijn man doet gezellig met mij mee, hij vindt het niet leuk om alleen in de woonkamer te zitten en is ook wel moe van zijn werk.

Hoe is het verder met iedereen? Nog nieuws????

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #275 ambonmanise, 14 sep 2011
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
    Afspraken:

Verwachte einddatum:
    24 april: Snukkie (1e kindje)

Snukkie op 24 april gezet en Isis eraf gehaald:(.

16. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Ik dacht zelf dat ik op 22 april was uitgerekend, volgens de calculator. Maandag zei de verloskundige dat het 20 april was.... en nu is het 24 april. dus eigenlijk maar 2 daagjes volgens mijn eigen planning!
    Mij hadden ze niet verteld om met een volle blaas te komen....dus ja...toen werd het inwendig....maar de volgende keer idd met volle blaas komen, dat is voor een uitwendige echo....

17. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Snukkie! Wat fijn meid! Wat zul jij in de wolken zijn! Veel plezier met het goede nieuws vertellen vanavond aan je ouders! Hoe ga je het vertellen?

Mij is trouwens niks verteld over een volle of lege blaas. Dus ik neem 'm wel vol mee, dan kan ik 'm altijd nog legen ;)

@Ambon: Het is niet veel nee, maar je eet gelukkig wel wat! Ben je al zenuwachtig voor morgen? Hoe laat ben jij aan de beurt? Ik ben inderdaad een beetje bang door de berichten van Poemi, Isis en 2 andere meiden die ik in het ZwangerWorden topic nog spreek. Omdat ik het zo spannend vind heb ik net nog een test gedaan, ja I know waanzin! Mijn streep was veeeeeel donkerder dan de controlestreep, dus dat geeft me dan wel hoop, maar het hoeft niks te zeggen natuurlijk.

@all: Ik ben eerder weggegaan van mijn werk, moe en misselijk, maar ook steeds bijna moeten overgeven. Dat bijna kunnen we weghalen nu ik thuis ben :). Morgenmiddag om 15:45 heb ik de echo! Ik hoop natuurlijk het meest geweldige geluid te horen en te zien! En ik ben ook benieuwd of het er eentje is, tweelingen komen bij ons voor. Maar eerst daarvoor nog de hele dag een seminar bijwonen, ik vraag me af hoeveel ik daar van meekrijg, hahahaha. Duimen jullie mee? Thanks girls!

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    livelife: ik moet morgen om 19.30 uur in het ziekenhuis zijn. Ik vind het ook wel spannend. Mijn man vindt mijn buik zo dik geworden dat hij steeds zegt dat het er 2 zijn. Ik hoop echt niet. Ik zou eerst rustig met 1 kindje willen beginnen. Als het er echt 2 zijn, dan kan je er niks aan doen natuurlijk. Mijn oma vertelde dat de vrouwen bij ons in de familie wel eens zwanger zijn geweest van een tweeling maar dat dat bij beide vrouwen eindigde in een miskraam. Is niet zo'n leuk nieuwsbericht.

Ik ben benieuwd of jij er 1 of 2 hebt. Probeer goede hoop te hebben en te houden en niet al te zenuwachtig zijn. Ik zal ook proberen rustig te blijven.

Laat je wel weten hoe het gegaan is?

Fijne avond nog.

19. raldaellen

@Ambon Twee is ook leuk hoor ;) ff aanpassen! Ben benieuwd.
    Ja, mijn zoontje is 6 jaar he, die heeft wel het een en ander aan begrip, dus dat een geheimpje een geheimpje is snapt hij gelukkig. Zal voor jou ook duimen!! Spannend morgen!

@Livelife Ik zal duimen!!

Ik ga me zo naar het voetbalveld slepen......Djenn heeft zijn training, daarna moet ie thuis nog douchen en een toetje eten en naar bed, Dan wil ik eigenlijk de voetbal zien vanavond, maar denk dat ik dan in slaap val..... Nahja, Fijne avond allemaal!!

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Afspraken:

Verwachte einddatum:
    24 april: Snukkie (1e kindje)

Livelife, wij zijn vandaag aan de beurt. Best wel spannend hè?

Deel Deze Pagina